Aha! het eeuwige dilemma van de fototas: die is te klein, die is te groot, die is te duur, die zit niet lekker, daar passen geen dagspullen bij, er kan geen statief aan, hij gaat moeilijk open, ze kunnen er zo alles uit stelen.
Met iedere tas is eigenlijk wel iets mis;) Ik ben inmiddels ook al tot de conclusie gekomen dat er geen tas bestaat die overal voor geschikt is, je zal uiteindelijk meerdere tassen hebben. Ook al heb ik zelf op dit moment eigenlijk maar 1 echte goede tas en een snuittas (die nu voor de k-5 al wel weer aan de grote kant is, daar heb je het al weer;))
Ik zou zelf vooral aanraden om te gaan voor een tas waarvan je weet dat je 'm
nu veel zal gebruiken. Ik zou juist afraden om een grotere tas te kopen waar veel in kan. Ik heb zo'n grotere tas waar ook makkelijk een regenjas + trui + 2 boeken + lunch + paar liter water in kan en dan nog 3 lenzen + body + flitser, vakjes voor Sd-kaartjes, filters, noem maar op. Was een mooi ding voor op vakantie, maar veel te groot om even lekker een uurtje foto's te gaan maken.
Overigens is die tas een click-elite en ik kan dit merk van harte aanbevelen! Eindelijk een fototas met een fatsoenlijke en comfortabele rug! Het ietwat kleinere model heeft ook een ingang aan de zijkant zodat je (ook bij een rugzak) makkelijk je camera kan pakken. Een aantal van deze tassen hebben ook nog een heupband voor extra support, erg fijn. Kijk vooral even op hun website!
Het laatste advies, ga naar een winkel om te passen! Veel tassen lijken op internet kleiner/groter en nog veel meer tassen heb een rug van hout zo stijf. Neem al je spullen mee en vraag gewoon even of je wat mag puzzelen