Auteur Topic: [strobist] Tennis  (gelezen 2664 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline johan v.L

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 846
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2010, 10:25:03 »
Johan,

Vraag me af of jouw foto's ook gebruikt worden in bladen ofzo
Foto1 hoort gewoon thuis in een vakblad voor tennis

Gr. Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:[strobist] Tennis
« Reactie #8 Gepost op: 20 oktober 2010, 10:25:03 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2010, 10:09:09 »
Mooie serie hoor Johan. Als sport liefhebber ga ik toch voor numero uno, absolute top plaat. Dit zou ook voor de niet sportliefhebber de top plaat zijn, de bal lijkt wel een verduisterde maan en dan heb je daar ook nog die fel oplichtende nebula.
Twee en drie echte strobist opnames, maar doen mij minder.
Wat je volgende project betreft : een onbekende sport in het water is onderwater hockey. Maar hoe je dat als strobist in beeld wil brengen, ik zou het niet weten. Verras ons maar weer.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2010, 05:20:22 »
Ik ben een absolute fan van dit soort foto's... Ook deze vind ik gewoon helemaal top :toppie: :toppie:

Kan ook geen insecten vinden om te knuffelen :)

Wat betreft de opmerking van buks over de onderbroek... Ik heb hier thuis regelmatig jongens van 13 tot 15 over de vloer. Het kruis hangt bijna op de knieën en het gaat meer om het merk onderbroek dan bovenbroek... :) Geen gezicht!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:56:52 »
De volgende gaat hopelijk heel spectaculair worden ....en de foto's ook natuurlijk  :P

Het is een nog relatief onbekende sport, speelt zich af in het water ...en vraagt nogal wat behendigheid.
Zo dat was alvast een teaser .....


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Buksbeest

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:51:26 »
De hele sportserie tot nu toe (mountainbiken, zwemmen, atletiek, tennis) is juist zo bedoeld. Het gaat om het (sport)moment ...We hebben ervoor gekozen om geen storende achtergronden te hebben. Overigens hebben we deze shoot in de avond gemaakt ...weinig daglicht aanwezig dus.

Bedankt voor je opmerkingen trouwens  :)


Hmm... Misschien leuke uitdaging voor de komende periode: Schaatsen, Skieën, Sleeën...
Ik kijk er al naar uit  ;)

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:49:03 »
Wat ik wel mis bij jouw strobistshoots is het gebruik en/of manupilatie van daglicht. Dat haal nu helemaal weg. Dit geeft ook wel een bepaalde sfeer, dat wel. Maar heb het idee dat er meer in kan zitten. Maar dat is een stylistische mening uiteraard.

De hele sportserie tot nu toe (mountainbiken, zwemmen, atletiek, tennis) is juist zo bedoeld. Het gaat om het (sport)moment ...We hebben ervoor gekozen om geen storende achtergronden te hebben. Overigens hebben we deze shoot in de avond gemaakt ...weinig daglicht aanwezig dus.

Bedankt voor je opmerkingen trouwens  :)
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Buksbeest

  • Gast
Re:[strobist] Tennis
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:45:23 »
Kijk das alweer een tijdje geleden.

Foto 1: Top, spot on!
Foto 2: Kan niet zeggen dat de uitsnede en de onderbroek mij charmeren...
Foto 3: Jah goed, maar wel aardig wat zwarte ruimte boven het hoofd...

Wat ik wel mis bij jouw strobistshoots is het gebruik en/of manupilatie van daglicht. Dat haal nu helemaal weg. Dit geeft ook wel een bepaalde sfeer, dat wel. Maar heb het idee dat er meer in kan zitten. Maar dat is een stylistische mening uiteraard.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
[strobist] Tennis
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2010, 22:41:08 »
In navolging van mijn sportserie heb ik dit keer tennis onder de strobist loep genomen.

1.



2.


3.


Hele korte film impressie: http://www.youtube.com/watch?v=oKtdqv5tcVs (das mijn fotomaatje Marc).


Johan.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2010, 16:05:14 door vvo »
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter