Auteur Topic: Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010  (gelezen 15779 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tom_W

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2010, 20:46:11 »
Citaat
wat ik nou niet snap is waarom het zo'n groot probleem kan zijn om 212km te overbruggen met een wagen?

Heb ik helemaal geen enkel probleem mee, maar, zoals jullie wel kunnen zien aan de foto's die ik hier post, hou ik nogal van de natuur. Vind het dus helemaal zonde om alle dagen met fiets te gaan werken (is wel maar 5 km) om daarna met een voertuig waar we met z'n zessen in kunnen ff meer dan 400 km op 1 dag af te leggen en dan helemaal alleen in de auto te zitten...

groetjes,

Tom

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2010, 20:46:11 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2010, 17:15:38 »
FF wat anders... Een vraag aan degenen, die eerder dit soort bijeenkomsten bezocht hebben: wat is verstandig om mee te nemen? Ik denk niet, dat het handig is de hele dag met een dikke rugzak (vol met allerlei foto-apparatuur) en een tas met statief rond te lopen.
Wat meer "to-the-point": is een statief aan te raden? En een (reportage-) flitser? Wat voor lens/lenzen? Enz., enz.

Jan.
Je ziet mensen daar met van alles en nog wat sjouwen. Ik had vorig jaar de 55mm op mijn K-7 en het jaar ervoor de 40mm. Meer heb ik in ieder geval nooit bij me. Er zijn best wel leuke momenten te vangen, maar daar ga ik er niet voor naartoe. Zonder camera is het er net zo interessant.

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2010, 16:04:02 »
FF wat anders... Een vraag aan degenen, die eerder dit soort bijeenkomsten bezocht hebben: wat is verstandig om mee te nemen? Ik denk niet, dat het handig is de hele dag met een dikke rugzak (vol met allerlei foto-apparatuur) en een tas met statief rond te lopen.
Wat meer "to-the-point": is een statief aan te raden? En een (reportage-) flitser? Wat voor lens/lenzen? Enz., enz.

Jan.

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2010, 02:23:41 »
bedankt voor de tip, heb het ff opgezocht, en kom enkel op redenen waarom ik het openbaar vervoer niet zou nemen:
vertrek bij ons aan het station om 8.34u wil zeggen aankomst Utrecht CS 11.43u en niet te versmaden: kostprijs heen en terug: €117 en dat voor 212 km...  :o

Ook deze heb ik opgezocht: deze kan ik rijden voor €63 (ben ik al blij dat het weekend tarief is) vertrek bij ons: 8.57 (neen het kan niet vroeger) aankomst Utrecht CS: 12.58u... iemand zin om me te vergezellen 8u op de trein? ;D

Als ik dit dus met de auto doe: vertrek: als ik zin heb; aankomst max. 2u 30min later: kostprijs: €45 tot €50
maar,... met de trein zou je er al zijn  :D

groetjes,

Tom

PS. Voor de geïnteresseerden, de NMBS heeft vandaag bekend gemaakt haar tarieven met minimum 2% te zullen verhogen, sommige tickets zullen zelfs 6% duurder worden.



Tom,

wat ik nou niet snap is waarom het zo'n groot probleem kan zijn om 212km te overbruggen met een wagen?

Als ik er naartoe zou rijden, en de kans zit er wel in, is het sowieso met de wagen; mijn wagen mijn vrijheid.  :D

owja, ben woonachtig te Puurs

Tom_W

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #30 Gepost op: 7 oktober 2010, 19:08:43 »
Er rijdt een Thalys van Brussel naar Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht...

Groeten,
Ruurd

bedankt voor de tip, heb het ff opgezocht, en kom enkel op redenen waarom ik het openbaar vervoer niet zou nemen:
vertrek bij ons aan het station om 8.34u wil zeggen aankomst Utrecht CS 11.43u en niet te versmaden: kostprijs heen en terug: €117 en dat voor 212 km...  :o

Vanuit Oost-Vlaanderen kun je via Maastricht rechtstreeks met de Inter City naar Utrecht CS
Vanuit Brussel en Antwerpen kun je met de Thalys tot Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht CS.

Van station Utrecht CS naar de Jaardbeurs  is een wandeling van 10 minuten.

Goede reis,
Ruurd

Ook deze heb ik opgezocht: deze kan ik rijden voor €63 (ben ik al blij dat het weekend tarief is) vertrek bij ons: 8.57 (neen het kan niet vroeger) aankomst Utrecht CS: 12.58u... iemand zin om me te vergezellen 8u op de trein? ;D

Als ik dit dus met de auto doe: vertrek: als ik zin heb; aankomst max. 2u 30min later: kostprijs: €45 tot €50
maar,... met de trein zou je er al zijn  :D

groetjes,

Tom

PS. Voor de geïnteresseerden, de NMBS heeft vandaag bekend gemaakt haar tarieven met minimum 2% te zullen verhogen, sommige tickets zullen zelfs 6% duurder worden.


ArjanvH

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #29 Gepost op: 7 oktober 2010, 09:34:19 »
Een tip voor mensen die met de auto gaan:

Parkeren op transferium Westraven

http://www.slimutrechtin.nl/pagina/3/p-r-locaties/3/p-r-westraven/

Parkeren voor € 4,-  de hele dag  en dan met maximaal 4 personen gratis met de tram.

Om de 10 minuten een tram, geen geneuzel met het zoeken van een parkeerplaats en geen files en altijd rode verkeerslichten in Utrecht.


asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #28 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:18:35 »
Ach, nee, toe nou, ik heb elders al gemeld: ik doe aan de lijn  ::)
Alhoewel, misschien heb ik tegen die tijd m'n streefgewicht al wel behaald  :cheer:

Jan.

Misschien zit je er zelf wel onder.
Bovendien, Jan, neem de fiets naar Utrecht, dan mag je je voor de terugweg misschien wel ingans vreten... :dance:

Sterkte Jan

Groeten,
Ruurd

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #27 Gepost op: 6 oktober 2010, 23:13:20 »
'ksnappum....

een goede lijmtang is ook wel eens handig.  :evil:

Kijk, het voordeel van een hoorapparaat is,
dat je het uit kunt zetten...:cheer:

Maar evenzo goed vind ik telefoongesprekken in de trein soms ook erg irritant.
Vaak gaan die zo hard de trein door, dat je je afvraagt, waarom überhaupt nog een telefoon wordt gebruikt... >:( >:(
En soms werk zelfs het uitzetten van een hoorapparaat niet....  :'(

Groeten,
Ruurd

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:17:41 »
Het leuke aan de afgelopen twee zooms was het eten in de ierse pub na afloop met een guinnessje en daarna nog een afzakkertje in de Eindhovense Ierse Pub. De trein vind ik een prima idee die dag.

Ach, nee, toe nou, ik heb elders al gemeld: ik doe aan de lijn  ::)
Alhoewel, misschien heb ik tegen die tijd m'n streefgewicht al wel behaald  :cheer:

Jan.

Buksbeest

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #25 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:04:57 »
Welke?
de jouwe?  :evil:

Nee hoor, dan had ik een rolletje van het bekende grijze tape meegenomen.
Nee, meestal van ouders die niets tegen hun kind durven te zeggen, want ze moeten "vrijer zijn", en dan is normaal sociaal gedrag kennelijk geen optie meer (?)

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2010, 22:00:58 »
Citaat
Ik ga geregeld naar A'dam en pak dan altijd de trein. De reis is wel te doen, maar die kinderen af en toe! *Grumbel*

Welke?
de jouwe?  :evil:

RonHendriks

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #23 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:47:26 »
Het leuke aan de afgelopen twee zooms was het eten in de ierse pub na afloop met een guinnessje en daarna nog een afzakkertje in de Eindhovense Ierse Pub. De trein vind ik een prima idee die dag.

Buksbeest

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #22 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:42:06 »
Het scheeld: Ik rijd nogsteeds voor mijn plezier.
En Nunspeet: Ach... Breek me de bek niet open, het is niet voor niets dat wij dé lokatie hebben van de beredenpolitie  :D.
Maar die files: Geen probleem voor Eva, ze weet alles!

Ik ga geregeld naar A'dam en pak dan altijd de trein. De reis is wel te doen, maar die kinderen af en toe! *Grumbel*

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #21 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:35:45 »
Maar dat blik van jou hoeft geen 212 km te rijden en terug, en jij ook niet. Vandaar mijn tip voor mensen van verder af hoe de reis te veraangenamen.
Ik dacht trouwens, dat ze in Nunspeet nog per varken naar de veeBotermarkt gaan...  ???

