Auteur Topic: belasting betalen...  (gelezen 962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:belasting betalen...
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2011, 22:50:04 »
Maar reëel, wat zou je op je laatste dag van je leven kunnen of willen doen ?
Alles eens goed overdenken, je geliefden vertellen hoeveel je van ze houd, wie je gekwetst heb excuses aanbieden, genieten van elke minuut die je met elkaar door kunt brengen met je hart helemaal open.
Maar dat kan toch ook op alle dagen van ons leven  :) en dan hebben we er nog meer tijd voor dan op de laatste dag van ons leven, en sterker nog dan is morgen misschien weer een dag.

Het klink gek, maar geld is alleen maar een noodzakelijk kwaad. Ik leef hier vrij sober (ons huis is 4x4 meter met 1 verdieping erop en een klein badkamertje) maar ik geniet veel meer van het leven dan ooit tevoren.

En de belastingdienst van NL heb ik niets meer mee van doen  ;D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:belasting betalen...
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2011, 22:50:04 »

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:belasting betalen...
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2011, 22:44:55 »
mmmm, wat een gezever! (over de belasting dan). Als je veel belasting betaald, zal je ook wel veel verdienen! Van mij mag de belasting ook af en toe wel wat minder, maarja, we betalen er wel onze verzorgingsstaat mee etc.

We hebben het echt zo slecht nog niet. Wil je weinig belasting, ga dan naar de VS, maar als je dan ziek wordt of je iets anders overkomt, moet je niet zeuren wanneer je op straat komt te staan.

Met een lagere belasting zouden we waarschijnlijk ook wel minder verdienen (die twee hangen toch vaak samen). en:

"Wie niet steelt of erft, blijft arm tot hij sterft"

Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

patrick91

  • Gast
Re:belasting betalen...
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2011, 22:17:53 »
Ik lees niets dat ik niet respectvol zou kunnen opvatten.. tia en niets overhouden is mazzel en geeft je een duw.. geniet inderdaad! Alsof het de laatste dag is lukt natuurlijk niet iedere dag.. en ik ga met je mee qua veel belasting betalen :)

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:belasting betalen...
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2011, 22:15:14 »
Ik wil niet respectloos zijn naar de overleden vrouw van je vriend Patrick.
Onderstaande is mijn gevoel.

Ik heb ergens begin mijn 40ste jaar een paar keer een TIA gehad, iedere keer geluk gehad en niets ergs aan over gehouden. Maar ik ben wel anders tegen het leven aan gaan kijken.
Geniet van het leven zolang als het kan, leef je dagen zoals het je laatste dag is, daarom heb ik ook een flinke draai aan mijn leven gegeven.

Belasting betalen ?? Alleen en alleen dat als het echt moet.  :)
Ik wilde dat ik zo´n 2 ton per jaar moest betalen,  ??? dan was die 645D ook geen probleem  :D :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

patrick91

  • Gast
Re:belasting betalen...
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2011, 20:24:20 »
Zoveel heb ik nog nooit gespaard dat het geld kost.. ben meer van een kleine reserve en de rest uitgeven.. vooruit kijken doe ik later.
Een collega heeft vandaag de vrouw van zijn beste vriend naar de laatste rustplaats gebracht, 41 jaar nooit iets gehad en binnen een half uur niet meer hier.. maar dit terzijde, ik leef nu..
We sparen wel voor onze dochter, die heeft al meer dan wij ooit op onze spaarrekening hadden.. haha

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:belasting betalen...
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2011, 20:21:43 »
Bah, belasting betalen! En heb je aan het eind van het jaar iets teveel kunnen sparen, dan mag je over het teveel gespaarde geld nog eens belasting betalen! :(
Maffiapraktijken zijn het!  ;)

Edit: Graag gedaan Patrick! (ik ben graag behulpzaam voor de oudere mens...)  :P
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

  • Gast
belasting betalen...
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2011, 20:15:29 »
Eigenlijk betalen we met zijn allen toch wel een berg.. inhouding op salaris wilde ik even links laten liggen. Ik ben voor een netto bedrag gegaan toen ik bij mijn huidige werkgever kwam, hoe het verder zit zal me een worst zijn maar goed, er gaat toch een berg af.

Vervolgen we met ons netto geld waarover we bij alles wat we aanschaffen ook weer belasting betalen. Dat gaat vanzelf, je weet het wel maar staat er niet bij stil..
Waar ik ook niet bij stil stond was het bedrag dat je betaald aan belasting voor je gas en licht. Zo viel vandaag de afrekening op de mat. Aan gas en elektriciteit 872 euro.
Belasting op de levering daarvan is  340,65 euro! Dit is nogal wat..

Niet om te klagen maar als je ziet wat alles kost "tegenwoordig".. maar we blijven lachen natuurlijk.
 ::)

Edit: bedankt voor het verzetten.. zie het nu ook dat het verkeerd stond.. ach, ik verschuil me achter de leeftijd..
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2011, 20:21:09 door patrick91 »