Verwacht een docent serieus dat ik de eerste 3 dagen van mijn meivakantie (die een week duurt) maar even mee ga met een excursie naar België. (van donderdagochtend tot maandag in de middag)
Daarnaast kost dit weer ruim 130 euro die ik voor veel betere dingen kan gebruiken. (duur huisje en zeer luxe eten iedere keer en allerlei dure tripjes tijdens die dagen terwijl een tent en een pan macaroni net zo goed werkt).
Ik ben het helaas *niet* met je eens.
Ten eerste vind ik een bedrag van 130 euro voor vier nachten plus eten en drinken (althans, zo lees ik jouw bericht) nou niet echt veel..
En ten tweede: hoe vervelend ook, that's life. Ik, en velen met mij, moeten ook wel eens werken op tijden dat we dat liever niet doen en ook nog weleens onverwacht. Soms wordt pas in de middag duidelijk dat het echt avond werk (nachtwerk) wordt en dat het weekend er ook bij gaat inschieten. En voor je het vraagt: nee, dat wordt soms niet eens betaald, part of the job. Erg? Ach, het is niet altijd leuk maar als je hart voor je werk hebt en meestal doet wat je leuk vind, is dat niet zo een probleem. Bovendien heerst er vaak wel met de collega's een leuk sfeertje
Ik kan me niet voorstellen dat er niets leuks is aan deze biologie activiteit: neem aan dat je met een leuke groep bent en je kan er vast best wel wat van maken. Neem je camera mee, wie weet wat je nog kan vastleggen!
Wel heb jij (en een aantal reacties) gelijk dat hij het wel wat eerder had kunnen melden. Maar goed, dat is gelopen race. Gewoon even vertellen dat het je veel problemen heeft gegeven alles af te zeggen en hem de 'suggestie' te geven eea volgend jaar eerder te plannen...