Auteur Topic: Sensor probleem K20d  (gelezen 3336 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Sensor probleem K20d
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2011, 17:19:32 »
Dat is balen net buiten de garantie.......

De vraag is of je met de reparatie niet van de regen in de drup raakt. Dat heb ik helaas met mijn *istDS wel ondervonden.
Daarnaast is het de vraag wat het gaat kosten. Ik ben bang dat je al snel > € 300 kwijt bent. De reparatie van mijn *istDs was vervanging van elektronisch systeem, zonder dat de sensor vervangen is. Die deed daarna vreemd. De reparatie kostte vorig jaar € 286 (dus zonder sensor vervanging).
Dan is het de vraag of je niet moet investeren in een andere camera. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

Sterkte.
Edzo

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2011, 17:19:32 »

jsoomers

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2011, 13:27:06 »
Als ik iets aan mijn camera heb regel ik dit meestal via Pentax.de perfecte service.

Pentax geeft aan dat de camera alleen via de dealer opgestuurd kan worden en dan gaat hij naar Pentax Benelux in Belgie...
Heb jij de camera's dan in Duitsland gekocht, of maakt dat niet uit?

Hoor graag,

Gr. Jos

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2011, 13:04:05 »
Tjonge, da's balen zeg...
Maar ik heb geen idee, Jos,

Maar niet geschoten is áltijd mis.
Gewoon proberen, vandaag nog, die tijd heb je alvast gewonnen.

Staat er in TKA niets meer aangeboden/

Succes er mee,
Groeten,
Ruurd

jsoomers

• Gast
Sensor probleem K20d
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2011, 10:50:30 »
Hallo,

Twee weken geleden verscheen een felle witte punt met een blauwe streep op al mijn foto's.
Boekje erop nageslagen en de optie "pixeluitlijning" toegepast in menu Setup > probleem opgelost..
Dit voorval zette mij aan het denken en ik verwachtte al dat dit een vooraankondiging was..
Daarna vast gestart met een poging een reserve body te bemachtigen, wat helaas niet gelukt is.
Eergisteren kwam het probleem terug en is niet meer op te lossen met Pixeluitlijning :(
Pentax gebeld en diverse stappen ondernomen....
Conclusie: Sensor stuk, body moet in reparatie. Verwachtte reparatieduur 4 maanden :( :(
Body is twee jaar geleden met de jaarwisseling aangeschaft (8000 clicks) en dus 2,5 maand buiten de garantie..

Iemand een idee of een "coulanceregeling" mogelijk is, of een andere suggestie?

Onderstaand een foto met lensdop.

Gr. Jos