Auteur Topic: Het zeiktopic.  (gelezen 54047 keer)

Offline Guus74

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Het zeiktopic.
« Reactie #366 Gepost op: 22 juni 2013, 16:50:47 »
Sterkte Albert!

Patrick

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #366 Gepost op: 22 juni 2013, 16:50:47 »

Offline Boebels

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
    • K9meetsK5
« Reactie #365 Gepost op: 22 juni 2013, 15:32:28 »
Hey Albert,

Ook vanuit zeeland heel veel sterkte gewenst de komende tijd....wordt heftig hoor!
Dus als je tussendoor f wilt klagen dan kan dat hier zeker! ;)

Sterkte voor jullie allemaal!

Monique

Offline Hans H

• Super Pentaxian
    • www.flickr.com/photos/hheekelaar/sets/
« Reactie #364 Gepost op: 22 juni 2013, 11:29:23 »
Beste Albert, ik wens je van harte alle sterkte voor de komende tijd.

Groet,
Hans.
K-70 | Sigma 17-70 | DA 35 F2.4 | D FA 100 F2.8 WR | Tamron 70-200 F2.8 | Pentax AF-360 FGZ II | Velbon Sherpa 803 | Velbon RUP-L40

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #363 Gepost op: 22 juni 2013, 10:09:42 »
Albert, echt respect dat je dit hier met ons deelt en respect voor hoe je er mee omgaat. Ik kan niet anders doen dan je heel veel sterkte wensen en veel succes met de komende kuren.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #362 Gepost op: 22 juni 2013, 09:10:26 »
Sterkte met alles Albert, en blijf positief. Ook als je wat meer bijverschijnselen krijgt! Ik denk regelmatig aan je...

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #361 Gepost op: 21 juni 2013, 23:31:47 »
Dikke +1

Na moeders nu ook mijn pa in een zelfde "k" situatie...
Mijn testen zijn allemaal negatief (= goed) terug gekomen .. maar ga 2-jaarlijkse controle krijgen omdat ik wel genetisch risico loop ..... pfff  erf je eens iets ....

Ik herken het......heb ook een protrombinegenmutatie (leuk voor 3x woordwaarde) geërfd.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2013, 23:37:54 door Edzo »

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #360 Gepost op: 21 juni 2013, 22:47:35 »
Pfffff Albert.....wat een verhaal.
Ik wens je erg veel sterkte toe de komende tijd en hopelijk slaat alles snel aan!!

Dikke +1

Na moeders nu ook mijn pa in een zelfde "k" situatie...
Mijn testen zijn allemaal negatief (= goed) terug gekomen .. maar ga 2-jaarlijkse controle krijgen omdat ik wel genetisch risico loop ..... pfff  erf je eens iets ....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
« Reactie #359 Gepost op: 21 juni 2013, 22:45:36 »
Bedankt voor de update Albert. Het is inderdaad erg zwaar al gaat het jou tot nu toe nog goed af als ik het vergelijk met de verhalen van kennissen. Deze werden wel steeds misselijk enz. Veel sterkte de komende tijd!

Uit de zon blijven is inderdaad vervelend. Moet je binnen maar een fotostudio bouwen  :D

18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #358 Gepost op: 21 juni 2013, 22:24:45 »
Pfffff Albert.....wat een verhaal.
Ik wens je erg veel sterkte toe de komende tijd en hopelijk slaat alles snel aan!!

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #357 Gepost op: 21 juni 2013, 22:17:36 »
Even een update, ben ik hier toch wel verplicht vind ik.
Ik loop op het ogenblik een beetje over van alle nieuwe zaken die spelen en mijn tijd en energie in beslag nemen, gelukkig een vrij weekend zodat ik weer alles op "papier" kan zetten en even op adem kan komen.

De stand ; afgelopen woensdag een aderkatheter bij mijn sleutelbeen gekregen, volledige narcose (vond ik persoonlijk niet zo nodig) en een nacht overblijven in het ziekenhuis, ´s nachts slecht geslapen, moest aan infuus blijven zitten en er lagen wat mensen die onder de morfine zaten op de zaal.
s`Morgens ontslagen, bloedanalyse laten doen en toen naar de oncoloog, alles was in orde dus ik mocht aan de chemo, deze werd samengesteld en toen in een soort drukflesje gedaan, die zit met een slang weer ingeplugd in de katheter, de container zit in schoudertasje dat ik 24 uur per dag met mij meedraag. Wekelijks wordt ik onderzocht en dan wordt er weer een nieuw recept gemaakt dat ik dan weer in een week ingebracht krijg. en dat zo 5 weken.
Na de chemo was de radiologie aan de beurt, netjes uitleg gekregen en de eerste bestraling gehad, daar merkte ik helemaal niets van en duurt maar enkele minuten. Alles bij elkaar waren we pas rond 17:30 weg uit Coimbra en toen nog ongeveer een uur naar huis rijden.

