Auteur Topic: Google Picasa  (gelezen 3722 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Google Picasa
« Reactie #24 Gepost op: 5 mei 2011, 20:31:15 »
hoe hard ik ook roep, het lukt niet...  :D

nee joh, geintje  ;) heb ze allemaal verwijderd op die manier, bedankt!
haha  :D mooi om te horen dat het is gelukt, gelukkig zijn sommige dingen zo simpel als je eenmaal weet waar het is.  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #24 Gepost op: 5 mei 2011, 20:31:15 »

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #23 Gepost op: 5 mei 2011, 08:33:11 »
Dat wanneer ik via windows verkenner een aantal bestanden verwijder ik allerlei toeren moet uithalen om vervolgens mij bibliotheek in LR weer optodate te krijgen. Gaat LR naar die verwijderde bestanden lopen zoeken etc. Vind ik gewoon niet handig. Het hele idee van een aparte bibliotheek en het importeren van je foto's, die al op je harde schijf staan vind ik niet handig werken. Picasa laat gewoon zien waar de foto's op je harde schijf staan, maar je zit daar niet direct aan vast doordat de foto's net even anders gefilterd kunnen worden. Dat dus ;)
Je moet dan ook ALLEEN LR gebruiken en niet in combinatie met verkenner. Met LR kun je ook gewoon foto's verwijderen (of alleen in de database of ook op schijf) en foto's verplaatsen. Zelfs folders aanmaken, verplaatsen en verwijderen gaat allemaal met LR.
In in het laatste geval kun je een folder synchroniseren waarmee alles weer up to date is.
Maar goed, het is en blijft een keuze....

Cees

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
« Reactie #22 Gepost op: 5 mei 2011, 08:11:43 »
Gewoon rechts klik op de map of foto en dan zeggen verwijderen.

hoe hard ik ook roep, het lukt niet...  :D

nee joh, geintje  ;) heb ze allemaal verwijderd op die manier, bedankt!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #21 Gepost op: 4 mei 2011, 23:19:08 »
Gewoon rechts klik op de map of foto en dan zeggen verwijderen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: 4 mei 2011, 22:17:31 »
Syncen helpt niet je zal de nieuwe locatie van de foto/map moeten linken om het zo maar even te zeggen.

Zo uit mijn hoofd kan je als je rechts klik doet op een vermiste foto of map de optie aankliken om de map/foto in een nieuwe locatie te zoeken. Je moet dan zeggen waar de foto/map nu staat en als die hem hebt gevonden geeft die hem gewoon weer weer met alle bewerkingen.

Ik heb de map waarin de foto's staan verwijderd via Windows Verkenner, toch blijven de foto's nog steeds zichtbaar in LR.
Hoe krijg ik deze nu weg in LR? zoals jij hierboven hebt omschreven?

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2011, 20:45:40 »
Ik wou je bedanken hiervoor MAAR

hij doet het niet!  :o wat doe ik verkeerd?
Syncen helpt niet je zal de nieuwe locatie van de foto/map moeten linken om het zo maar even te zeggen.

Zo uit mijn hoofd kan je als je rechts klik doet op een vermiste foto of map de optie aankliken om de map/foto in een nieuwe locatie te zoeken. Je moet dan zeggen waar de foto/map nu staat en als die hem hebt gevonden geeft die hem gewoon weer weer met alle bewerkingen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2011, 17:38:13 »
Gewoon één keer syncen: dan vraagt LR of hij nieuwe foto's moet importeren en/of oude mogen worden verwijderd...

Ik wou je bedanken hiervoor MAAR

hij doet het niet!  :o wat doe ik verkeerd?

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2011, 15:01:50 »
Dat wanneer ik via windows verkenner een aantal bestanden verwijder ik allerlei toeren moet uithalen om vervolgens mij bibliotheek in LR weer optodate te krijgen. Gaat LR naar die verwijderde bestanden lopen zoeken etc. Vind ik gewoon niet handig. Het hele idee van een aparte bibliotheek en het importeren van je foto's, die al op je harde schijf staan vind ik niet handig werken. Picasa laat gewoon zien waar de foto's op je harde schijf staan, maar je zit daar niet direct aan vast doordat de foto's net even anders gefilterd kunnen worden. Dat dus ;)

Klopt!

vindt het ook hartstikke vervelend wanneer in LR steeds de melding 'kan de map niet vinden' OF 'het bestand "IMGP0000.JPG" is offline of ontbreekt' verschijnt.
Weet niet hoe ik dit opgelost krijg, iemand een idee? (zie edit)

Anyway, als Belgacom digitaal televisie abonnee kan je je foto's uploaden naar Google Picasa en rechtstreeks op je televisie scherm bekijken.
Niet dat ik er gebruik van maak hoor, mijn pc scherm is groter dan mijn beeldbuis...  ;) :D

edith zegt; ooops... lees net de reactie van Mharda i.v.m. syncen.  :)
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2011, 15:05:31 door Kirsten »

Offline egbert

• Pentaxian
  • **
  • Pentax waarheen :(
« Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2011, 09:22:31 »
verleden week was er een update van picasa,
weer 's tijd om wat te proberen.
een paar shots gemaakt met mijn pentax k-r op raw formaat
en wat bleek:

eindelijk werden de pic's normaal vertoond hehe weer een zorg minder.

