Auteur Topic: Het zeiktopic.  (gelezen 53985 keer)

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #416 Gepost op: 9 januari 2014, 19:52:57 »
Pfff, klote Erik, heel veel sterkte, aan jou en al je familie!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #416 Gepost op: 9 januari 2014, 19:52:57 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #415 Gepost op: 9 januari 2014, 18:49:01 »
Gecondoleerd Erik!
Ook sterkte aan je familie!

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #414 Gepost op: 8 januari 2014, 23:53:49 »
Erik ik wens jou en je familie veel sterkte toe de komende tijd.
Wat moet je verder zeggen over zoiets.
Mocht je behoefte hebben om wat kwijt te willen of te vragen stuur je maar even een PB´tje, ik weet niet of ik je kan helpen maar heb mij helaas dit jaar zelf moeten verdiepen in deze kl....ziekte.

Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #413 Gepost op: 8 januari 2014, 21:52:20 »
 :-X :-X :-X
Ik weet even niet wat ik zeggen moet. Ik ken je familie niet persoonlijk, maar ondanks dat is het en geweldig drama zoals je het vanuit het perspectief van je oom/tante beschrijft. Heel veel sterkte voor jou en je familie!!

Groeten,
Jaap
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #412 Gepost op: 8 januari 2014, 20:55:49 »
Bah wat een rot ziekte! :nocheer: Gecondoleerd Erik!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #411 Gepost op: 8 januari 2014, 11:47:42 »
Gecondoleerd Erik. Is inderdaad een @#$%$# ziekte. Sterkte aan jou en je familie en vrienden de komende tijd.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #410 Gepost op: 8 januari 2014, 09:41:25 »
Getver wat is dat snel gegaan Erik, een mooie tekst vind ik het, fijn dat zoiets misschien nog enig soelaas biedt tegenover het keiharde kille verschrikkelijke feit waar jij en je familie mee geconfronteerd zijn, ik wens jullie heel veel sterkte en bewaar de gedachte dat je nicht nu op een mooie plek is, waar en hoe dat dan ook moge zijn  :( hou je taai !
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Guus74

• Senior Member
  • **
    • flickr
« Reactie #409 Gepost op: 8 januari 2014, 08:17:13 »
Gecondoleerd Erik en sterkte.

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #408 Gepost op: 8 januari 2014, 08:07:15 »
Zo, dat is snel gegaan, wat een waardeloze ziekte. Interessante keuze voor deze tekst.
Nog één keer afscheid nemen en dan alleen de herinneringen overhouden... Sterkte!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #407 Gepost op: 7 januari 2014, 23:06:46 »
Tja, vandaag gehoord dat mijn nicht ook de kanker door haar hele lijf heeft....beyond repair, zal ik maar zeggen.
En de bitch is dat mijn neefje een aantal jaar geleden al overleden is aan kanker......zijn mijn oom en tante straks beide kinderen kwijt.....# heavy shit!

Pluk de dag!

Er staat een nieuwe ster aan de hemel vannacht  :(

"O, edelgeborene Claudia, luister.
Jij ervaart nu de Straling van het Heldere Licht van de Zuivere Werkelijkheid.
Herken het!
O edelgeborene, je huidig intellect, naar zijn ware aard ledig, geenzins naar kenmerken of kleur gevormd, van nature ledig, is de ware Werkelijkheid, het Al-Goede.

Je eigen intellect, dat nu ledig is, dat echter niet beschouwd moet worden als het ledig van het Niets maar als intellect op zich, onbelemmerd, stralend, opwindend en gelukzalig, is het ware bewustzijn, de Al-goede Boeddha.

Je eigen bewustzijn, stralend, ledig en niet te scheiden van het grote Stralende Lichaam, kent geboorte noch dood en is het onveranderlijke licht: de boeddha Amitabha"

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #406 Gepost op: 7 december 2013, 19:48:49 »
De slab was echt helemaal door en open gaan staan dus dat was goed genoeg te zien  :D Zo'n platdak is inderdaad vaak een onding. Hier is hij gelukkig wel scheef genoeg waardoor de afwatering gelukkig goed loopt. Vandaag het droog gehouden binnen ondanks de enorme regen.
Dit weekend maar aan het werk  :D
Top! ;-)

Erik, om je rommel eraf te halen zou je http://www.malwarebytes.org/ kunnen gebruiken, ik gebruik al jaren de gratis versie en ben er zeer tevreden over.
[...Met vriendelijke groet,Albert
Malwarebytes deed de job helaas niet. Ik heb SpyHunter 4 gebruikt. Deze detecteerde de infecties wel. Alleen met de geregistreerde versie (= betaald) wil het programma ook de infecties verwijderen....De ongeregistreerde versie geeft echter voldoende verwijzingen naar ge-infecteerde bestanden en registersleutels zodat handmatige verwijdering mogelijk is...het duurt alleen wel wat langer en maakt meerdere her-scans noodzakelijk. Zoals het er nu uitziet, ben ik van alle malware af.  :police:

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #405 Gepost op: 6 december 2013, 21:10:06 »
Edzo,
https://support.google.com/calendar/topic/13950?rd=1
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.outlook.Z7&hl=nl

Met vriendelijke groet,
Albert

De synch tool van Google gebruik ik ook, tot volle tevredenheid. Werkt perfect, vanaf je mobiel gewoon afspraken maken in je werkagenda zonder verdere ingewikkelde installaties. Zeker aan te bevelen.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #404 Gepost op: 6 december 2013, 19:00:27 »
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #403 Gepost op: 6 december 2013, 17:29:54 »
De slab was echt helemaal door en open gaan staan dus dat was goed genoeg te zien  :D Zo'n platdak is inderdaad vaak een onding. Hier is hij gelukkig wel scheef genoeg waardoor de afwatering gelukkig goed loopt. Vandaag het droog gehouden binnen ondanks de enorme regen.
Dit weekend maar aan het werk  :D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #402 Gepost op: 6 december 2013, 17:16:09 »
Vandaag midden in de storm opeens lekkage in huis... Net tussen de aanbouw en het originele huis een behoorlijke straal water naar beneden.
Alleen wat foto's beschadigd die eronder stonden. Snel maar even het dak op geklommen (erg leuk met windkracht 6-7  :D )
Bleek de loodslab die tussen het huis en de aanbouw zat op 2 plekken helemaal gebroken te zijn (blijkbaar deze zomer gebeurd door de warmte aangezien dit op het zuiden zit). Maar even tijdelijk met tape, plastic en stenen dicht gemaakt. Gelukkig stopte de lekkage toen. Morgen maar even een langer houdende oplossing aanbrengen (kon nu niet aangezien het keihard begon te onweren en dan wil ik niet op het dak staan) en komend zomer er een nieuwe loodslab in frezen en cementen.

Heb je geluk gehad dat je het zo snel kon vinden.
Vaak zat in mijn oude huis in de stromende regen op het platdak gestaan na vorstperiode en dan uren staan zoeken en smeren om ergens het lek te vinden en te dichten.......
Platdak liep af zoals zoveel platte daken: niet naar de regenwaterafvoer, maar net de andere kant op........

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #401 Gepost op: 6 december 2013, 17:13:42 »
Erik, om je rommel eraf te halen zou je http://www.malwarebytes.org/ kunnen gebruiken, ik gebruik al jaren de gratis versie en ben er zeer tevreden over.

Edzo, ik had ook wel eens problemen met Outlook, vaak gaf de connecter problemen met agenda´s of mails kwamen niet aan, ik gebruik nu gewoon Windows Live Mail en dat werkt perfect en koppelt prima met Ifone en Android.

Met vriendelijke groet,
Albert

Ook qua agenda?
Hoe koppel je het met Android dan?

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #400 Gepost op: 5 december 2013, 22:46:52 »
Vandaag midden in de storm opeens lekkage in huis... Net tussen de aanbouw en het originele huis een behoorlijke straal water naar beneden.
Alleen wat foto's beschadigd die eronder stonden. Snel maar even het dak op geklommen (erg leuk met windkracht 6-7  :D )
Bleek de loodslab die tussen het huis en de aanbouw zat op 2 plekken helemaal gebroken te zijn (blijkbaar deze zomer gebeurd door de warmte aangezien dit op het zuiden zit). Maar even tijdelijk met tape, plastic en stenen dicht gemaakt. Gelukkig stopte de lekkage toen. Morgen maar even een langer houdende oplossing aanbrengen (kon nu niet aangezien het keihard begon te onweren en dan wil ik niet op het dak staan) en komend zomer er een nieuwe loodslab in frezen en cementen.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #399 Gepost op: 5 december 2013, 22:29:59 »
Succes met het bestrijden van de malware. Blijft erg klote!

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #398 Gepost op: 5 december 2013, 22:18:21 »

Edzo, ik had ook wel eens problemen met Outlook, vaak gaf de connecter problemen met agenda´s of mails kwamen niet aan, ik gebruik nu gewoon Windows Live Mail en dat werkt perfect en koppelt prima met Ifone en Android.

Met vriendelijke groet,
Albert

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #397 Gepost op: 5 december 2013, 22:00:38 »
pfffff......voor het eerst in - wat zal het zijn---- tien jaar of zo --- malware op de PC.
Ff een verkeerde klik....en de conduit-set kwam mee....annuleren hielp niet meer. Deze set wel verwijderd gekregen maar ik heb nog iets van yieldmanager/edgesuit op de PC staan en die krijg ik nog niet weg....Ik heb er vooralsnog alleen last van/mee in Firefox. Dan komt de ene Popup na de andere en loopt mijn geheugen vol. Met IE geen last.
Virusscanners geven geen melding en ook Hitman Pro-Alert (browser-bescherming) geeft geen kik....Enfin, moet vast wat dieper gaan graven dan.....

Succes Erik.

Ik heb sinds paar weken ellende met Outlook. Steeds link naar mailbestand kwijt, alle rules die ingesteld zijn weg en nieuwe contactpersonen weg.
Daarnaast probleem gehad met fotobestand waar backup steeds op vastliep en zich niet liet verwijderen. Uiteindelijk is het verwijderen na lang zoeken waar de backup op vastliep toch gelukt.

Je vraagt je af hoe lang dat internet nog goed gaat en het op enig moment niet zo lek is als een mandje en je bankrekening leeg is voor je er erg in hebt.......

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
    • EviZ.nl
« Reactie #396 Gepost op: 5 december 2013, 18:14:20 »
pfffff......voor het eerst in - wat zal het zijn---- tien jaar of zo --- malware op de PC.
Ff een verkeerde klik....en de conduit-set kwam mee....annuleren hielp niet meer. Deze set wel verwijderd gekregen maar ik heb nog iets van yieldmanager/edgesuit op de PC staan en die krijg ik nog niet weg....Ik heb er vooralsnog alleen last van/mee in Firefox. Dan komt de ene Popup na de andere en loopt mijn geheugen vol. Met IE geen last.
Virusscanners geven geen melding en ook Hitman Pro-Alert (browser-bescherming) geeft geen kik....Enfin, moet vast wat dieper gaan graven dan.....

Offline ArnoR

• Pentaxian
  • **
  • What you see is not always what you get...
« Reactie #395 Gepost op: 4 december 2013, 00:21:04 »
Het is zeker slim om met 2 personen te gaan, kan er 1 koffie gaan drinken bij de mcdonalds, die zit er 2 huizen vanaf. Je kunt elkaar dan afwisselen tijdens het wachten.
Ik vrees dat mijn vrouw (die gaat mee) dat niet zo'n goed idee zal vinden haha. Ze gaat wel mee, maar alleen om te winkelen!... :) :D
Dat zal dus Stokstraat e.d. worden (ik geloof dat dat de winkelstraat is). Maar... we gaan ook samen lunchen is de afspraak.  ;)
Ik denk er zelf aan om zeker bij Selexyz nog wat foto's te gaan schieten morgen. Zal mij camera meenemen in ieder geval.

Ps: Bedankt voor de tips! Anderen (Bert en Lennart) ook!
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #394 Gepost op: 3 december 2013, 23:37:03 »
Of gewoon even een steekkarretje of "hondje" meenemen. Scheelt ook weer wat.

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #393 Gepost op: 3 december 2013, 22:52:39 »

Geen parking in de buurt?? En je hoeft toch niet buiten te wachten hoop ik??  :o  :o

Aan de achterkant van het station kun je goed parkeren. Op de Meersenerweg zijn meerder parkeerplaatsen achter het station. Neem de traverse over het spoor en dan is het nog zo'n 350m lopen. Kijk eens op Google maps...

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #392 Gepost op: 3 december 2013, 22:23:34 »
Oei... Ik ga morgen mijn 'handel' ophalen. Had enkele kavels bemachtigd dus dat wordt ook wachten en sjouwen.
Geen parking in de buurt?? En je hoeft toch niet buiten te wachten hoop ik??  :o  :o
Smalle straat waar wel enkele parkeervakken zijn, maar daar was weinig plaats, het wachten was dus wel buiten, ik heb 2 en half uur wortel staan schieten en het werd echt koud. Het is zeker slim om met 2 personen te gaan, kan er 1 koffie gaan drinken bij de mcdonalds, die zit er 2 huizen vanaf. Je kunt elkaar dan afwisselen tijdens het wachten. En tegen de tijd dat je spullen buiten gebracht worden kan 1 persoon de auto ophalen en even voor de deur zetten om in te laden, dat deden er meer. Maar misschien heb je geluk en is het minder druk. Succes in ieder geval, en voor de zekerheid warm aankleden en vooral dikke sokken.