mensen die bieden op je artikelen op marktplaats, mails sturen en dan een afspraak willen maken om daarna over te gaan in absolute radiostilte! :no:
Van de week heb ik ook te maken gehad met een mafkees op marktplaats.
Deze persoon had op 3 verschillende spullen onder 3 verschillende namen een goed voorstel gedaan waarmee ik met alle drie de dingen akkoord ben gegaan.
Bij de één moest het verzonden worden en bij de 2 anderen ophalen: met andere woorden ik heb netjes mijn adres, mobiele nummer en bankgegevens doorgegeven.
Opeens werd er flink geboden op MP en er stroomde reacties binnen met elk een bod die 50 euro hoger was (heel toevallig).
Ik kreeg toen nog wat mailtjes, weer onder een andere alias (Leo), met een nog beter voorstel en kort daarna van diegene waarmee ik akkoord ben gegaan (AP), ik citeer:
Sorry, ik verwacht zeker niet dat u de hele dag achter de computer zit maar meestal antwoordt u redelijk snel op mail dus mijn vraag is of we een afspraak hebben....Dat deze mailtjes zo kort achter elkaar kwamen vond ik wel zeer toevallig en ik heb dus mijn mailbox nog eens nagekeken.
En wat viel op: van alle biedingen en voorstellen waren de accounts allemaal 1 of 3 jaar oud! Dat kan geen toeval zijn!
Met andere woorden er werd gewoon een spelletje gespeeld dus heb ik voor de grap meegespeeld.
Ik ben ook akkoord gegaan met het voorstel van Leo en dat heb ik doorgestuurd naar AP (waar ik al een ovk mee had), puur en alleen om te kijken wat er dan zou gebeuren.
Dit resulteerde in een hoop gevloek en gespam wat later overging naar dreigementen dat hij dit zou melden bij Trosradar en allerlei verwijten dat ik mijn afspraken niet nakom etc.
Hij gaf later ook nog eens toe dat hij onder de naam Leo had geboden.............verstandig
Ik heb deze persoon lekker zijn gang laten gaan met mailtjes sturen etc. in de wetenschap dat dit tegen de gebruikersregels van marktplaats was.
Om een lang verhaal kort te houden, ik heb dit aangekaart bij marktplaats + een groot deel van het mailverkeer doorgestuurd als bewijs.
En het enigste wat ze doen is een aantekening maken van deze kwestie en dat terwijl er een flink aantal regels zijn overtreden.
Bovendien beschikt deze gek over mijn adres en iemand die dit soort dingen uithaalt in zijn vrije tijd spoort naar mijn mening niet.
Te gek voor woorden dat marktplaats dit gedoogd!