Vanmorgen bij een medisch comite van de staat op bezoek geweest, ik heb nog een verklaring nodig van de 3 behandelende artsen (formaliteit) en dan krijg ik vrijstelling voor eigen bijdrages en wat belastingen, zoals Herman Finkers zei, kanker heeft ook zijn voordelen. ;)
Vanmiddag mijn 2e bestraling gehad, ik weet nu hoe alles daar werkt, melden, 4 bekers water drinken, als je naam afgeroepen wordt naar de balie in de bunker, dan deels uitkleden en een rok aan, uitrichten op de tafel met behulp van 4 tattoo markeringen op mijn lichaam, dan bestralen, aankleden en sta in een mum van tijd weer buiten. Bakkie drinken en wat lekkers erbij pakken tegenover bij de pastelaria en weer naar huis. Alles bij elkaar 3 uurtjes voor nodig en dat zo 25 keer, 5 weken op werkdagen.
Alles bij elkaar vandaag van 7 tot 18 uur op pad geweest, dat is wel inclusief shoppen en vorkje prikken.

Op dit moment nog nergens last van, tong prikkelt wat na warm eten, maar daar heb een spoelmiddel voor gekregen evenals pillen voor eventuele misselijkheid die op kan treden.
Wandelen zal ik voorlopig weinig mogelijkheden voor hebben, ik moet uit de zon blijven (valt niet mee hier) en onbedekte delen insmeren met factor 50, ik heb een behoorlijk donkerdere huid, dus kun je nagaan wat een rommel die chemo is. 

Maar ik klaag niet, als je ziet wat sommige mensen waarmee ik in de wachtkamers zit hebben en hoe ze ermee omgaan  :respect:
Mijn moeder zei altijd, er zijn altijd mensen die het slechter hebben.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #356 Gepost op: 13 mei 2013, 22:48:58 »
AAAAAAAAAAAAARGH zit voor 6 wk in het gips!! Rechter duim gebroken!
Op een training van de junioren (meiden tot 13 jaar) zou ik even een bal vangen......... de rest laat zich raden!! Precies op mijn rechter duim, hup naar achteren en knap, breuk in het onderste kootje en banden flink opgerekt.......

Het meest beroerde is nog wel, het is rechts en ik ben toevallig ook rechts en........ nu kan ik 6 weken lang niet fotograferen (kan mijn camera niet vast houden!).

Getver!

Weet nu ongeveer wat het is (21 maart beide armen gebroken na val van fiets, thans veel fysio) probeer het zoals Lennart suggereert.
Je vindt er vast wel wat op.
Veel sterkte!

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #355 Gepost op: 13 mei 2013, 21:53:32 »
Dat is wel erg zuur Alien. Je kan niet werken met een draadontspanner en dan de camera met links vasthouden?
Beterschap in ieder geval!

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #354 Gepost op: 13 mei 2013, 21:46:18 »
AAAAAAAAAAAAARGH zit voor 6 wk in het gips!! Rechter duim gebroken!
Op een training van de junioren (meiden tot 13 jaar) zou ik even een bal vangen......... de rest laat zich raden!! Precies op mijn rechter duim, hup naar achteren en knap, breuk in het onderste kootje en banden flink opgerekt.......

Het meest beroerde is nog wel, het is rechts en ik ben toevallig ook rechts en........ nu kan ik 6 weken lang niet fotograferen (kan mijn camera niet vast houden!).
K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #353 Gepost op: 9 mei 2013, 14:22:05 »
Feit is wel dat menig fietser zich net zo asociaal gedraagt als menig automobilist. Het verhaal van Micha valt daar vast niet onder, maar als ik dan lees
Automobilisten letten tegenwoordig amper meer op fietsers, en als ze het al doen proberen ze zo dicht mogelijk langs je te rijden.
dan denk ik: "daar heb je er weer zo een".

Voor de goede orde: ik rij auto, motorfiets, fiets en de benenwagen.

