Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (7)  (gelezen 96870 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #35 Gepost op: 6 november 2010, 15:18:16 »
Bij mijn 48 had ik ook geen usb kabel. Was geen probleem want ik heb diverse waarvan er altijd wel een past. Heb ook al een firmware update gedaan op de 48. Maar als je nagaat dat zo'n kabel haast niks kost, is het misschien wel een service als ze die er wel bij leverden!
Ok, dan weet ik genoeg.
Nee de kabel is verder geen probleem, updaten zal voorlopig ook wel niet nodig zijn..

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #35 Gepost op: 6 november 2010, 15:18:16 »

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #34 Gepost op: 6 november 2010, 14:13:10 »
Citaat
Maar kan iemand mij vertellen of er wel of niet een USB kabel bij geleverd moet worden.

Bij mijn 48 had ik ook geen usb kabel. Was geen probleem want ik heb diverse waarvan er altijd wel een past. Heb ook al een firmware update gedaan op de 48. Maar als je nagaat dat zo'n kabel haast niks kost, is het misschien wel een service als ze die er wel bij leverden!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

newmikey

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #33 Gepost op: 6 november 2010, 14:02:36 »

Maar kan iemand mij vertellen of er wel of niet een USB kabel bij geleverd moet worden.
Die zit er namelijk niet bij terwijl hij wel een aansluiting heeft voor eventuele updates.

Cees

Wordt niet meegeleverd maar kun je elke USB kabel met een mini-usb stekker voor gebruiken. Is ook misschien maar 1 of 2 keer nodig vanwege firmware updates.

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #32 Gepost op: 6 november 2010, 14:00:00 »
Hallo Edzo,

Bij Cityfoto had ik de 1e keer een oudere heer (niet zo'n beste ervaring mee) en nu een man van ergens in de 40, licht getint....prettige verkoper, rustig en kennis van zaken.
Assortiment is bij City veel groter als bij Het Zuiden......prijzen bij City wat lager als bij Zuiden.
Via internet kunnen ze prijstechnisch geen van beide aan tippen, maar ik wil graag iets vasthebben voor ik het koop....
 Henk

Ben ik het niet mee eens, maar je moet wel even aandringen.
Vb Ik wilde een koffer hebben de B&W 70, eerst internet afgestruind, naar de laagste prijs (zoals gezegd van de reguliere winkels, niet van Digitalstreet e.d. ,waren in dit geval trouwens duurder) vervolgens gevraagd waar hun het voor aan konden bieden (mss wel goedkoper) was niet zo, en toen gezegd, bij ..?? bieden ze het aan voor deze prijs, na enig quasi interresant rekenwerk gingen ze gewoon met de prijs mee (later ook de B&W 50 gekocht)
En mochten ze in dit geval iets duurder zijn, doe ik ook niet moeilijk, want je hebt hier wel goede service, en dat moet/mag je ook betalen vind ik.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #31 Gepost op: 6 november 2010, 11:34:14 »
Dit wordt gedaan om grijze import (bijv.voorkomend bij DigitalStreet en Camera Nu) tegen te gaan.
Cameranu.nl in Urk hoort niet in dit rijtje thuis. Ze hebben wel van sommige artikelen grijzen import, maar dat staat vermeld, anders komen ze van originele Nederlandse import kanalen.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #30 Gepost op: 6 november 2010, 08:58:32 »
Hallo Edzo,

ik snap wat je bedoelt.....bij Het Zuiden moet je ook niet de baas hebben, maar die magere werknemer met de bril.....die man kent alle revieuws uit zijn hoofd...weet alles te vertellen over elke camera, lens, etc.......en geeft een eerlijk advies naar mijn idee en niet persé een advies wat voor hun het meeste oplevert.
Maar zodra zijn baas erbij komt wordt hij erg zenuwachtig/onzeker.....erg jammer want hij is veel kundiger als de eigenaar!
Bij Cityfoto had ik de 1e keer een oudere heer (niet zo'n beste ervaring mee) en nu een man van ergens in de 40, licht getint....prettige verkoper, rustig en kennis van zaken.
Assortiment is bij City veel groter als bij Het Zuiden......prijzen bij City wat lager als bij Zuiden.
Via internet kunnen ze prijstechnisch geen van beide aan tippen, maar ik wil graag iets vasthebben voor ik het koop....
Daarnaast had ik het volgende: ik koop de Sigma 70mm macro bij City en omdat dit officiële import is krijg je 2 jaar extra garantie (dus 3 in totaal) na registreren. Dit wordt gedaan om grijze import (bijv.voorkomend bij DigitalStreet en Camera Nu) tegen te gaan.
Voor mij nog een reden om in de winkel zulke zaken te kopen i.p.v via het internet.

Henk

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #29 Gepost op: 5 november 2010, 20:35:48 »
J@@p proficiat met die SMC M 28mm. Ik had bij mijn Pentax ME eerst een Vivitar 28mm, maar heb die toch snel vervangen door de Pentax 28mm F2.8. Die was gewoon twee klassen beter (minder vervorming, scherper en ook veel lichter)

grtz, Andre

Ik heb 'm nog niet uitgeprobeerd, maar ik geloof je graag. Goede serie, ook met de M50 varianten. Binnenkort maar eens naar buiten ermee.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #28 Gepost op: 5 november 2010, 18:14:18 »
De Metz 50 AF vanavond opgehaald. De eerste testfoto's zien er goed uit. Wat een verschil met de standaard flitsert.  :)

Maar kan iemand mij vertellen of er wel of niet een USB kabel bij geleverd moet worden.
Die zit er namelijk niet bij terwijl hij wel een aansluiting heeft voor eventuele updates.

Cees

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #27 Gepost op: 5 november 2010, 17:43:12 »
Bij Henkvanzuylen ben ik er al achter (profiel), maarruh, Edzo bende gij ok unne bossenaar dan??

Geen Bosschenaar, woon in D'n Elshout bij Drunen en woonde eerder in St. Micheielsgestel.

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #26 Gepost op: 5 november 2010, 17:22:18 »
Inderdaad erg leuk ja. Ik probeer die van mij ook aan het fotograferen te krijgen  :)
Dat koopt toch wat makkelijker wat lenzen zeg maar  ;) ;D

In de winkel gekocht? City foto?

Bij Henkvanzuylen ben ik er al achter (profiel), maarruh, Edzo bende gij ok unne bossenaar dan??
Ik moet overigens zeggen, dat ik bij City Foto wel goede ervaringen heb, kunnen qua prijs ook vaak mee met de goedkopere internetwinkels die ook een normale winkel hebben.
Bij het Zuiden werd ik weer minder geholpen toen ik een K7 wilde kopen, vroeg of ik hem even mocht vasthouden en bekijken, kreeg toen als antwoord: Waarom?? Ja, wat denk je dropveter, omdat ik interesse heb!!!!!

Maar nu weer on-topic, via een aanbieder in Engeland 2 nieuwe xtraflashes voor +/- €27,50 incl. verzendkosten.(tis dus gelukt Buksbeest)
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #25 Gepost op: 5 november 2010, 17:19:16 »
Hallo Henk,

Wellicht wat off topic, maar ik waag het er maar even op  ;)
Ik kocht vroeger in de middeleeuwen alles bij Camex in Eindhoven. De verkoper van toen (Harry) staat nu bij City-foto in Den Bosch  :)
Ben na Camex overgestapt naar City-Foto Eindhoven en nu naar Den Bosch. Had mijn *istDS echter elders gekocht als aanbieding en die is zoals al eerder gemeld van het jaar overleden. Harry van City Foto gaf toen het advies de camera toch te laten maken, zou ongeveer € 150 kosten, maar naar zijn idee zeker niet boven de € 200 uitkomen. Van de K-x die ik eigenlijk wilde aanschaffen wist hij niet zo veel. De camera kwam terug van Beukelaar: € 286 exclusief BTW. WOW! Uiteindelijk na veel commotie met Martin (eigenaar?), maar €200 hoeven te betalen. De camera was echter binnen 2 maanden weer defect (probleem sensor?), net de avond voordat ik foto's op een bruiloft moest gaan maken. Paniek dus. Gelukkig door Martin op zich redelijk geholpen: de K-x kunnen kopen en voor de *istDS nog € 150 retour gehad.
Toen ik de Optio W90 en de AF540 flitser wilde gaan kopen bleek dat ze deze niet op voorraad hadden en zou wel 3-4 weken kunnen duren. Informatie over de W90 hadden ze eigenlijk niet. In die zin herken ik je opmerking over service en advies. Bij Het Zuiden verwezen ze me voor meer informatie over de W90 en een Metz flitser naar internet, ook niet echt een advies..... Wel wist hij me te vertellen dat de K-x de beste instapcamera is en ze daar heel enthousiast over waren. Daar werd ik dus wel weer blij van  :) :) Daar loop je dus niet direct met een Canon of Nikon naar buiten lijkt me.
Wat me opvalt is dat de voorraad en de keuze bij beide winkels minimaal is en de prijs zeker voor lenzen aanmerkelijk hoger dan elders. De productkennis is bij sommige verkopers helaas ook niet meer zoals vroeger.......

Groet
Edzo

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #24 Gepost op: 5 november 2010, 16:14:08 »
Hallo,

mijn vrouw is hier nog geen lid, die is nog niet zover dat ze een foto in wil sturen en te horen krijgen dat er dit en dat aan mankeert..... :D
Kijkt wel vaak met mij mee.
Ik vindt het vooral  erg gezellig en leuk dat ze nu ook fotografeert en je hebt weer wat om over te kletsen.

Ik heb de K-x bij Het Zuiden gekocht, de 17-70mm en het Manfrotto statief.

De rest 3 dagen later bij City Foto inderdaad (daar had ik slechte ervaringen, geen of weinig advies etc, maar ben nu geholpen door een vriendelijke en kundige heer )

Henk

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #23 Gepost op: 5 november 2010, 15:35:24 »
Hoi,

in januari van dit jaar de K20D gekocht met de kitlenzen, maar dat is oud nieuws.
Hele tijd niks gekocht (je kent het wel hé....plannen zat maar die verrekte geldboom wil maar niet gaan groeien)

Maar afgelopen week wel flink (voor mijn doen dan) geïnvesteerd:
voor mij vrouw een K-x met de DA18-55
voor mij: Pentax 17-70mm f4 , ben ik blij mee hele verbetering t.o.v. de DA18-55
voor mij (en ook voor haar natuurlijk): Sigma 70mm f2.8 macro, hele fijne lens!
voor mij: Manfrotto 055XDB met kop 804 RC (panorama)
voor haar: Redged statief RTT J27 met kop RNB-1 (balhoofd)
voor haar: IR afstandbediening Pentax

en nou mag én wil ik een tijd niet meer in een fotozaak komen!!!

Wel leuk dat mijn vrouw nou ook enthousiast is gaan fotograferen!

Henk

Inderdaad erg leuk ja. Ik probeer die van mij ook aan het fotograferen te krijgen  :)
Dat koopt toch wat makkelijker wat lenzen zeg maar  ;) ;D

In de winkel gekocht? City foto?

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #22 Gepost op: 5 november 2010, 15:21:08 »
Hoi,

in januari van dit jaar de K20D gekocht met de kitlenzen, maar dat is oud nieuws.
Hele tijd niks gekocht (je kent het wel hé....plannen zat maar die verrekte geldboom wil maar niet gaan groeien)

Maar afgelopen week wel flink (voor mijn doen dan) geïnvesteerd:
voor mij vrouw een K-x met de DA18-55
voor mij: Pentax 17-70mm f4 , ben ik blij mee hele verbetering t.o.v. de DA18-55
voor mij (en ook voor haar natuurlijk): Sigma 70mm f2.8 macro, hele fijne lens!
voor mij: Manfrotto 055XDB met kop 804 RC (panorama)
voor haar: Redged statief RTT J27 met kop RNB-1 (balhoofd)
voor haar: IR afstandbediening Pentax

en nou mag én wil ik een tijd niet meer in een fotozaak komen!!!

Wel leuk dat mijn vrouw nou ook enthousiast is gaan fotograferen!

Henk

En daar kan ik me alles bij voorstellen. Overigens mag ik niet meer op MP komen: geblokkeerd door echtelijk gezag!! :P
Wordt het vrouwtje nou ook lid (of is ze dat al?).

Zelf een nieuwe rugzak aangeschaft (Lowepro Slingshot 350AW) en voor Elvira een maatje groter dan ze had: de 200AW.
Ben wel benieuwd hoe mij dat zal bevallen, een rugzak.

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #21 Gepost op: 5 november 2010, 15:12:37 »
Ik ben vreemdgegaan, voor mijn vrouw een Samsung wb600 voor erbij gekocht.
Omdat je bent vreemdgegaan?  :D

Sterkte,
Ruurd

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #20 Gepost op: 5 november 2010, 14:16:50 »
niet echt een aankoop (want wordt gratis verzonden, wel netjes aanvragen) maar zeer wel een aarader voor wie geïnteresseerd is in productfotografie: ik heb zojuist de nieuwe jaarcatalogus van Patek Philippe binnengekregen. Wordt weer een regenachtige zondag klokkijken... :P
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline v11eric

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 584
  • Geslacht: Man
  • vastleggen!!
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #19 Gepost op: 5 november 2010, 09:18:34 »
pse 9 voor mac.  :)

groetjes Eric
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #18 Gepost op: 5 november 2010, 08:03:43 »

en nou mag én wil ik een tijd niet meer in een fotozaak komen!!!


En volgens mij hoeft dat ook niet. Wat een pracht aankopen, en dat zo in een keer. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Groeten,
J@@P
« Laatst bewerkt op: 5 november 2010, 16:14:30 door J@@P »
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline krien

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #17 Gepost op: 5 november 2010, 06:48:35 »
Ik ben vreemdgegaan, voor mijn vrouw een Samsung wb600 voor erbij gekocht.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2010, 23:04:29 »
Hoi,

in januari van dit jaar de K20D gekocht met de kitlenzen, maar dat is oud nieuws.
Hele tijd niks gekocht (je kent het wel hé....plannen zat maar die verrekte geldboom wil maar niet gaan groeien)

Maar afgelopen week wel flink (voor mijn doen dan) geïnvesteerd:
voor mij vrouw een K-x met de DA18-55
voor mij: Pentax 17-70mm f4 , ben ik blij mee hele verbetering t.o.v. de DA18-55
voor mij (en ook voor haar natuurlijk): Sigma 70mm f2.8 macro, hele fijne lens!
voor mij: Manfrotto 055XDB met kop 804 RC (panorama)
voor haar: Redged statief RTT J27 met kop RNB-1 (balhoofd)
voor haar: IR afstandbediening Pentax

en nou mag én wil ik een tijd niet meer in een fotozaak komen!!!

Wel leuk dat mijn vrouw nou ook enthousiast is gaan fotograferen!

Henk

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #15 Gepost op: 4 november 2010, 20:38:07 »
Heb tikfoutje van Kees ff recht getrokken.
J@@p proficiat met die SMC M 28mm. Ik had bij mijn Pentax ME eerst een Vivitar 28mm, maar heb die toch snel vervangen door de Pentax 28mm F2.8. Die was gewoon twee klassen beter (minder vervorming, scherper en ook veel lichter)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2010, 12:36:59 »
Die 7 klopt wel, die 5 niet. Uiteindelijk wel, maar we hebben toch echt met z'n allen 6 volgekocht. Oftewel, gewoon een tikfoutje.

Maar goed, weer terug on topic:
smc Pentax M28 2.8 prime lensje.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

asplx

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #13 Gepost op: 3 november 2010, 20:17:38 »
Hmmm...
Ik dag dat ut aan mijn lag...
Hebbik ut tog goe gezien...

gnodde

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #12 Gepost op: 3 november 2010, 18:58:44 »
Door de enorme omvang van 'Jouw laatste aankoop deel (5)' inmiddels al 30 pagina's heb ik dat topic gesloten.

Jaaah, das logies, hè? Van deel 5 naar deel 7....  :cooll:

Jan.

RonHendriks

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (7)
« Reactie #11 Gepost op: 3 november 2010, 18:00:16 »
Ik denk toch een stuk meer. Het laatste board is gestart op 8 maart t/m gisteren. Dat zijn dus 8 maanden, dat is dus de introductie van de K-5, maar ook al de eerste echte prijsdaling tegen pasen. Ik gok op 25 K-5's.