Auteur Topic: Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax  (gelezen 2310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Will

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2011, 16:37:28 »
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen. Heb in het verleden een keer problemen gehad met de software in de 70-300.  Hier was de software een beetje van de Wap na een week gebruik. Bij het plaatsen van deze lens op de K20 werd de lens niet herkend.
Lens is toen terug gegaan naar Sigma en onder garantie voorzien van nieuwe software hierna nooit meer een probleem geweest. Wist eigenlijk niet eens dat er software in de lens zat. Het enige probleem dat ik er toen mee had was de tijd die Sigma hiervoor nam. Lens is al met al 6 weken weg geweest.
Maar verder een fijne lens. Wel een stuk lichter dan de 70-200 dat is wel wennen.
Ik heb vanwege de 70-200 een serie van 5 van onze hond geplaatst.  Ben alleen nog aan het zoeken hoe ik dat lijntje plaats.
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2011, 16:37:28 »

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2011, 16:15:04 »
Ik heb dezelfde lens ook en ben er super tevreden over.
Heb hem bij Konijnberg gekocht in de laatste week van december en toen ook € 699.00 betaald. Nu zie ik dat de prijs weer €869.00.
Bij mij was wel het volgende het geval. Bij het registreren van de Lens voor garantie op de website van Sigma werd de product code niet herkend.  
De enige verklaring die ik hiervoor kan geven is dat de lens via parallel import binnen is gekomen en hierdoor door Sigma Benelux niet wordt erkend. De firma Konijnenberg garandeert mij de 2 jaar garantie dus geen probleem het was immers een nieuwe lens. (mooie voor die van jouw 3 jr)
Dit kan ook het verschil in prijzen verklaren. Ik ben dan ook reuze benieuwd Eppie hoe het jouw vergaat met registreren van de lens.

Invoer en Douane:
Ik heb het officieel nog steeds niet helemaal bevestigd kunnen krijgen maar een declarant  op Schiphol  vertelde me dat het mogelijk is voor de Douane om aan de hand van serienummers op elektrische apparatuur (dus ook fototoestellen) het land van aflevering te kunnen achterhalen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor hen eenvoudig te koppelen is aan statistiek-codes en leverings-documenten zeker omdat apparatuur voorzien is van serienummers. Mocht iemand hier meer over weten dan graag een reactie.
 
 Eppie heel veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst.

Will


Will dank je wel....

hieronder een passage van de cameranu.nl site geplaats bij deze lens:

Meegeleverde accessoires
- Lenstas
- Zonnekap
- Voorlensdop
- Achterlensdop
- Afkomstig van Sigma Europe
- 3 jaar garantie

De lens is dus afkomstig van Sigma Europe, lijkt me dus geen probleem voor de registratie.
Maar indien het problemen oplevert, laat ik dat hier ook horen.

grtz, Eppie
Dat gaat vlug, zat er ook al even over te denken.

Op de site staat dat ze hem nog steeds op voorraad hebben. Dus......
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

RonHendriks

  • Gast
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2011, 15:44:36 »
Dat gaat vlug, zat er ook al even over te denken.

Offline Will

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2011, 15:35:42 »
Ik heb dezelfde lens ook en ben er super tevreden over.
Heb hem bij Konijnberg gekocht in de laatste week van december en toen ook € 699.00 betaald. Nu zie ik dat de prijs weer €869.00.
Bij mij was wel het volgende het geval. Bij het registreren van de Lens voor garantie op de website van Sigma werd de product code niet herkend. 
De enige verklaring die ik hiervoor kan geven is dat de lens via parallel import binnen is gekomen en hierdoor door Sigma Benelux niet wordt erkend. De firma Konijnenberg garandeert mij de 2 jaar garantie dus geen probleem het was immers een nieuwe lens. (mooie voor die van jouw 3 jr)
Dit kan ook het verschil in prijzen verklaren. Ik ben dan ook reuze benieuwd Eppie hoe het jouw vergaat met registreren van de lens.

