Auteur Topic: Pixelsync voor iPad  (gelezen 2953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #25 Gepost op: 3 juli 2011, 22:44:33 »
Hij heeft nooit gezegt dat die het niet weet alleen maar dat ik het zelf maar moest gaan uitzoeken dus dat is al anders dan wat jij nu zegt.

Als jij aan mij vraag of de K10D 12 of 10mp heeft en ik zeg tegen jou "dat moet jezelf maar uitzoeken" dan komt toch heel anders over dan te zeggen dat ik het niet weet. En dan ga ik ook nog eens een keer klagen dat jou vraag niet bij de topic hoord want het gaat over de K5 sensor en niet over de K10D dus je moet zelf maar een topic aanmaken.

Zie je wat ik bedoel, het had heel anders kunnen gaan maar Macy koos voor deze weg niet ik.


Stefan, ik heb inmiddels begrepen dat er zaken spelen die ten grondslag liggen aan je manier van antwoorden. Had ik dit eerder geweten, dan had ik op een andere wijze en toon gereageerd, en was ik niet eens aan een discussie begonnen. Jammer dat het zo gegaan is, dat zal wat mij betreft in de toekomst zeker niet meer gebeuren.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #25 Gepost op: 3 juli 2011, 22:44:33 »

asplx

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2011, 19:21:47 »
Ja dat is zeker lekker!

Mokka-ijs ook... :P :P :P

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2011, 19:19:37 »
Tuurlijk... Eiskaffee...
Ja dat is zeker lekker!
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2011, 19:18:39 »
Koffie met dit weer  :(

Tuurlijk... Eiskaffee...

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2011, 19:12:48 »
fatsoen!
Kom op zeg, je schrijf allemaal beweringen op wat jij wel niet over mijn denk op basis van alleen dit forum en dat is fatsoenlijk?

Vooruit jongens! Neem een koffie,
Koffie met dit weer  :(
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2011, 19:22:21 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2011, 10:49:10 »
Vooruit jongens! Neem een koffie, daarna een biertje en graag weer on topic.
Verdere complimenten en discussies graag via PM naar elkaar.  :)

Gr Marc

Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2011, 10:39:46 »
Je mist zo te zien nog steeds het vermogen tot begrijpend lezen, en daarnaast ook nog eens fatsoen!

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2011, 22:35:06 »
haha mac het is een mooie illusie is het niet?

Ik heb toen ik hier op de forum kwam een aanvaring gehad met een van de mods over het plaatste van mijn foto's en toen heb ik dat maar op gegeven en toen ik eind vorig jaar weer actief ben en 2 keer wat foto's heb gepost ook weer problemen met de foto's heb gehad heb ik zoiets van laat maar zitten want de lol is er vanaf zo. Ik mijn laatste idee om een normale link naar de foto's te maken valt niet in goede aard. Een gedeelte van de foto's zijn ook verwijdert door de mods hier trouwens.

Dus er zit meer achter het niet plaatsen van foto's hier dan jij denkt en weet dus wees nu ook geen allersweter  ;)

ps. En voor dat je denk dat ik hiermee iets verbergt mijn naam staat in 2 boeken over de Rotterdamse haven (de tweede gaat deze week naar de drukker) en hopelijk ook binnekort in een boek over family Althoff (circus) als illustrator.

dus i.p.v. allerlei flauwe dingen erbij te halen had je ook meteen op de website kunnen kijken die in de eerste post staat. Je had dan op basis daarvan je conclusies kunnen trekken en pro-actief kunnen zoeken naar een oplossing voor je eigen behoeften en die bevindingen hier melden.
Ik heb me een paar keer laten verleiden om met je in discussie te gaan over in mijn optiek totaal irrelevant specificatie-geneuzel, en dat leidt uiteindelijk tot helemaal niets voor waar het voor mijn gevoel hier om zou moeten gaan, t.w. fotografie. Jij jouw wereld, ik de mijne, laten we het daar bij laten en bij houden.
Als jij gewoon had gezegt dat je geen app weet voor android dan was het al klaar geweest, het was jij dat allerlei flauw dingen erbij ging halen niet ik.
Het engiste wat ik erbij heb gehaald was de vraag of je een app weet voor android wat hetzelfde kan doen en toen kwam jij met een hele lijst met dingen zonder een antwoord te geven die je trouwens tot op heden nog niet heb gegeven en ik reageerde daarop.

