Maar als het publiek niet weet dat Pentax bestaat. In de Mediamarkt tref je geen Pentax aan, wel Canon en Nikon. In vele fotozaken is Pentax een stiefkindje of wordt niet meer verkocht. Twee jaar geleden kocht ik mijn DA17-70mm in Engeland. De zaak waar ik hem kocht, verkoop geen Pentax spullen meer.
Dat is nu juist wat ik bedoel Hythloday.....
Méér bekendheid bij de consument, meer Pentax in de winkel en etalages.
In Lissabon liep ik langs een spaarzame fotozaak: welgeteld twee Pentax toestellen, beide compact camera's. Ze verkochten in ieder geval nog Pentax.......
Een grotere zaak (soort van Mediamarkt) had niets liggen, alleen maar Canon, Nikon, Sony en zelfs een Olympus DSLR. Te gek voor woorden als je een puike K-r en een nog puikere K5 in je assortiment hebt zitten. Ik zou dan zeggen: de importeur reclame budget EN een target meegeven. Na één jaar target niet gehaald, andere importeur zoeken.
Dat is dus méér advertenties in fotobladen, zorgen dat er in iedere test van fotocamera's een Pentax mee wordt getest, meer sponsoring, etc.
Daarnaast méér en betere verkrijgbaarheid van accessoires. Als Tamron en Sgima al niet meer al hun lenzen met Pentax bajonet leveren, maar wel Sony bajonet uitbrengen, kun je mij niet vertellen dat daar geen geld van Sony achter zit om toch te zorgen dat er een Sony bajonet op komt.
WIJ zijn trots op het feit dat we met een Pentax in het wild rondlopen, maar van de importeur krijg ik nu niet bepaald dat idee.
Daarom vind ik het ook een goede zaak dat de CEO van Hoya die brief heeft geschreven. Commercieel sterk richting je klantenkring.