Invoer en Douane:
Ik heb het officieel nog steeds niet helemaal bevestigd kunnen krijgen maar een declarant  op Schiphol  vertelde me dat het mogelijk is voor de Douane om aan de hand van serienummers op elektrische apparatuur (dus ook fototoestellen) het land van aflevering te kunnen achterhalen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor hen eenvoudig te koppelen is aan statistiek-codes en leverings-documenten zeker omdat apparatuur voorzien is van serienummers. Mocht iemand hier meer over weten dan graag een reactie.
 
 Eppie heel veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst.

Will
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2011, 15:33:54 »
 :D Iedereen gaat opeens de Sigma kopen. Maar terecht, straks zijn ze op en dan zal je toch een behoorlijk hoger bedrag moeten uitgeven als je een objectief wilt dat motoraangedreven is.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2011, 15:30:20 »
Goede keuze, heb zelf ook de HSM II en ben er zeer tevreden over. Zolang ze nog te koop zijn moet je toeslaan, daarna blijft alleen de Tamron over en de veel duurdere Sigma OS-versie. De Tamron is overigens ook een goed objectief, maar je hebt dan natuurlijk geen HSM.

Dit is echt zo'n objectief waarvan je later denkt, waarom heb ik toen niet toegeslagen toen ze nog te koop waren.
8)
'k ben toch ook maar in de auto gesprongen en naar Urk gereden en terug gekeerd met een Sigma 70-200.
Ik heb inmiddels al te veel situaties gehad waarbij ik een dergelijk objectief goed had kunnen gebruiken en deze prijs maakte het wel erg aantrekkelijk.
Impulsief....ja....maar ach  ::)

Bedankt Eppie voor dit topic  :P

greetz,
Erik

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2011, 14:14:11 »
Ja, je zou zeker spijt gekregen hebben als je ons steeds van die fraaie foto's ziet plaatsen die we met deze lens hebben geschoten.  :D
Die nieuwe OS versie is ver boven de 1000 euri en als ik EricR mag geloven dan is de Pentax SR tot 200mm zeker zo goed.  :)

grtz, Andre

Yep....endazouzonduzijniewaar  ;D
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2011, 13:55:37 »
Citaat
Da laatste was precies hetgeen ik ook had bedacht. Hier krijg ik spijt van als ik het niet doe.
Ja, je zou zeker spijt gekregen hebben als je ons steeds van die fraaie foto's ziet plaatsen die we met deze lens hebben geschoten.  :D
Die nieuwe OS versie is ver boven de 1000 euri en als ik EricR mag geloven dan is de Pentax SR tot 200mm zeker zo goed.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2011, 12:22:55 »
Da laatste was precies hetgeen ik ook had bedacht. Hier krijg ik spijt van als ik het niet doe. De 170-500 is inmiddels zo goed als verkocht en dan bleef de 50-135 als grootste zoom over. Dus de 70-200 komt als geroepen  ;D

Je krijgt in ieder geval geen spijt van deze aanschaf.

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2011, 12:10:13 »
Goede keuze, heb zelf ook de HSM II en ben er zeer tevreden over. Zolang ze nog te koop zijn moet je toeslaan, daarna blijft alleen de Tamron over en de veel duurdere Sigma OS-versie. De Tamron is overigens ook een goed objectief, maar je hebt dan natuurlijk geen HSM.

Dit is echt zo'n objectief waarvan je later denkt, waarom heb ik toen niet toegeslagen toen ze nog te koop waren.

Da laatste was precies hetgeen ik ook had bedacht. Hier krijg ik spijt van als ik het niet doe. De 170-500 is inmiddels zo goed als verkocht en dan bleef de 50-135 als grootste zoom over. Dus de 70-200 komt als geroepen  ;D
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2011, 12:01:01 »
Goede keuze, heb zelf ook de HSM II en ben er zeer tevreden over. Zolang ze nog te koop zijn moet je toeslaan, daarna blijft alleen de Tamron over en de veel duurdere Sigma OS-versie. De Tamron is overigens ook een goed objectief, maar je hebt dan natuurlijk geen HSM.