Dus wijst nu in dit geval de vinger niet naar mij, ik weet dat ik soms een eikel kan wezen maar dat ben jij nu.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2011, 22:50:23 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2011, 21:05:30 »
@asplx: Thanks voor je uitgebreide en onderbouwde eerdere antwoorden. Je afsluitende grap is een goeie  ;D , maar weet je, hij was nòg leuker geweest als ik ook echt een Amsterdammer was.  :D



@Anvh: De reden dat ik op dit forum kom, is hoofdzakelijk om het over over fotografie te hebben. Dat kan zijn door zelf foto's te plaatsen, te reageren op foto's van anderen, of gewoon te leren van reacties op foto's in het algemeen. Daarnaast weet ik dat hier een aantal Mac/iPad/iPhone gebruikers zitten, dus als ik iets tegenkom waarvan ik het idee heb dat het handig kan zijn voor fotografen die minimaal één van die drie apparaten bezitten, dan maak ik er een berichtje over aan, omdat het delen van dit soort informatie nuttig is/kan zijn. En heb je geen Mac/iPad/iPhone, omdat je voorkeur b.v. uitgaat naar een ander platform, ook prima. Het hachelt mij werkelijck den bout waar iemand mee werkt of voor kiest. Uiteindelijk gaat het net als bij fotografie om wat je er mee doet, niet om de specificaties e.d..

Ik heb eens even gekeken naar waar je zoal over post, en meestal gaat dat over camera/computer specificatie-geneuzel (mijn woordkeuze & interpretatie). Slechts zelfden gaan je posts inhoudelijk over fotografie (los van de apparatuur dus), en foto's post je al helemaal zelden. En de foto's die ik tot nu toe van je gezien heb, zijn zo weinig origineel/verrassend  (mijn mening dus - geen bewering), dat het me ook weer niet verbaasd dat je het nagenoeg continue over specificaties van apparatuur hebt. Alsof je je ogenschijnlijk beperkte fotografische vaardigheden wilt verbergen achter apparatuur-geneuzel en een specificatie-brei!

Wat dit draadje betreft nog even dit:  Je hangt graag de slimme allesweter uit (wederom, mijn interpretatie), dus i.p.v. allerlei flauwe dingen erbij te halen had je ook meteen op de website kunnen kijken die in de eerste post staat. Je had dan op basis daarvan je conclusies kunnen trekken en pro-actief kunnen zoeken naar een oplossing voor je eigen behoeften en die bevindingen hier melden.
Ik heb me een paar keer laten verleiden om met je in discussie te gaan over in mijn optiek totaal irrelevant specificatie-geneuzel, en dat leidt uiteindelijk tot helemaal niets voor waar het voor mijn gevoel hier om zou moeten gaan, t.w. fotografie. Jij jouw wereld, ik de mijne, laten we het daar bij laten en bij houden.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2011, 14:24:32 »
Jouw manier van schrijven is ook mij niet altijd even duidelijk, helaas.

En wat Macs betreft: Ik denk maar zo: Hij is een Amsterdammer...  :-X :-X
Ik schrijf zoals ik denk en dat is soms best wel rommelig  :D

hehe dat zal het misschien wel wezen  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2011, 14:08:58 »
Om met het laatste te beginnen: Nee, het is beestachtig flauw..

Het tweede: Mij was ook niet uit jouw vraag duidelijk geworden, dat jij al gezocht had en niets in die zin hebt kunnen vinden.
Jouw manier van schrijven is ook mij niet altijd even duidelijk, helaas.

En wat Macs betreft: Ik denk maar zo: Hij is een Amsterdammer...  :-X :-X

Groeten,
Ruurd

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2011, 12:35:19 »
Sorry Stefan, maar Macs gaf jou een antwoord en zei, dat hij dat niet wist en ook niet ging zoeken.
Hij heeft nooit gezegt dat die het niet weet alleen maar dat ik het zelf maar moest gaan uitzoeken dus dat is al anders dan wat jij nu zegt.

Als jij aan mij vraag of de K10D 12 of 10mp heeft en ik zeg tegen jou "dat moet jezelf maar uitzoeken" dan komt toch heel anders over dan te zeggen dat ik het niet weet. En dan ga ik ook nog eens een keer klagen dat jou vraag niet bij de topic hoord want het gaat over de K5 sensor en niet over de K10D dus je moet zelf maar een topic aanmaken.

Zie je wat ik bedoel, het had heel anders kunnen gaan maar Macy koos voor deze weg niet ik.

En voor jou wijsheid ik had natuurlijk al eerst gezocht naar zo een app maar niks kunnen vinden dus daarom de vraag.  ;)

Goed zo, heel braaf!
Heb jij er dan wat aan?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2011, 04:03:54 »
Heren....

Ik kan mij de irritatie van Macs goed voorstellen. Hij heeft het over een bepaald product van een bepaalde firma en dan komt er vraag over de toepassing van die app op bröödröösters....

Sorry Stefan, maar Macs gaf jou een antwoord en zei, dat hij dat niet wist en ook niet ging zoeken.
Klare Sache.
De werking van de app op bröödröösters is niet zíjn ding, maar de jouwe en hij spoort jou zelfs aan om te gaan zoeken.
En daar is niets mis mee.
Als jij dan blijft vragen, waarom het niet op bröödröösters werkt, tja.... Gewoon: Omdat het er niet op werkt. Punt: .. ::)

Jij bent bepaald niet achterlijk en je had er handiger aan gedaan door de opmerking van Macs vóór te blijven en zelf alvast te gaan Goochlen. En als je het resultaat daarvan hier had vermeld, had je waarschijnlijk een zinvollere bijdrage geleverd.  :)

Maar: Nobody is perfect :o

Hij (m/v) die zonder fouten is, werpe de eerste steen...

