Op een druk station valt plotseling een man van het perron. De mensen staan op de rand te dringen om hem te helpen. Verschillende mensen roepen "Geef me je hand, dan trekken we je weer naar boven". De man blijft echter op de rails liggen en in de verte komt er al een trein aan. De mensen roepen nog harder, maar de man blijft weigeren. Plotseling komt er een man naar de rand van het perron lopen en vraagt aan de man op de rails "Wat is je beroep". "Ik werk bij de Belastingdienst", antwoordt de man. "Pak mijn hand", zegt de man op het perron tegen de man op de rails, die zonder aarzelen zijn hand uitsteekt en zich op het perron laat trekken.
De mensen op het perron zijn met stomheid geslagen en vragen de redder hoe dit nu kan. "Wel," antwoordt de man, "toen ik jullie allemaal hoorde roepen: Geef me je hand, ging mij een lichtje branden en vroeg ik de man waar hij werkte. Het antwoord was precies wat ik verwachtte. Je moet namelijk iemand die bij de belasting werkt nooit vragen of hij je iets wil geven, maar als hij iets van je kan pakken zal hij het niet laten."
Groeten,
J@@P