Dit is echt zo'n objectief waarvan je later denkt, waarom heb ik toen niet toegeslagen toen ze nog te koop waren.

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2011, 11:48:39 »
Allen, bedankt voor het meedenken.
Ik heb zojuist de bestelling bij Cameranu geplaatst.

Zodra deze binnen is zal ik de foto's gaan plaatsen.

grtz, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline Hans H

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1512
  • Geslacht: Man
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2011, 11:46:44 »
Hallo Eppie,

Heb even bij Sigma gekeken, er bestaan twee typen 70-200 lenzen, met en zonder OS.
Het gaat hier kennelijk allemaal over dezelfde lens zonder OS.
Het prijsverschil is wel erg groot en Cameranu.nl is alweer de goedkoopste. Staat wel op=op bij, doen dus.

Groet,
Hans 
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

RonHendriks

  • Gast
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2011, 11:44:03 »
Tsja er zijn 4 versies: http://www.slrgear.com/reviews/showcat.php?cat=all&stype=1&si=sigma+70-200 maar volgens mijn zijn alleen de laatste twee nog werkelijk te koop. Met OS is een flinke klap duurder en de eerste versie is al een hele tijd uit productie. Je zult dus naar alle waarschijnlijkheid kijken naar dezelfde lens met verschillende prijzen. Tsja Konijn doet niet meer mee met de prijsvechters en Cameranu is gewoon aan de extreme kant goedkoop om marktaandeel te veroveren.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2011, 11:39:56 »
Misschien dat het de laatsten zijn? (camernu)Dus moet je er snel bij zijn. Zat tevens 3 jaar garantie bij. Dus sla je slag. direct bellen/ophalen!
Foto's zien we genoeg in de sporthoek.

grJohan

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2011, 11:36:58 »
Voor zover ik het kan zien gaat het bij Cameranu.nl ook om de HSM II versie. Het enige verschil dat ik in de specs van hun kan vindenis dat ze een gewicht van 1345 g noemen terwijl de Sigma site en o.a. Konij 1370g specificeren.
Heb ook nog bij De Winkel gekeken, http://www.dewinkel.nl/zoomobjectieven/1664-sigma-af-70-200mm-f28-ex-dg-hsm-ii-pentax.html
De €600 prijs van cameranu.nl is dan wel een koopje en die van Konijn aan de hoge kant. De normale prijs zou dan rond de €750 zitten.
Suc6 met je jacht.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2011, 11:22:34 »
Allen,

ik sta op het punt de Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO MACRO II HSM Pentax aan te schaffen.
Om geen dief van me eigen portemetniks te zijn / worden ben ik even aan het rondsnuffelen geweest voor de huidige prijzen.

ik ben in een range van 595 (Cameranu) tot 869 (fotokonijnenberg) beland.
hieronder de links. Om zeker te zijn dat ik allemaal dezelfde lens heb uitgekozen wil ik dat graag bevestigt zien. En dan natuurlijk door forumgenoten.
Het verschil tussen min en max is 270 euro vindt ik nogal veel? zie ik iets over het hoofd of....

Ik hoor het graag van jullie

Cameranu - 595 euro
http://www.cameranu.nl/artikel/10132/Sigma_AF_70-200mm_f_2.8_EX_DG_APO_MACRO_II_HSM_Pentax.html

Foka - 719 euro
http://www.foka.nl/site/sigma-70200-mm-f28-ii-apo-ex-dg-macro-hsm-pentax-p-6405.html?zenid=60a6t3f4l5ensi7tnaqhnuoo71

Cameraland - 769 euro
http://www.cameraland.nl/product/562/8177/

Fotokonijnenberg - 869 euro
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1347153/sigma-70-200mm-f28-ex-dg-apo-macro-ii-p.html

grtz, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!