No bad feelings, hoor :drinks:

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2011, 04:09:18 door asplx »

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2011, 23:19:05 »
Heb wel iets gevonden maar werkt niet met iPhoto of Aperture maar wel met Adobe producten, is voor de iPad al uit en ze hebben een beta voor Andoird.

Goed zo, heel braaf!

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2011, 22:54:11 »
tjonge jonge wel zeiken over mij maar naar een paar keer vragen nog steeds geen antwoord geven op een vraag.  ;)

Heb wel iets gevonden maar werkt niet met iPhoto of Aperture maar wel met Adobe producten, is voor de iPad al uit en ze hebben een beta voor Andoird.
http://www.sortshots.com/

Maar ja niet echt nieuws om een apart topic over te maken lijkt mij  ::)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2011, 22:44:37 »
Niks kunnen vinden dus dan komt weer te vraag weet iemand of er een app met dezelfde functie ook beschikbaar is voor andere OS of... voor windows in combinatie met de Adobe produten?

Start een eigen topic zou ik zeggen!

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2011, 22:40:39 »
a) er word vaak gezegd dat iets voor de Ipad is terwijl hetzelfde programma ook voor de Android of WP7 beschikbaar is dus die "tag" is niet erg nuttig helaas...
b)zie a
c)Niks kunnen vinden dus dan komt weer te vraag weet iemand of er een app met dezelfde functie ook beschikbaar is voor andere OS of... voor windows in combinatie met de Adobe produten?

Ik heb wel een programma gevonden om Itunes te syncen, maar dat is maar een klein deel van hett geheel helaas.
http://www.makeuseof.com/tag/2-excellent-media-syncing-applications-android/

En nuttig!!!
Je weet niet waar ik meebezig ben geweest en waarschijnlijk is het voor jou heel moeilijk een vraag gewoon normaal te beantwoorden want ik heb nog steeds geen antwoord...
Dus wees nuttig en zeg me gewoon of je een app weet voor de android die hetzelfde ongeveer kan.  ::)

ps.
Je Android app opmerking is totaal irrelevant in relatie tot waar het hier over gaat. Zoek of zoiets bestaat zou ik zeggen, en meldt het daarna hier
Als het niet relevant is waarom dan wel hier melden, ik kan je helaas niet volgen sorry.  :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2011, 22:30:56 »
a) dan had er niet specifiek 'iPad' gestaan in het onderwerp!
b) dan had het er wel bij gestaan in de omschrijving in de eerste post!!
c) Je Android app opmerking is totaal irrelevant in relatie tot waar het hier over gaat. Zoek of zoiets bestaat zou ik zeggen, en meldt het daarna hier, dan doe je iets nuttigs!!!

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2011, 22:18:05 »
Ja en?
Het is een App voor de Ipad voor iPhoto en Aperture, waarom kan er niet voor Android dezelfde App maken ook voor iPhoto en Aperture dus de vraag is weet je een app voor andoird die hetzelfde kan?
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2011, 22:22:56 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2011, 21:36:43 »
Heb je de titel gezien?  En de eerste post gelezen?  ::)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2011, 21:32:17 »
Denk het wel aangezien het specifiek gaat over Aperture en iPhoto, programma's die er niet zijn voor de PC.
Maar dan kan je nog wel een android tablet hebben...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

patrick91

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2011, 18:15:53 »
Dat las ik ook :)

macsterdam

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2011, 17:37:25 »
Denk het wel aangezien het specifiek gaat over Aperture en iPhoto, programma's die er niet zijn voor de PC.

patrick91

  • Gast
Re:Pixelsync voor iPad
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2011, 17:09:51 »
Apple only?

macsterdam

  • Gast
Pixelsync voor iPad
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2011, 15:11:17 »
Een aanvullende optie om je iPad te laten synchroniseren met Aperture of iPhoto.

Voor de liefhebber, hier meer info: Pixelsync website

Hier vast wat info:

Pixelsync is an iPad application that allows you to import images from Aperture and iPhoto to your iPad over your local network (LAN). All you need to do is turn on your Mac, install a small application, appropriately named Pixelsync Helper, and connect your iPad and your Mac using Pixelsync.

That's not all, though. Once you import your images to your iPad, you can start to rate and color label your images. Finished? Simply sync the metadata back to Aperture or iPhoto. All this happens wirelessly. This means that you don't have to spend hours and hours in front of your Mac after a day of shooting images. Simply get your images in Aperture or iPhoto and import one or more albums or projects to your iPad and start sorting through them. We all love our Macs, but sometimes it's more enjoyable to browse your images in your comfy couch. Isn't it?