Auteur Topic: Smc PENTAX DA L 35mm F2.4 AL  (gelezen 14121 keer)

RonHendriks

• Gast
Re: Smc PENTAX DA L 35mm F2.4 AL
« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2010, 18:38:04 »
Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van deze lens. Lekker scherp vanaf 2.4 zou perfect zijn. Een ideale lens voor op zo'n K-r (K-x of K-m) om heerlijk lichtgewicht een stadswandeling mee te maken. Dat gaat niet snel aan je nek hangen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 9 september 2010, 18:38:04 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2010, 18:31:50 »
Ik wilde mijn K10d bewaren als noodgevallen camera/feestjes camera (naast een professionele Canon die ik op het oog heb) en mijn Sigma 17-70 en 18-55 verkopen. Daarna wilde ik deze aanschaffen. Ik vind die F2.4 erg tegenvallen. OK, vergeleken met mijn 50mm F1.7 heeft deze wel 15mm minder. Ik had toch wel hoogstens 2.0 verwacht. Ik wacht de reviews wel af.

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2010, 17:51:37 »
Vooral interessant voor wie geen overlappende zoom F2.8 heeft, bv. alleen body + kitlens.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2010, 15:33:43 »
f2.4 is wel jammer, maar daardoor is de lens wel lekker compact. Ook zijn de f1.8 lensjes vaak pas scherm vanaf f3.5, dus eens kijken hoe de Pentax variant presteert!
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Beetje spelen
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2010, 15:28:33 »
Beide sites zijn nog niet echt negatief over deze lens...
Photography blog weet ik niet maar dpreview is nooit negatief wanneer het gaat om productaankondigingen. Meningen bewaren ze voor hun reviews.

Enticing the Light is wel kritisch, en naar mijn mening terecht. Sowieso moeten ze de lens DA-L noemen en niet DA zoals er nu op gedrukt staat: helemaal plastic (incl vatting) en geen afstandsschaal. De constructie is ook eenvoudig: 6 elementen in 5 groepen en 6 blades (zelfde opbouw als de D-Xenogon 35 f2.0 dus Berend).

2.4 verschilt ook niet zoveel met wat een hoop zoomlenzen bieden (F/2.8 )

Maar the proof is in the pudding: laat de echte foto’s (en recensies) maar uitwijzen of de lens wat is (ik hoop het).
Verliefd op de K-1

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2010, 15:25:40 »
Beide sites zijn nog niet echt negatief over deze lens...

Het zijn dan ook (nog) geen reviews he. Maar laten we wel wezen, hoe zou je in hemelsnaam negatief kunnen wezen over 'ons merk'....  :P
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Henry21

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2010, 14:35:37 »

Offline RiPex

• Senior Member
  • **
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2010, 14:02:24 »
Lol heb ik net flink lopen betalen voor een D-Xenogon 35 f2.0 komt dit lensje op de markt.
Het is een instaplens dus feitelijk mag je geen wonderen verwachten......
Ik ben benieuwd

Henry21

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2010, 14:01:17 »
ja, ik kreeg net via twitter een artikel binnen over deze lens.
Vind het inderdaad ook wel een erg leuke lens! Hoop dat hij inderdaad een beetje scherp is, dan moet ik er toch maar voor gaan sparen denk ik!

Vooral het gewicht viel me op, wel erg licht :)
Zeker voor een student is dit, gezien kostprijs, een aantrekkelijke lens!

Ik ben heel erg benieuwd naar tests en ervaringen met deze lens, en natuurlijk naar foto's gemaakt met deze lens!

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
Smc PENTAX DA L 35mm F2.4 AL
« Reactie #1 Gepost op: 9 september 2010, 13:47:16 »

Wat vinden jullie van dit objectief? Ik vind het wel interessant. De 35mm F2.8 Macro is erg mooi, maar ook prijzig. Dan is dit denk ik een erg leuke lens die niet al te veel zal kosten. (zo'n €179,- adviesprijs, dus uiteindelijk zo'n €160?) Ik wacht nog op tests, maar als deze lens goed is, dan ga ik 'm zeker kopen. Lekker licht en compact, en goedkoop! (zou het liefst de 35 2.8, 40 2.8, 55 1.4 etc hebben, maarja, nogal prijzig...
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter