Auteur Topic: portretjes  (gelezen 1735 keer)

kdj4

• Gast
Re:portretjes
« Reactie #18 Gepost op: 29 september 2010, 21:05:29 »
Waar is de goede oude tijd met je K100D Kees?  ;)
Ik vind de foto's erg goed maar je zit met een meervoud in waarde aan materiaal in vergelijking met de K100D+Sigma 70-200 set-up. Dus dat mag best wel goed zijn.

Ik heb zelf een gebruikte 1DMk2n+Sigma 70-200 gekocht omdat ik erg graag sport fotografeer en AF beperkingen ondervond met mijn Kx. Ben er echter nog niet mee naar buiten gekomen. Heb nog geen afstand kunnen doen van mijn Kx.

PBtjes.

gr kees.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #18 Gepost op: 29 september 2010, 21:05:29 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 29 september 2010, 20:16:30 »
Ik heb zelf een gebruikte 1DMk2n+Sigma 70-200 gekocht omdat ik erg graag sport fotografeer en AF beperkingen ondervond met mijn Kx. Ben er echter nog niet mee naar buiten gekomen. Heb nog geen afstand kunnen doen van mijn Kx.
Zou je dan met die baksteen gezellig op vakantie willen gaan of neem je dan toch liever de K-x met een leuk reislensje mee?

Danny

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 29 september 2010, 20:14:34 »
Waar is de goede oude tijd met je K100D Kees?  ;)
Ik vind de foto's erg goed maar je zit met een meervoud in waarde aan materiaal in vergelijking met de K100D+Sigma 70-200 set-up. Dus dat mag best wel goed zijn.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
« Reactie #15 Gepost op: 29 september 2010, 10:00:17 »
hoezo ?

http://i251.photobucket.com/albums/gg294/keeskdj/IMG_2142.jpg

gr kees.

Het kan wel met de 7d, maar het blijft lastig, ook hier is de lucht erg uitgebeten en zelfs een stuk van het haar van de bruid. Ook de Pentax camera's hebben er last van, de Pentax K20d en K7 hebben echter wat meer DR in de donkere delen. Daarom lijkt het alsof die vaak onderbelichten, maar dat is puur om de DR optimaal te benutten.

Inderdaad zal een FF dit probleem een stuk beter maken en heb ik regelmatig klanten die een 5D MK II komen kopen en zeggen dat ze dat veel eerder hadden moeten doen.

Voor sport blijft de 7d (buiten de Nikon D3s en de Canon 1d MKIV) de beste camera die er op het moment is.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

kdj4

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 28 september 2010, 22:34:33 »

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (dit forum??), maar iemand schreef eens dat de 7d absoluut ongeschikt was voor bruidsreportages, nou dat leek mij toen overdreven, maar nu ben ik toch echt bang dat deze man (of vrouw) gelijk heeft.

cire

hoezo ?

http://i251.photobucket.com/albums/gg294/keeskdj/IMG_2142.jpg

gr kees.

elkim

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 26 september 2010, 14:33:20 »
jeep, alles is al gezegd mooie zeer scherpe platen zeker 1 en 2
het te lichte wit daar kan ik niets aan toevoegen, buiten dat het soms moeilijk blijft bij felle zon,
het blijft bij velen een belangrijk aandachtspunt, en ja in Raw trekken daar kun je een boel mee oplossen hoor, echt waar ;)
met een flits+kikkerkaartje had je de 2 dames hun pretoogjes net wat vrolijker kunnen maken, dat werkt echt
effe een lichtje in photoshoppen kan natuurlijk ook, maar daar begin ik persoonlijk toch niet mee dat blijft prutsen aan een foto ;)

ik ben benieuwd naar je reeksje   :)  

kdj4

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2010, 14:01:24 »
Bij nummer 3 zou je misschien wat van de bovenkant en rechterkant kunnen croppen. Dat maakt het misschien wat intiemer. Nu is er zo veel "loze" ruimte. Ook zijn die wit-uitgebeten bladeren dan gedeeltelijk weg.
Bij nummer twee zou je het misschien ook wat closer kunnen maken. Het lijkt bij nummer 2 ook een beetje alsof je hem van bovenaf hebt gefotografeerd. Ik ben zelf ook best wel groot, dus ik ga sowieso door mijn knieën.

Ik vind de foto's wel erg scherp! Prachtig! Alleen jammer dat die lucht zo is uitgebeten bij de eerste. Met RAW is dat wel goed te corrigeren.

heb nummer 3 gecropt en is idd beter, foto twee lijkt idd ook dat ik wat langer ben dan de jonge (Steffan) maar hij is net zo groot als ik.
heb deze foto ook geplaatst omdat ik hem zelf ook zeer scherp vind, ik moet wel zeggen dat ik met de 70-200 mooier portretten kan maken dan met de 24-70,
heb de 70-200 graag op mijn body, dat was ook al zo toen ik nog de K100 had, bij deze body was ik ook dik tevreden met de 70-200 van Sigma.

gr Kees.

Serpiente

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 25 september 2010, 18:17:02 »
Bij nummer 3 zou je misschien wat van de bovenkant en rechterkant kunnen croppen. Dat maakt het misschien wat intiemer. Nu is er zo veel "loze" ruimte. Ook zijn die wit-uitgebeten bladeren dan gedeeltelijk weg.
Bij nummer twee zou je het misschien ook wat closer kunnen maken. Het lijkt bij nummer 2 ook een beetje alsof je hem van bovenaf hebt gefotografeerd. Ik ben zelf ook best wel groot, dus ik ga sowieso door mijn knieën.

Ik vind de foto's wel erg scherp! Prachtig! Alleen jammer dat die lucht zo is uitgebeten bij de eerste. Met RAW is dat wel goed te corrigeren.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 25 september 2010, 18:00:13 »
het is familie dus dat gaan ze vast niet doen, deze famkes willen binnenkort nog eens apart op de foto bij mij dus ze houden zicht wel in  ;)

gr kees.
Nee dat moet je niet doen, zeg maar dat je iemand kent die dat veel beter kan en een Pentax heeft.  ;D Single ook nog (en Eviz als wingman). :D

kdj4

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2010, 17:00:20 »
als deze mooie famkes dan zou ik je toch echt met een grote knuppel achterna jagen.

het is familie dus dat gaan ze vast niet doen, deze famkes willen binnenkort nog eens apart op de foto bij mij dus ze houden zicht wel in  ;)

gr kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2010, 16:57:10 »
moet ik dat ook nog leren  ;), in die tijd wist ik nog niet eens wat een spiegel camera was.

gr kees.

Alwin

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2010, 16:51:32 »
De mooiste portretfoto's die ik gezien heb zijn nog altijd met een analoge pentax 67 camera in zwart-wit. Niet iets voor jou Kees?

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 25 september 2010, 16:34:17 »
Cire, ik heb het contrast iets lager gezet, zag net dat deze idd vrij hoog stond, zelf gedaan.
de 7D heeft een aardig uitgebreid menu en die moet je echt naar je hand zetten, zo zat ik net in het menu te kijken en zie daar ook iets in staan dat je de lichte delen van een foto ook kunt onderdrukken, dus zal daar ook maar eens mee aan de gang.
ben er laatst wel achter gekomen dat je met mooi weer, foto's moet maken en wel met onderbelichting.

het viel mij wel op dat de 7D snel de lichte delen nog lichter maakt, dat had ik bij de K100 wel minder, misschien toch een min puntje van de 7D  :( ;)

moet er dan toch nog een 5D bij komen, vind sport leuk om te doen, maar portret fotografie levert mee op  8)

gr kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2010, 12:09:48 »
daarom komt hier ook nog eens de mooie 5D mark II of de opvolger  ;)
maar de mensen die je op de foto zet zien die fouten niet zoals wij, en zijn er heel blij mee, het gaat anders worden als je mensen op de foto zet die ook deze hobby hebben, ja dan moet je opletten hoe je ze fotografeert  ;)

bedankt voor de reacties.

gr kees.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2010, 11:45:07 »
Maar, o...o....o...je witten bleken zo snel....
Ik weet dat je liever niet in Raw fotografeerd...Daar zou je waarschijnlijk wat winst kunnen boeken.

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (dit forum??), maar iemand schreef eens dat de 7d absoluut ongeschikt was voor bruidsreportages, nou dat leek mij toen overdreven, maar nu ben ik toch echt bang dat deze man (of vrouw) gelijk heeft.
Je zegd het altijd zoveel vriendelijker dan ik. Als de trouwjurk net zo uitgevreten wit is als deze mooie famkes dan zou ik je toch echt met een grote knuppel achterna jagen. De mooie meisjes lijken net uit de reclame van Milner te komen, jeweetwel met Rintje en het haar dat hij vroeger had.

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2010, 11:40:14 »
Kees,
Prima portretjes, daar zullen ze vast blij mee zijn.
Maar, o...o....o...je witten bleken zo snel....
Ik weet dat je liever niet in Raw fotografeerd...Daar zou je waarschijnlijk wat winst kunnen boeken.
Misschien is het een tip, of je zou het eens uit moeten proberen, door je contrast in je toestel wat minder te zetten.

Maar Kees, voor sport, en dat bewijs je keer op keer, een fantastische camera
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Alwin

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2010, 09:42:50 »
Ik vind het prima portretjes, vooral de eerste (geeft meer karakter weer), en de laatste wat minder (geeft minder detail weer). Maar ik merk dat mensen die zelf ook regelmatig portretten schieten vaak meer bij te dragen hebben, dus wie zich geroepen voelt ...

Gr. Alwin.

kdj4

• Gast
portretjes
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2010, 22:15:29 »
deze week nog aan bruidsfotografie gedaan, hier wat foto's van de mensen er omheen.
foto's van het paar zal ik na het bewerken hier ook nog wel plaatsen.

foto 1 * Canon 7D * Canon 70-200/2.8 * Canon 580EX II * 1/250 * f5.6 * iso 200 * focus 145mm.

foto 2 * Canon 7D * Canon 70-200/2.8 * Canon 580EX II * 1/250 * f5.6 * iso 200 * focus 155mm.

foto 3 * Canon 7D * Canon 24-70/2.8 * Canon 580EX II * 1/200 *f5.6 * iso 200 * focus 70mm.

Gr Kees.