Ik mocht ook eens met onze vogelaar mee vanuit de auto schieten... Maar: elke keer motor uit! Een rijstzak (broekmodel) is ook erg handig, of een monopod tegen de deur klemmen...
Raar dat je accu's zo snel op zijn.. Wellicht het koude weer? Een snellader voor in de auto kan een oplossing zijn: één erin en één in de lader. Of een paar clone accu's voor 2 tientjes ps kopen...
Belichting van vogels tegen de lucht doe ik altijd met spotmeting. De snelste AF is met middelste focuspunt vast. En die combi moet je goed sturen, anders krijg je idd verschillen... In RAW is wel een zeer groot deel te herstellen...
Good luck!
Ja, ik denk dat een hoop onscherpte aan de draaiende dieselmotor te wijten is. Goeie les.
Een rijstzak zat ik idd al aan te denken, de portierrand is wat laag en op een halfopen raam leggen is vragen om beschadigingen. Ik zal eens in m`n vriendenkring rondvragen of iemand nog een kinderbroekje over heeft.
Dat belichten is niet alleen bij vogels in de lucht, het lijkt wel of het meetpunt groter of gevoeliger is.
En de accu`s, ik denk niet dat er een probleem mee is. Ik heb ze gewoon allang niet meer opgeladen (sinds de wintersport half januari). 2 volle accu`s gaan bij mij maanden mee.
@ Ron:
Ja, je ziet in de exif niet het verschil tussen alleen de lens of icm de TC, ook niet in LR. Beetje jammer want het schijnt wel te kunnen volgens diverse fora.