ga er van uit, dat raw pic's gemaakt met een pentax k-5 ook
zichtbaar zullen worden ::)
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #15 Gepost op: 7 april 2011, 16:58:57 »

Gewoon één keer syncen: dan vraagt LR of hij nieuwe foto's moet importeren en/of oude mogen worden verwijderd...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Pentax4ever

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #14 Gepost op: 7 april 2011, 16:42:39 »
Ik ben ook wat aan het experimenteren met Picasa... Best handig en voor mij voorlopig meer dan genoeg mogelijkheden denk ik. Ik heb alleen één probleempje... ik kan de foto's niet met jullie delen omdat ik niet kan vinden hoe ik de foto's in Picasa kan verkleinen  :schaam:

Waarschijnlijk is het heel simpel (niet voor Cimple helaas :(), maar ik zie het niet. Kan iemand mij uit de brand helpen??

Als je in het bewerkingsmenu van Picasa kiest voor "Picnik" krijg je een groot aantal extra bewerkingsmogelijkheden waaronder "resize", crop, rotate etc.
Na bewerking kun je vanuit Picnic de foto weer opslaan in Picasa, al dan niet als extra kopie.
« Laatst bewerkt op: 8 april 2011, 13:40:53 door PentaxK10D »

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #13 Gepost op: 6 april 2011, 21:49:06 »
Ik ben ook wat aan het experimenteren met Picasa... Best handig en voor mij voorlopig meer dan genoeg mogelijkheden denk ik. Ik heb alleen één probleempje... ik kan de foto's niet met jullie delen omdat ik niet kan vinden hoe ik de foto's in Picasa kan verkleinen  :schaam:

Waarschijnlijk is het heel simpel (niet voor Cimple helaas :(), maar ik zie het niet. Kan iemand mij uit de brand helpen??

Selecteer het bestand en kies dan de knop exporteren. daar kan je dan het formaat kiezen. Via het schuifbalkje, of door zelf een waarde te kiezen.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

gnodde

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 6 april 2011, 21:43:23 »
Kan iemand mij uit de brand helpen??

Je kunt het vuur heel goed zèlf doven  ;) : even googelen op de termen "picasa resize" en je hebt de oplossing snel gevonden.

Jan.

Cimple

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2011, 21:36:47 »
Ik ben ook wat aan het experimenteren met Picasa... Best handig en voor mij voorlopig meer dan genoeg mogelijkheden denk ik. Ik heb alleen één probleempje... ik kan de foto's niet met jullie delen omdat ik niet kan vinden hoe ik de foto's in Picasa kan verkleinen  :schaam:

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2011, 23:01:30 »
Bedankt voor het filmpje, zelfs gebruik de liniaal in photoshop om een foto recht te zetten of ik gebruik lightroom, die ziet er niet veel anders uit dan picasa zo op het eerste gezicht.

Over windows verkenner.
Zelfs gebruik ik ook puur en alleen LR dus ik loop ook niet tegen dat probleem aan.
Als ik foto's verplaats gebruik ik ook lightroom, gewoon de foto's slepen naar de map in lightroom zelf en er is niks aan de hand. 
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

gnodde

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2011, 22:56:47 »
Oké, da's duidelijk.
Ik heb daar geen problemen mee, omdat ik alleen RAW-foto's archiveer met LR (in een "eigen" map), en die ook alleen maar verwijder (een heel enkele keer - ik heb moeite met weggooien...) met LR. Ik kom met windows verkenner nooit in die map.

Jan.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2011, 22:48:55 »
Hoebedoelu  ;) ?

Jan.

Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

gnodde

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2011, 22:45:57 »
Ook de vreemde integratie met windows verkenner kan mij niet bekoren.

Hoebedoelu  ;) ?

Jan.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2011, 22:38:51 »
Leuke review hoor, gebruik het heel af en toe nog.
LR3 nu toch mijn voornaamste archief en bewerking tool.

LR3 is inderdaad erg mooi wanneer je al je foto's als RAW's wil opslaan inclusief sidecart. Echter wanneer je al je foto's gewoon als jpeg wil opslaan en de RAW bestanden apart archiveerd, werkt LR niet zo lekker. Ook de vreemde integratie met windows verkenner kan mij niet bekoren. Anders was ik allang op LR overgestapt.

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2011, 22:35:54 »
Leuke review hoor, gebruik het heel af en toe nog.
LR3 nu toch mijn voornaamste archief en bewerking tool.

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2011, 22:34:29 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2011, 19:58:20 »
De tool om foto's recht te zetten vind ik zelfs beter dan in PS.
Dat klinkt interesant, hoe doet Picasa dat?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

X-Ray

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2011, 19:35:37 »
Picasa is een mooi programma. Klein en erg gebruiksvriendelijk.
De bewerkingsresultaten zijn zeker het aanzien waard. De tool om foto's recht te zetten vind ik zelfs beter dan in PS.

Mooi gedaan, Cor.

Gr,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2011, 20:32:16 door X-Ray »

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
Google Picasa
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2011, 21:23:59 »
Heb weer eens een testje in elkaar gezet.
http://cor-oskam.blogspot.com/2011/02/picasa.html