Ik heb een rugzak. De Lowepro Flipside 300 (bestaat ook groter, maar in de mijne kan al een fototoestel, een grote lens, 3 "gewone" lenzen en dan kunnen er ook nog wel wat accessoires bij. Op de zijkant zit dan ook nog een zakje met kleine zakjes voor de geheugenkaarten en nog wat plaats voor een pe, een GSM, wat extra batterijen,...
Maar wat ik het leukste vind aan deze rugzak: het is de kant die tegen je rug hangt die opengaat (veilig in veel volk, zakkenrollers maken geen kans), en dit heeft als grote voordeel dat, als je de buikriem omdoet, je de rugzak van je schouders kan halen, en hem naar je buik draaien, en zo opendoen en je kan heel makkelijk je materiaal uithalen, en zelfs lenzen wissellen.
Weet dat dit misschien als reclame voor de Flipside klinkt, maar ben dikwijls outdoor bezig, heb dan dikwijls ook nog eens m'n honden mee, en kan me geen practischer systeem indenken.
Enige nadeel wat mij betreft: als er egens heel veel volk is en je dicht op elkaar staat neem je nogal veel plaats in. Het is nu eenmaal een rugzak.
groetjes,
Tom