Heren voetbalfotografen, hartelijk dank voor de positieve feedback. Ben daar erg blij mee, het toont aan dat ik op de goede weg ben.
@Ron - lichtstopje erbij - dat had zeker gekund en wellicht fototechnisch ook wel gemoeten. Maar omdat het zo'n grijs/druilerig weer was, wilde ik dat ook in de foto's laten terugkomen (al heb ik al wel een beetje gesmokkeld)
@Ron/Will - kadering - ik zal er nog eens kritisch naar kijken, maar dit zijn op zich wel bewuste uitsnedes. Zoals Johan al zegt: geen afgesneden personen, beetje spelen met regel van derden en de situatie. Maar nogmaals, ik ga zeker kijken wat nog krapper doet. Met LR kan ik makkelijk een virtuele kopie maken en naast elkaar zetten.
@Ron - burst - geen enkel probleem in de praktijk. Wel maak ik kleine bursts van max drie beelden... En snelle SD cards helpen vast ook wel...
@Will/Johan/Klikklak - ruis - ja de K5 is echt stukken beter dan de K10D en K7... Met de K7 kwam ik liefst niet boven de 400, bij 800 kreeg ik al opmerkingen... Nu kan je erg ver gaan en dat komt de sluitertijd en diafragma weer ten goede met als gevolg minder bewogen foto's en wat minder kritisch met scherptediepte (niet altijd 2.8 nodig)...