Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 1541 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Voorstellen
« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2011, 10:18:25 »
Welkom hier Rob,
een prachtige staat van dienst en nu met een hele mooie camera set. De K-r is zeker een mooie camera en de 14mm zal zeker bijdragen aan jouw fotografie. Die is ook behoorlijk recht, dus wat minder nabewerking nodig.
Gr Ron.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2011, 10:18:25 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2011, 10:06:26 »
Welkom op het forum Rob en veel plezier hier. Nog proficiat met je nieuwe K-r

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2011, 08:13:05 »
Welkom op dit gezellige en leerzame forum. En gefeliciteerd met je K-r!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline pietp

• Senior Member
  • **
  • Pentax K3.
« Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2011, 20:38:56 »
Hallo Rob Welkom hier.
Leuk Dat je de Rode KR hebt gekocht,ik ben afgelopen maandag met en voor mijn dochter ook een Rode KR wezen kopen.

Groet Piet. 
Pentax K3,SMC Pentax 18-135mm F:1.3-5.6 ED AL (IF) WR , Metz 48 AF1,Pentax AF 360FGZ,SP IF  ,,Pentax SMC F70-210, SMC Pentax DA 35mm F2,8 Macro Limited. Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM C.

gnodde

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2011, 21:40:09 »
Hallo Rob,
Ook van mij van harte welkom op dit forum.
Prima camera, die K-r, een stapje "hoger" dan mijn K-x.
En ook ik ben benieuwd naar je foto's...  :P ;)

Jan.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2011, 21:39:50 »
Hallo Rob, welkom op het forum. Zoals ik gelezen heb zeker geen beginner in de fotografie. Op dit forum word dan ook veel kennis uitgewisseld en ook nog lol gemaakt en daarnaast worden ook nog foto`s geplaatst en onderling beoordeeld. Ik hoef je niet uit te leggen hoe leerzaam dit is, dus kom op met je foto`s zou ik zeggen. Veel plezier hier en met je hernieuwde hobby.

Henk

Offline PeterL

• Pentaxian
  • **
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2011, 21:13:56 »
Welkom op dit gezellige en vooral ook informatieve forum, Rob.
En daarnaast natuurlijk ook gefeliciteerd met de aankoop van de K-r......... naar wat ik op dit forum gelezen heb, 'n dijk van 'n camera.

Ik ben, gezien jouw 47 jaar ervaring, 'ns heel erg benieuwd naar jouw platen. Dus laat 'ns gauw iets van je werk zien in de fotohoek.
Gr.  Peter

Rob_Lisse

• Gast
Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2011, 20:54:11 »
Hallo,

Mijn naam is Rob Kind, 61 jaar, getrouwd, 3 kinderen (+ 3 schoonkinderen), 9 kleinkinderen.
Heb op mijn 24e de Pentax SP1000 gekocht en uitgebreid met 35 mm en een 135 mm objectief. Als flitser gebruikte ik een opzetfliser met lampjes en later had ik de staafflitser van Metz richtgetal 45.
Ik heb gewerkt met een zwart-wit doka en vond het super dat ik wanneer ik 's morgens foto's nam ik die 's middags kon laten zien in zwart wit.
Ooit was ik het zat de fotokoffer mee te nemen en heb ik een kleine Leica gekocht. Deze maakte in de buitenlucht goede foto's, maar het ingebouwde flitslichtje vond ik maar niets. Mijn fotoaspiraties zakten in.
Toen in de jaren 90 de digitale camera's op de markt verschenen vond ik het leuk om in de fotowinkels te speuren naar tweede hands spullen. Mijn Pentax had de geest gegeven en ik kocht een 2e hands Nicon met verschillende objectieven, het kostte weinig geld. Ik las veel over computers en digitale camera's en op enig moment had ik de ideale camera gevonden, de Finepix 6900Z.
Ik heb veel plezier aan deze camera beleefd. In die tijd werd ik vrijwilliger op het landgoed Keukenhof en maakte daar vele foto's.
Maar ik was verkocht toen ik de Pentax IST DL zag. Ik heb altijd het het 18-55 mm objectief gefotografeerd en geflist met de 540 FGZ. Wel heb vaak gebruik gemaakt van een Canon voorzetlens met een factor 0,7 hierdoor had ik wel een behoorlijke groothoek, maar het een geweldige vertekening. De vertekening moest ik voor iedere foto corrigeren. Dat was veel werk maar daar had ik lol in.
Begin mei 2011 had ik de camera van een buurman in handen, een Canon D5000 en ik zag hoe sterk de techniek gevorderd was.
Ik google'de Pentax en kwam op de Pentax K-R en las de reviews en bekeek de voorbeeld foto's.
GEWELDIG.
Deze camera heb ik gekocht. In de kleur rood. Verder heb de objectieven 55-200 mm en de 14 mm.
Ik ben zeer tevreden over deze camera en de objectieven en de flitser, de set past (net) in mijn crumplertas 5500.

Ik ben benieuwd naar dit forum en hoop mijn steentje te kunnen bijdragen.

Hartelijke groet,  Rob