Goedemorgen allemaal,
wat een foto's allemaal zeg! De een nog al mooier als de ander. :toppie: :toppie:
Helaas is het mij minder goed vergaan. Ik heb de meeste foto's gemaakt met de 55 1.4 die Mark mee had gebracht en de 35 2.8 van Ceciel.
Ik had 173 foto's gemaakt en daarvan waren er zo'n 145 onscherp!?!
Ik heb even met Mark overlegd hoe dit nou kon gebeuren, want ik maak heus wel eens een onscherpe foto, maar geen 145 van de 170, zo erg is het gelukkig nou ook weer niet met mij gesteld
.
Mark vertelde dat hij al eens eerder gehoord (van Ron) had dat de 55 1.4 nogal last kan hebben van front- en/of backfocus, dus waarschijnlijk is dat het geval geweest. De 35 2.8 van Ceciel had ik ook voor het eerst op mijn camera en wellicht heeft die daar ook wat last van.
Ik moet wel zeggen dat ik per abuis ook de shake-reduction op de body uit had staan, maar de sluitertijden waren nou niet van dien aard dat er snel bewegings-onscherpte zou optreden.
Al met al heb ik een stuk of 15 foto's over van de meet.....jammer maar niks meer aan te doen.
In ieder geval heb ik me voorgenomen om nu als eerste met de datacolor Lenscal onze lenzen te kalibreren (ding had ik al een tijd, maar was het eerlijk gezegd al weer vergeten, mede omdat ik nooit focus problemen heb gehad).
Maar wat was het een gezellige meet! Helaas hadden wij (Ceciel, Koen, Berry en ik) niet zo begrepen dat we als één groep door de stad zouden gaan trekken en gingen wij er van uit dat het gezelschap zich zou opsplitsen in groepjes. Achteraf hoorde we dat wij de enige "dissidenten" zijn geweest in deze. Dat is jammer en zeker niet onze opzet geweest. Volgende keer zal ons dat niet meer gebeuren.
Maar dat neemt niet weg dat het weer wat Edzo en wij besteld hadden mooi op tijd geleverd is
en het keigezellig was bij de koffie vooraf en de koffietafel achteraf.
Wij kijken in ieder geval terug op een kei-leuke meet en verheugen ons op een vervolg.
Daar heb ik het al even met Mark (buks) over gehad om dat misschien in Nunspeet te houden. Dan zou de verdeling iets anders zijn.....kort foto's maken, lang, heeeeel lang op terrasje zitten
De beide heren bedankt voor het meebrengen van de lenzen om te testen, leuk dat jullie die moeite hebben genomen voor jullie mede-forumleden! :toppie: :toppie:
Iedereen hartstikke bedankt voor zijn/haar aanwezigheid en gezelligheid en tot de volgende keer! :cheer: :cheer: :cheer:
Henk (mede namens de dame met de rode camera cq. Ceciel)
Edit:
Ik heb de foto's die hier al boven staan nog even goed bekeken en van allemaal één favoriet uitgekozen...
Cire foto 2
Edzo foto 2
Will foto 2
Buks foto 5
Elshout foto 5
Acinony foto 3
Preau foto 1
voor mij de 2 winnaars tot nu toe: qua foto algemeen: Cire, qua weergave 's-Hertogenbosch: Preau