Auteur Topic: Het zeiktopic.  (gelezen 53995 keer)

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re:Het zeiktopic.
« Reactie #116 Gepost op: 16 mei 2012, 21:16:29 »
 :dash1: :dash1: :dash1: :dash1:

verder even geen commentaar..  :-\
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #116 Gepost op: 16 mei 2012, 21:16:29 »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
« Reactie #115 Gepost op: 15 mei 2012, 19:12:10 »
Jawel, hier met vlagen.
Ik heb nu ook even geen reden tot lachen, er zijn vanmiddag 2 verstandskiezen verwijderd. Eentje brak, duurde 20min voordat ie eruit was...ondanks de pijnstiller voelt het alsof ik in de ring heb gestaan met Mike Tyson :nocheer:

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #114 Gepost op: 15 mei 2012, 16:24:25 »
Wat een zaadweer! Kent u die uitdrukking?
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #113 Gepost op: 1 mei 2012, 23:05:58 »
Gelukkig gezondheidstechnisch niets te klagen en op vele andere gebieden ook niet, maar op een onderdeel in mijn leven vlot het maar niet op dit moment......weer hard gecrashed zullen we maar zeggen  :nocheer: :nocheer: :nocheer:

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #112 Gepost op: 1 mei 2012, 23:03:56 »
Al 7 jaar aan het proberen .. tegenwoordig met behoorlijk wat hulp vanuit de medische wereld ..
Ruim een week overtijd .. spanning loopt op ...

1 druppel .. en een minnetje .....   en je hele dag is naar de klote ....

Vandaag in ziekenhuis vastgesteld dat er een cyste in der baarmoederwand zit .. dus nu eerst weer een 10 daags kuurtje ..
wordt vervolgd zullen we maar zeggen .......

Succes allebei Thoran. Ik weet van vrienden wat voor proces dat is........
Trekt grote wissel op je leven.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #111 Gepost op: 1 mei 2012, 18:47:32 »
Al 7 jaar aan het proberen .. tegenwoordig met behoorlijk wat hulp vanuit de medische wereld ..
Ruim een week overtijd .. spanning loopt op ...

1 druppel .. en een minnetje .....   en je hele dag is naar de klote ....

Vandaag in ziekenhuis vastgesteld dat er een cyste in der baarmoederwand zit .. dus nu eerst weer een 10 daags kuurtje ..
wordt vervolgd zullen we maar zeggen .......

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #110 Gepost op: 1 mei 2012, 18:36:06 »
Tja, wat is "pech". Onze vakantie is eind vorig jaar niet doorgegaan. Ik zou ook kunnen zeggen "geluk". Als ik in het vliegtuig was gestapt om 16 uur te vliegen en 3 weken te gaan duiken, had ik hier nu geen berichtje zitten typen.
Veel meegemaakt op gezondheidsgebied afgelopen vier maanden, maar we zijn er nog en dan ga je opeens wel anders naar dingen kijken.........

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #109 Gepost op: 1 mei 2012, 17:05:37 »
Mijn leven loopt op dit moment ook allemaal niet lekker maar als je dan andere verhalen hoort..... Jongen die ik ken van een andere forum had een tumor in zijn hoofd en daardoor steeds epileptische aanvallen. Tumor weg gehaald en de aanvallen 2 jaar over. Mocht zijn rijbewijs halen door het uitblijven van de aanvallen en kocht een maand terug een auto. Dit weekend weer een aanval gehad. Kon zijn rijbewijs inleveren en de auto is dus waardeloos geworden voor hem. Dacht hij net goed opnieuw aan zijn leven te kunnen beginnen......  Valt het toch allemaal wel wat mee als je het daarmee vergelijkt.

Sommige mensen hebben inderdaad pech in hun leven, zo zie je maar weer dat men van elke dag moet genieten zolang dat mogelijk is.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #108 Gepost op: 1 mei 2012, 17:02:25 »
Vreemd perspectief Joop  ???
Je staat tegen die lantaarnpaal te zeiken en hij helt naar jouw kant over......kan aantal dingen betekenen:
- Je probeert hem weer recht te krijgen (die lantaarnpaal uiteraard  8) ;C).
- Je zuigt hem vacuüm en probeert weg te lopen en neemt lantaarnpaal mee.

:D hoe dan ook, vreemd was het zeker...   ;)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #107 Gepost op: 1 mei 2012, 16:55:39 »
Vreemd perspectief Joop  ???
Je staat tegen die lantaarnpaal te zeiken en hij helt naar jouw kant over......kan aantal dingen betekenen:
- Je probeert hem weer recht te krijgen (die lantaarnpaal uiteraard  8) ;C).
- Je zuigt hem vacuüm en probeert weg te lopen en neemt lantaarnpaal mee.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #106 Gepost op: 1 mei 2012, 16:54:40 »
Mijn leven loopt op dit moment ook allemaal niet lekker maar als je dan andere verhalen hoort..... Jongen die ik ken van een andere forum had een tumor in zijn hoofd en daardoor steeds epileptische aanvallen. Tumor weg gehaald en de aanvallen 2 jaar over. Mocht zijn rijbewijs halen door het uitblijven van de aanvallen en kocht een maand terug een auto. Dit weekend weer een aanval gehad. Kon zijn rijbewijs inleveren en de auto is dus waardeloos geworden voor hem. Dacht hij net goed opnieuw aan zijn leven te kunnen beginnen......  Valt het toch allemaal wel wat mee als je het daarmee vergelijkt.

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #105 Gepost op: 1 mei 2012, 16:49:00 »
Even zeiken hoor...   ;D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #104 Gepost op: 30 april 2012, 21:07:43 »
Waarom moeten die verdomde katten van de buren altijd in mijn moestuintje sch**ten ???

Wij hebben 3 katten en om te voorkomen dat ze onze moestuin overhoop halen, gewoon een net er overheen gespannen.
Aan de ander kant is sch..t overigens goede bemesting. Nadeel t.o.v. mest strooien is inderdaad dat katten de wortels aan de verkeerde kant (bovenkant) terugstoppen.
Niemand heeft ze vroeger immers tuinieren geleerd  ;) :).

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #103 Gepost op: 30 april 2012, 20:40:22 »
Waarom moeten die verdomde katten van de buren altijd in mijn moestuintje sch**ten ???
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline franck

• Senior Member
  • **
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
« Reactie #102 Gepost op: 29 april 2012, 16:02:39 »
Wat een gezeik.......dat android! Doet me weer herinneren aan windows!

Met bovenstaande kan ik zelf natuurlijk gezeik krijgen, met mensen die iets tegen het iOS hebben. :D

Snel plassen en dan naar buiten.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

asplx

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: 29 april 2012, 15:09:06 »
En dan is het maar goed, dat dit  topic er is....

Stelletje zeikerds....  ;C

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #100 Gepost op: 29 april 2012, 12:34:14 »
Herkenbaar, we hebben vorig jaar ook zo een tijd gehad dat alles het begaf........

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #99 Gepost op: 29 april 2012, 10:16:53 »
Nou, lekker maandje achter de rug (is nog bezig eigenlijk..):
-deurschakelaar wasmachine kapot, €150, monteur met verkeerde onderdeel, 2x terug geweest.
-Kat spontaan ziek, ff naar de dierenarts €75
-Auto wegbrengen naar de APK, onderweg breekt de onderste veerschotel...€500 (komt nog €100 bij voor een uitlaatdeel)
-Buiten de APK om problemen met een sensor, ook nog eens €180
-Vaatwasser overleden, een nieuwe gekocht €365

En gisteravond komt de vrouw thuis met de melding dat er een tik in het blok van haar motor zit...het kan even niet op, geloof ik.
What`s next, de koelkast? ::)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #98 Gepost op: 19 februari 2012, 19:24:57 »
heeft toch zo z'n voordelen vlak bij de belgische grens te wonen...
Ik overweeg winterbanden aan te schaffen zodat ik ook bij sneeuw in Duitsland kan tanken  :D, nog even precies doorrekenen.
a.g.o.e.s., als de dooi aanhoudt ga ik wel weer boodschappen over de grens doen. Beetje selectief in de supermarkt scheelt zomaar 30 tot 40 %, dan pik ik de benzine voor 5 ct minder ook maar mee, het loont (nog?) niet om alleen voor de tank te rijden.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #97 Gepost op: 19 februari 2012, 14:21:40 »
Bah! Sinds m'n vorige tankbeurt is de benzine (Euro95) alweer 3 cent per liter omhoog. Dat omhoog schieten van de brandstofprijzen gaat deze winter praktisch voor elke tankbeurt op.

Tja ik tank altijd net over de grens, 5 à 10 minuten rijden, gisteren nog 1,528 euro...Ik zeik nu even niet...hi hi.... heeft toch zo z'n voordelen vlak bij de belgische grens te wonen...
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #96 Gepost op: 19 februari 2012, 13:39:08 »

dit kan een leuk onderwerp zijn om over te discussiëren zonder te vervallen naar specifieke richtingen, maar zien we als noorder- en zuiderburen dit op eenzelfde manier?
mss een tip om een draadje te openen van hoe we tegen de huidige crisis en sociale hervormingen aankijken? (vraagje aan de mods)

Het staat je geheel vrij om in De Stamtafel een discussie hierover te starten. :)
Lees de bedoeling van De Stamtafel nog maar eens door.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

JohnnieS

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 19 februari 2012, 12:13:24 »
Nadat ik mijn bestelling van de ipad 2 heb geannuleerd bij vodafoon rond 12 december heb ik gisteren pas het geld weer terug gezien op mijn rekening, niet normaal..

Beter Laat dan helemaal niets krijgen  :(

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #94 Gepost op: 19 februari 2012, 11:56:56 »
Ben het met je eens Patrick, dat de vakbonden op dit moment niet lekker bezig zijn. Zie je hier in Nederland hoe het met de FNV is afgelopen naar aanleiding van de pensioendiscussie.
In plaats van met de partijen (werkgever en overheid) kijken naar hoe je pensioen beter kan inrichten, zijn ze blijven hangen in het vasthouden aan een pensioenleeftijd van 65 jaar.
Veel essentiëler op dat punt was geweest meer grip te krijgen op de pensioenfondsen en pensioenverzekeraars, die maar wat aan rotzooien met de pensioenpremies. Na jarenlang veel te hoge kosten en te risicovol beleggingsbeleid, is dat een punt dat vele malen belangrijker is dan op 65 jaar met pensioen. Daarvan weet ondertussen ieder redelijk denkend mens dat dit niet kan gezien de vergrijzing. De paar bestuurders binnen de FNV die dat begrepen en met de voorstellen akkoord zijn gegaan, zijn volledig afgefakkeld en de vakbond valt compleet uiteen hier.
Zoals met alle financiële instelling in de wereld: ze denken maar aan twee dingen, hun eigen salaris en met name bonus en op de tweede plaats de aandeelhouders. Pensioengerechtigden, dan wel de klant, zijn totaal onbelangrijk in het geheel. Daar zou de vakbond samen met de overheid eens tegen ten strijde moeten trekken. Maar helaas. Zo blijven hangen in populistisch geroep over een pensioenleeftijd..........

Offline klompken

• Senior Member
  • **
« Reactie #93 Gepost op: 19 februari 2012, 10:19:00 »
Peter, zo zou het normaal moeten zijn, maar Belgie is een land van KMO's (kleine en middelgrote ondernemingen) waar de vakbonden niet sterk staan. met alle voor- en nadelen tot gevolg.
zo hebben we hier in ons gezin door de jaren heen ongeveer 8000 € aan lidgelden bijgedragen maar accurate antwoorden op een paar fundamentele vragen hebben we niet gekregen.
Als je dan ziet dat, zoals "Edzo" het ook zegt, er vooral tegen verschillende zaken wordt gereageerd geef je volgens mij een verkeerd beeld naar de maatschappij, en ben je als vakvereniging bezig met je eigen sterkte en nut te ondermijnen, wat ik verschrikkelijk spijtig vind, mede omdat de vakverenigingen er gekomen zijn na vele tientallen jaren strijden voor het "sociale welzijn" van zijn leden. Ik vrees dan ook dat door deze algemene houding het in de toekomst wel eens zou kunnen uitdraaien naar een onevenwichtig in de sociale besprekingen wanneer meer en meer mensen zich tegen de vakverenigingen zullen keren (waaronder mezelf incluis)

dit kan een leuk onderwerp zijn om over te discussiëren zonder te vervallen naar specifieke richtingen, maar zien we als noorder- en zuiderburen dit op eenzelfde manier?
mss een tip om een draadje te openen van hoe we tegen de huidige crisis en sociale hervormingen aankijken? (vraagje aan de mods)

groeten,
Patrick
Pentax K-x, 18-55 en 55-300, Tamron 90mm f2,8   Manfrotto 055 XDB/804 RC2

bellen met een fototoestel gaat niet, dus neem ik geen foto's met mijn telefoontoestel maar met een
pentax K-x.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #92 Gepost op: 17 februari 2012, 21:06:45 »
Tot de dag dat jouw job wordt bedreigd en de kans bestaat dat je zonder werk komt te vallen. Op die dag zal je blij zijn dat de 'vuilzakjes' voor je opkomen  :evil:

Tja, tot op heden zijn ze alleen nog maar overal tegen, ook als het gewoon niet anders kan.
Zie de pensioenplannen bijvoorbeeld. Ieder redelijk denkend mens weet dat pensioen onbetaalbaar is op 65 jaar.
Dan ga je daar niet tegen protesteren naar mijn idee, maar juist opbouwend meedenken hoe het anders kan.

Zie hetzelfde gebeuren in Griekenland. Alsof het daar door kan gaan zoals het nu gaat. Nee, wat doen we, we gooien alles plat, zodat het economisch nog slechter gaat.
Goed over nagedacht.......