Auteur Topic: pentax k-5 accu jupio/origineel  (gelezen 1678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buksbeest

  • Gast
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2010, 23:12:12 »
Ik schrok al: Jupio maakt echt hele goede accu's! Uit ervaring kan ik meedelen dat die van Jupio soms nog langer meegaan dan die van Canon! (Maar dat kan ook wat over C zeggen  :D)
Er wordt ook veel aandacht besteed aan hun artikelen en daarom verkoop ik ze ook graag. Had het raar gevonden als de accu niet goed was!

Goed te horen dat het toch klopt!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #10 Gepost op: 21 november 2010, 23:12:12 »

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #9 Gepost op: 21 november 2010, 13:25:53 »
Hallo,
Het is mij gelukt om de jupio op te laden met de pentaxlader. In onbelaste toestand geven zowel de originele als de jupio hetzelfde voltage aan. Bij het plaatsen in de batterijgrip werkt de camera gewoon na behoren. Dus een verkeerde sticker. Groeten, Eduard

ArjanvH

  • Gast
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #8 Gepost op: 21 november 2010, 01:31:59 »
[quote author=eduard . De orginele accu is nu aan het laden maar die zal ik vanavond eens meten. Ik vermoed dat het een gewoon een verkeerde sticker is of gewoon een andere manier van aangeven omdat er immers 3 contactpunten zijn ( net zoals de originele accu ) Als ik meer weet laat ik het in ieder geval weten. Vriendelijke groeten, Eduard
[/quote]

Als het goed is staat de spanning maar op 2 contacten. Het derde contact is voor de data om aan te geven hoe vol de accu nog is.

7,65 volt is heel normaal om te meten bij een 7,4 volt accu, je meet nl een onbelaste spanning.dat zou bij een volle accu zelfs 8,0 volt kunnen zijn.

asplx

  • Gast
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #7 Gepost op: 21 november 2010, 00:02:22 »
Wat niet wil zeggen, dat je hier de handleiding van de k-5 moet neerzettern. Ik stel voor, dat je de handleiding van de k-10D dan neemt. Die is 2 keer zo groot. brede lach. En het feit, dat de handleiding van m'n calculator zonder vergrootglas absoluut onleesbaar is is nog geen reden om hier op het forum dan maar onleesbare verhalen te plaatsen. Maar gewoon een keer een harde return tussen twee zinnen verduidelijkt al een hoop. Er zijn weinig postings die ik na een poosje niet helemaal uitlees. Deze was er een van en ik heb nog steeds niet kunnen opbrengen er opnieuw aan te beginnen, Ik krijg een muur van woorden voor me, waar naderhand blijkt, dat er ook nog eens twee onderwerpen worden behandeld.Maar als je het zo goed weet, waarom pas je het dan niet gewoon toe? Het is ook een kwestie van respect naar de ontvanger/lezer toe om de tekst leesbaar te houden. Het is bijvoorbeeld vrij normaal om je naam ónder je posting te plaatsen, net als in een brief. Snapje. groeten, asplx

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #6 Gepost op: 20 november 2010, 20:48:59 »
Hallo,
Inderdaad alleen maar reageren op het rare verhaal van die accu's die al dan niet hetzelfde zijn. Graag korte zinnen en veel alinea's zodat het niet op een boek lijkt want tegenwoordig lezen mensen die niet meer. Maar die handleiding van de k-5 nodigt ook niet echt uit tot lezen met die te kleine lettertjes. Groeten, Eduard

asplx

  • Gast
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #5 Gepost op: 20 november 2010, 18:20:55 »
Ik zou me niet wagen aan die (misschien wel, misschien niet) verkeerd gestickerde accu. Over je andere vraag omtrent macro, moet je toch maar even zoeken bij "Prime".
Daar is al aardig wat over geschreven, en mocht je niet voldoende informatie vinden dan open je daar een topic met een duidelijk omschreven vraag.
Niet hier in ieder geval, dit board is voor accessoires...

Succes!
Carel

Wat :o

Staat er nóg een item in dat verhaal?
Zover heb ik niet eens gelezen. toen was ik het verhaal al zat...

Let eens een beetje op de leesbaarheid, eduard...

Ruurd

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2010, 16:30:02 »
Hallo,
Het was ook een psje. Ik zie mijn broer direct en dan zal ik hem even wat leesvoer verschaffen. Ik zag dat hier op het forum ook een sigma 28-200 met makro wordt aangeboden. Misschien is dat wat.
Dan de accu. Inderdaad de accu heeft 3 contactpunkten dus het zouden wel eens 2 cellen in serie kunnen zijn die samen het gewenste voltage geven. Normaal worden accu's leeg verzonden maar ik heb net even gemeten met mijn multimeter. Hoe ik ook meet ik meet telkens maar een waarde en die is 7.65 volt. De orginele accu is nu aan het laden maar die zal ik vanavond eens meten. Ik vermoed dat het een gewoon een verkeerde sticker is of gewoon een andere manier van aangeven omdat er immers 3 contactpunten zijn ( net zoals de originele accu ) Als ik meer weet laat ik het in ieder geval weten. Vriendelijke groeten, Eduard

bbwijdieks

  • Gast
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2010, 15:46:48 »
Wel apart dat de voltage vd jupio exact gehalveerd is.........
In de grip passen ook AA batterijen, die zijn goedkoper dan accu's

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2010, 15:35:49 »
Ik zou me niet wagen aan die (misschien wel, misschien niet) verkeerd gestickerde accu. Over je andere vraag omtrent macro, moet je toch maar even zoeken bij "Prime".
Daar is al aardig wat over geschreven, en mocht je niet voldoende informatie vinden dan open je daar een topic met een duidelijk omschreven vraag.
Niet hier in ieder geval, dit board is voor accessoires...

Succes!
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline eduard

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 53
  • Pentax rules!
pentax k-5 accu jupio/origineel
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2010, 14:52:25 »
Hallo allemaal,
Ik heb vorige mijn k-5 plus extra jupio cpe0011 PEN D-LI90  1600mAh LI-ion binnen gehad via cameranu.nl. De originele accu vermeld een voltage van7.4 . De jupio vermeld 3.7. Cameranu.nl gebeld met de mededeling dat ik ivm vakantie voor het eind van de week een andere zou willen of mijn geld terug. Ik kreeg mijn geld terug want ze hadden geen andere. Bij batteryking.nl een andere besteld, bleek echter ook een jupio te zijn met dezelfde '' specificaties ". Het is zaterdag en kan dus niemand bellen. Waarschijnlijk is er een partij verkeerd gestickerd? Maar dan moet dit toch meer mensen opgevallen zijn?  Ik wil de niet originele als back up in de batterijgrip gaan gebruiken. Ik heb nog een adresje waar een imitatie te koop is voor veel minder dan de jupio dus die zal het probleem niet hebben. Ik durf niet het risico te nemen de batterij gewoon op te laden en kijken wat er gebeurt. Als ie inderdaad 3.7 volt is zal ie spoedig erg warm worden en dan weet ik dat het niet de goede is. Of maandag de leverancier bellen en snel ergens een vervanger bestellen want anders heb ik een batterijgrip maar geen 2 goede accu's. Groetjes, Eduard
P.s nog niet veel foto's gemaakt maar wat vooral opvalt is dat bij available light fotografie en de da50-135mm het een prima investering is geweest als vervanger voor de k-10
Die heb ik aan mijn broer gegeven samen met de kitlens. Hij vroeg mij advies omtrent een zoomobjectief waarmee hij ook makro bloemen kan fotograferen. Ik zou gaan voor een aparte makro lens zoals een tamron sp af di 90mm 2.8 makro. Of een zoom met een niet al te groot bereik en een extra makro stand en een kwaliteit die hoger is dan de kitlens die 3 jaar geleden bij de k-10 zat. Mocht er iemand nog tips hebben dan houd ik me aanbevolen.P.s ja ik heb al gezocht op het forum maar nieuwe ideeen zijn welkom