En vertelt DomDom ook waar en hoe laat je in de file terechtkomt? Met al die andere fotografen voor Zoomexperiment?  :evil:

Darom mijn voorstel voor een Zoef Expierience...
Je komt uitgerust aan, loopt de hele dag tussen die mallloten en gaat op je gemak weer terug. :cheer:

RonHendriks

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #20 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:20:11 »
en zelfs m'n treinkaartje (aanbieding bij Kruidvat) al klaar liggen.
handige tip

Buksbeest

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #19 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:14:00 »
Vanuit Oost-Vlaanderen kun je via Maastricht rechtstreeks met de Inter City naar Utrecht CS
Vanuit Brussel en Antwerpen kun je met de Thalys tot Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht CS.

Van station Utrecht CS naar de Jaardbeurs  is een wandeling van 10 minuten.

Goede reis,
Ruurd

Voor de deur staat blik, ik stap in.
Ik vertel Eva (Ja mijn TomTom heeft een naam) waar ik heen wil.
Ik volg netjes elke stap die mij verteld wordt.
Voor ik het weet: Tadaa!

Haha, gek OV  :D

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #18 Gepost op: 6 oktober 2010, 21:10:20 »
Er rijdt een Thalys van Brussel naar Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht...

Groeten,
Ruurd

Vanuit Oost-Vlaanderen kun je via Maastricht rechtstreeks met de Inter City naar Utrecht CS
Vanuit Brussel en Antwerpen kun je met de Thalys tot Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht CS.

Van station Utrecht CS naar de Jaardbeurs  is een wandeling van 10 minuten.

Goede reis,
Ruurd

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #17 Gepost op: 6 oktober 2010, 20:02:49 »
Dat is te gek voor woorden Jan....
Alvast een fijne dag toegewenst... :cheer:

Zo, ik heb m'n toegangskaart, en zelfs m'n treinkaartje (aanbieding bij Kruidvat) al klaar liggen. Batterijen nog even laden...  :P

Jan.

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2010, 00:46:38 »
ik zie dat wel zitten, maar niet als ik de volle 212 km alleen moet rijden. Als er dus mensen zijn uit België of het zuiden van Nederland die nog een lift zoeken... (heb gezien dat ik over Brussel, Antwerpen, Breda en alles wat er tussenlicht moet.

groetjes,

Tom

Er rijdt een Thalys van Brussel naar Rotterdam, daar overstappen naar Utrecht...

Groeten,
Ruurd

asplx

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2010, 00:44:31 »
Yessssssssssss, m'n baas vindt mij gelukkig niet absoluut onmisbaar, en heeft mij vrije dagen beloofd voor deze happening  :D
Je kunt dus op me rekenen (op zondag)!

Jan.

Dat is te gek voor woorden Jan....
Alvast een fijne dag toegewenst... :cheer:

Groeten,
Ruurd

Tom_W

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #14 Gepost op: 17 september 2010, 20:01:03 »
ik zie dat wel zitten, maar niet als ik de volle 212 km alleen moet rijden. Als er dus mensen zijn uit België of het zuiden van Nederland die nog een lift zoeken... (heb gezien dat ik over Brussel, Antwerpen, Breda en alles wat er tussenlicht moet.

groetjes,

Tom

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #13 Gepost op: 17 september 2010, 17:50:54 »
De toegangskaarten zijn intussen te bestellen: http://zoomexperience.nl/toegangskaarten/.
Verder is er op de site nog niet zoveel te zien.
Ik denk erover misschien nog even snel een abonnement op de Zoom te nemen: krijg ik een welkomst-cadeau of korting op de abonnementsprijs, en korting op de toegang van de Zoom Experience. Dan wordt het toch wel een erg goedkoop blad (qua prijs, over de inhoud moet men maar elders discussieren...).

Jan.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #12 Gepost op: 6 september 2010, 19:42:14 »
net even gekeken bij de exposanten. dat zijn er nog niet veel.

hopelijk komen er nog een heleboel bij. ze kunnen iig niet zeggen dat er niet genoeg bezoekers komen.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #11 Gepost op: 6 september 2010, 09:46:22 »
Mooi...! Nou even wachten tot het programma wat duidelijker wordt, dan kunnen we tijdstip / plaats bepalen...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

gnodde

  • Gast
Re:Mini-meet ZOOM EXPERIENCE 28 november 2010
« Reactie #10 Gepost op: 5 september 2010, 23:12:17 »
Yessssssssssss, m'n baas vindt mij gelukkig niet absoluut onmisbaar, en heeft mij vrije dagen beloofd voor deze happening  :D
Je kunt dus op me rekenen (op zondag)!

Jan.