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #352 Gepost op: 9 mei 2013, 10:58:25 »
  het omgekeerde is vaker het geval, de gemiddelde jeugdige fietser gedraagt zich als 'beschermd wild' en lapt veel regels aan zijn laars.
Lekker stereotype dit .

Offline BertHermans

• Super Pentaxian
« Reactie #351 Gepost op: 9 mei 2013, 08:48:30 »
Pff, das mooi kl*te! Automobilisten letten tegenwoordig amper meer op fietsers, ....
  het omgekeerde is vaker het geval, de gemiddelde jeugdige fietser gedraagt zich als 'beschermd wild' en lapt veel regels aan zijn laars.

Offline LennartKm

• Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #350 Gepost op: 8 mei 2013, 21:13:56 »
Weer heel fijn vandaag. Rij ik met lekkere snelheid richting de stad kom ik bij een
rotonde waar ik voorrang heb... Komt er met een noodgang een auto aanrijden.
Ik vol in de remmen natuurlijk. Schiet de houder van de trommelremarm los... Draait een keer rond en trekt zichzelf met de remkabel kapot. Stap af om te kijken en de
auto rijd weer snel weg. Door de kabel die tussen de vork en de spaken kwam ook de as aan puin (enorme ruimte op het wiel nu). Heb gelukkig nog een remloos wiel in de schuur hangen maar ik baalde er wel weer enorm van. Moet nu rondrijden zonder voorrem of weer kosten maken. Al iedereen nu eens even normaal deed in het verkeer en niet zo'n enorme haast had steeds zou het een stuk beter zijn. (en even uitstappen als je de fietser die je bijna aanrijd afstapt en naar zijn fiets kijkt...)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #349 Gepost op: 3 mei 2013, 10:07:17 »
Albert, heel veel sterkte de komende tijd met die vervelende kuren en blijf positief denken! :)

Aline, wat vervelend voor je! Ik ken het gevoel, heb dit ook eens meegemaakt. Voor de vorm alle gesprekken aangaan, terwijl van tevoren duidelijk is dat voor 90% zeker voor de interne kandidaat gekozen gaat worden.   :(
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline SanderKikkert

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #348 Gepost op: 3 mei 2013, 07:52:12 »
@ Albert: Natuurlijk zijn we nog niet van je af Albert, hou je taai, veel succes met de behandelingen. ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt zodat je je kunt bezighouden met de voorgenomen dingen.

@ Aline, da's flink balen zeg, het is geen feest in sollicitatieland momenteel, op naar de volgende dan maar  ;)
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Alien

• Pentaxian
  • **
  • Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!
« Reactie #347 Gepost op: 2 mei 2013, 23:36:39 »
@ Albert: Via deze weg veel sterkte voor de komende periode!

Na het bericht van Albert durf ik mijn afzeik gevalletje er bijna niet op te zetten.
De afgelopen 1,5 maand stonden in het tegen van solliciteren op een droombaan. Eerste gesprek verliep vlotjes en al gauw lag er een uitnodiging voor een 2de gesprek. Na het 2de gesprek volgde een uitnodiging voor een 'testdag' (meeloopdag en enkele testen). Vorige week donderdag een 3de gesprek gehad (salarisonderhandelingen etc). Je weet dat alles pas in kannen en kruiken is als je een handtekening gezet hebt, maar stiekem ga je toch wel een beetje plannen maken en hopen op de gegeven kans!
En vandaag volgde de uitslag..........een deceptie, ondanks alles (blablabla) hebben ze besloten om met een interne kandidaat verder te gaan,.............. voel me enigszins genaaid!! Dat hadden wisten ze toch een gesprek of 2 geleden ook wel............
Volgende keer beter

K3 & K5| SMC DA 50mm | Pentax SMC DA 16-50 mm | Sigma 70mm | Sigma 70-200mm
Analoog Pentax ME + SMC 28mm en 50mm

https://www.flickriver.com/photos/70778009@N02/

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #346 Gepost op: 2 mei 2013, 15:15:57 »
Iedereen bedankt voor de warme woorden en steun.
Jullie zijn nog niet van mij af hoor  ;)

Citaat
Afwachten...  niet echt mijn sterkste kant....
De mijne ook niet hoor, ik wil altijd actie. Sta natuurlijk niet te popelen om dit circuit nu in te gaan, maar ik kan het maar gehad hebben als het dan toch moet.

Wat de zomer betreft ?! De winter is hier de regentijd en de dagen zijn natuurlijk kort, in de zomer (die over het algemeen stabiel is) kan ik eventueel een beetje buiten zitten, rondlopen, misschien zelfs foto´s maken of gewoon een beetje op een stretcher in de schaduw liggen en van de omgeving en natuur genieten.
Ons huisje staat geheel vrij op een berg en ik heb echt een gigantisch en mooi uitzicht en het barst van de vogelgeluiden om ons heen.

Ik heb toevallig een paar maanden geleden een site met blog gemaakt en kan daar als het nodig de dingen een beetje van mij afschrijven.
Ook nog een hoop boeken op een tablet gezet zodat ik ook nog wat lezen.
Maar hoe het allemaal gaat lopen weer ik nog niet, de ene heeft veel last van de behandelingen en de ander weer niet, laat ik er het beste maar van hopen. Wat moet je anders.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #345 Gepost op: 30 april 2013, 21:11:33 »
Albert, ik lees net dit verhaal en ben er even stil van. Gelukkig kun je ondanks alles de moed opbrengen om er positieve kanten uit te halen. Ik hoop dat de behandelingen aan zullen slaan en dat je er goed doorheen komt, en probeer positief te blijven. Sterkte de komende tijd.

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #344 Gepost op: 30 april 2013, 20:15:25 »
Albert heel veel sterkte .. hoewel ik je redenatie van gelukkig in de zomer niet echt kan volgen .. hitte en veel gedoe zijn bij mij meestal een slechte combo...  :evil:  :angel:

Mijn vader heeft een paar weken geleden te horen gekregen dat hij prostaatkanker heeft.
Mijn moeder is een paar jaar geleden genezen verklaard van borst kanker...

Ik ben nu preventief geprikt op verhoogde PSA waardes.....
ik verwacht niets .. maar heb er reeds eerder een ontsteking aan gehad .. dus .. tja....
Afwachten...  niet echt mijn sterkste kant....

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Albert

• Super Pentaxian
    • Albert van den Berg
« Reactie #343 Gepost op: 30 april 2013, 20:02:59 »
Vandaag de uitslagen gekregen van de onderzoeken, ik dacht dat pas 10 mei was, maar dan blijk ik nog een cardiologisch onderzoek te krijgen.

Het goede nieuws is dat er op dit moment geen uitzaaiingen zijn naar de lever en zo.
De rest is wat minder, de tumor is inderdaad kwaadaardig, de verwijderde poliep was er ook een die kwaadaardig zou kunnen worden.
Ik krijg binnenkort een oproep voor een ader katheter die ingebracht wordt om de chemo´s te geven.
Ik krijg 25 chemo´s en 25 bestralingen, 5 weken achter elkaar en 5 dagen in de week naar Coimbra. Voor degene in Nederland, het is ongeveer 70 kilometer van ons huis af.
Daarna een operatie waarbij een tussen stukje van de darm weggehaald wordt, de plaats waar de poliep zat en de tumor ligt maar een centimeter of 10-15 uit elkaar en dat schijn je te kunnen missen.
Een probleem zou kunnen zijn dat de tumor maar 6 cm van de anus af zit, dat is ongeveer het omslagpunt of je een stoma krijgt of niet, dat kan helaas pas tijdens de operatie bepaald worden.
Naar ik begrepen heb ben ik er ongeveer 6 maanden zoet mee, gelukkig wordt het zomer, moet er niet aan denken dat ik dit in de winter zou moeten mee maken.

Meer weet ik op dit moment niet te melden of anders te verwoorden dus het kan misschien een beetje afstandelijk of koel neergeschreven lijken, maar ik moet alles nog laten bezinken.

Ik zal komende dagen en weken proberen het e.e.a. op onze de site te zetten en bij te houden.
Misschien maar een beetje meer wandelen en foto´s maken, ik heb nog steeds de hop niet mooi op de foto staan.

Met vriendelijke groet,
Albert

Offline Jan-61

• Super Pentaxian
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
« Reactie #342 Gepost op: 28 april 2013, 12:02:00 »
@ jan heel veel beterschap nog met je arm .. hopelijk gaat de revalidatie verder voorspoedig

Dankjewel!

Het gaat al een stuk beter, kan me aardig redden, wel veel fysio nodig (wordt wel dure grap... :( ), maar mag al met al toch niet klagen :).

Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR