Even een update, ben ik hier toch wel verplicht vind ik.
Ik loop op het ogenblik een beetje over van alle nieuwe zaken die spelen en mijn tijd en energie in beslag nemen, gelukkig een vrij weekend zodat ik weer alles op "papier" kan zetten en even op adem kan komen.
De stand ; afgelopen woensdag een aderkatheter bij mijn sleutelbeen gekregen, volledige narcose (vond ik persoonlijk niet zo nodig) en een nacht overblijven in het ziekenhuis, ´s nachts slecht geslapen, moest aan infuus blijven zitten en er lagen wat mensen die onder de morfine zaten op de zaal.
s`Morgens ontslagen, bloedanalyse laten doen en toen naar de oncoloog, alles was in orde dus ik mocht aan de chemo, deze werd samengesteld en toen in een soort drukflesje gedaan, die zit met een slang weer ingeplugd in de katheter, de container zit in schoudertasje dat ik 24 uur per dag met mij meedraag. Wekelijks wordt ik onderzocht en dan wordt er weer een nieuw recept gemaakt dat ik dan weer in een week ingebracht krijg. en dat zo 5 weken.
Na de chemo was de radiologie aan de beurt, netjes uitleg gekregen en de eerste bestraling gehad, daar merkte ik helemaal niets van en duurt maar enkele minuten. Alles bij elkaar waren we pas rond 17:30 weg uit Coimbra en toen nog ongeveer een uur naar huis rijden.
Vanmorgen bij een medisch comite van de staat op bezoek geweest, ik heb nog een verklaring nodig van de 3 behandelende artsen (formaliteit) en dan krijg ik vrijstelling voor eigen bijdrages en wat belastingen, zoals Herman Finkers zei, kanker heeft ook zijn voordelen.
Vanmiddag mijn 2e bestraling gehad, ik weet nu hoe alles daar werkt, melden, 4 bekers water drinken, als je naam afgeroepen wordt naar de balie in de bunker, dan deels uitkleden en een rok aan, uitrichten op de tafel met behulp van 4 tattoo markeringen op mijn lichaam, dan bestralen, aankleden en sta in een mum van tijd weer buiten. Bakkie drinken en wat lekkers erbij pakken tegenover bij de pastelaria en weer naar huis. Alles bij elkaar 3 uurtjes voor nodig en dat zo 25 keer, 5 weken op werkdagen.
Alles bij elkaar vandaag van 7 tot 18 uur op pad geweest, dat is wel inclusief shoppen en vorkje prikken.
Op dit moment nog nergens last van, tong prikkelt wat na warm eten, maar daar heb een spoelmiddel voor gekregen evenals pillen voor eventuele misselijkheid die op kan treden.
Wandelen zal ik voorlopig weinig mogelijkheden voor hebben, ik moet uit de zon blijven (valt niet mee hier) en onbedekte delen insmeren met factor 50, ik heb een behoorlijk donkerdere huid, dus kun je nagaan wat een rommel die chemo is.
Maar ik klaag niet, als je ziet wat sommige mensen waarmee ik in de wachtkamers zit hebben en hoe ze ermee omgaan :respect:
Mijn moeder zei altijd, er zijn altijd mensen die het slechter hebben.
Met vriendelijke groet,
Albert