Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 2309 keer)

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
Re:even voorstellen
« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2011, 09:42:11 »
tnx allemaal.......

ben er nog steeds blij mee en ga hem aardig kennen .......

en

Joop96  ben ik even blij dat ik je voor was  :D :D :D

en weet zeker dat je er net zo blij mee bent als ik

mag straks me flitser en me andere lens ophalen dus ben heel benieuwd..ben al blij met de lens die er nu op zit ......de 18-135 van de pentax dus ken je nagaan//

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2011, 09:42:11 »

densch

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 6 juli 2011, 22:38:34 »

moeilijke keuze..ja ...pentax had ik wel eens van gehoord maar goed ..de merken zijn toch wel zoals ze dat altijd leuk zeggen de cannon en de nikon......

nou niet dus.....heb nu eindelijk wat ik wilde en hoop er heel veel mooie plaatjes mee te kunnen schieten

maar moet zeggen wil denk geen andere camera meer wow wat zuiver zijn de foto's ben heel erg blij en begin pas met de k5 :D :D :D

:cheer: :drinks: :cheer: :drinks: :cheer: :drinks: :cheer: :drinks: :cheer: :drinks:

Zo mag ik het horen.

Van harte welkom

Gr Dennis

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #14 Gepost op: 6 juli 2011, 19:48:59 »
Hoi Heline, je bent sneller dan ik... ik verwacht die K5 morgen en ben ervan overtuigd dat ik er net zo blij mee bent als dat jij nu bent.
Welkom!
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline bvds

• Senior Member
  • **
  • Licht dat ons aanstoot in de morgen....
« Reactie #13 Gepost op: 6 juli 2011, 19:32:10 »
Dag Heline,

mooi dat je de K-5 hebt aangeschaft en dan niet eens vanwege een Pentax verleden! Je zult het vast een fijne canera vinden, ben benieuwd hoe je los van je wat je tav de Sony opmerkt nog meer voor voordelen zult ondervinden. Ik ken de Sony niet maar het zou ook wel eens de handzaamheid en knoppologie vd K-5 kunnen blijken te zijn.

bij mijn 25 jarig huwelijk namen onze kids mijn vrouw en mij op de hak; over mij schreven ze dat ik altijd om me heen kijk (er zelfs drukker mee ben dan schieten) wie met wat fotografeert (Pentax??) maar dat ik die nooit tegen kom. Toch stappen al heel wat forumleden vanuit het niets over op Pentax, en jij bent daar een goed voorbeeld van,

suc6,

Bram
Spotm./KM/MX/ME/Progr.A+winder/SFX/P30/MZ3+grip/MZ50/K5/K1 II/M24,35 &40 2.8/A50 1.7,70-210,35-70 3.5/F&FA28-80 3.5/DAEDAL 16-45 4/Tamron 90 2.8/Tokina1352.8/ 4006.3 M42->K/Sigma28 2.8/80-200 4/28-803.5-5.6/100-3004.5-6.7/Slik 35DN&500GPhilipsSBC5303

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #12 Gepost op: 5 juli 2011, 10:04:11 »
Welkom op het forum en nog proficiat met die nieuwe K5 Heline.
Ik zie dta het al gelukt is om je profiel te voorzien van een foto dus dan zal het plaatsen van foto's ook wel lukken.  :)
Ik ga er maar even vanuit dat je de kitlens cq lenzen bij de K5 hebt aangeschaft. Zoals Edzo al aangaf is er heel veel "oud" glaswerk te vinden en dat werkt ook nog eens allemaal op je splinternieuwe K5. Vooral voor portret, macro en landschappen is er genoeg te vinden. Voor dieren, lees het langere telewerk, wordt het wat moeilijker want de meesten zijn erg zuinig op dat glaswerk.  ;D
Zet je vragen over lenzen in de goude rubriek en je krijgt geheid antwoord. Er zitten hier enkele mensen die bijna alle lenzen die Pentax gemaakt heeft in handen hebben gehad en getest en de beste lenzen nog steeds bezitten.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2011, 23:06:30 »
tnx allemaal

en ja overstap was best moeilijk maar goed je moet het toch eens doen he ;D en ik ken zelf de nikon en sony nu dan heel goed kwa hoe het werkt en de pentax helemaal nog niet ..maar dat is een kwestie van tijd ....en lezen en hoop hier veel ervaringen op te doen...en wat foto's betreft ga me even verdiepen wat de bedoeling is en dan zal ik proberen zsm  wat foto's te plaatsen .......en uiteraard een kijkje nemen bij jullie foto's ..

fijne avond verder

gnodde

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2011, 23:00:11 »
Hallo Heline,
Welkom op dit forum.
Leuke binnenkomer, zo'n K-5. Prima camera!
Laat je snel eens wat werk van je zien hier op het forum?

Jan.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 4 juli 2011, 19:13:06 »
Welkom Heline,

Zo, direct een K5 en nog wel overgestapt van een ander merk en gekozen voor Pentax, daar waar de gemiddelde consument toch kiest voor Canikon.
Stoer hoor! Maar een goede keuze, daar zul je zo snel geen spijt van gaan krijgen. Nog wat mooi glaswerk er bij sparen en dan wordt de set vanzelf compleet.
Wellicht eens beginnen met wat "oud glaswerk", één van de voordelen van Pentax, het past allemaal en met de in body shake reduction lekker werken.
Ben benieuwd naar je foto's!

Groet
Edzo

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #8 Gepost op: 4 juli 2011, 19:00:32 »
Ook namens mij van harte welkom Heline. En wat camera betreft merk ik dat je al behoorlijk enthousiast bent, net als ik. Het is idd een hele fijne camera en ik ben ook reuze benieuwd wat voor foto`s anderen er mee maken dus kom maar op met die foto`s.

Henk               
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2011, 19:06:53 door elshout1958 »

Offline PeterL

• Pentaxian
  • **
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 4 juli 2011, 18:36:37 »
Ook van mij een "van harte welkom op dit gezellige maar bovenal ook zeer leerzame forum", Heline.
En dat hier op het forum niet alleen gezellige maar ook behulpzame mensen zitten, is je inmiddels al wel duidelijk (k'zie dat 't gelukt is met de profielfoto).

Heel veel plezier op het forum en natuurlijk ook met de K-5.................... 'n dijk van 'n camera!!!
Gr.  Peter

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2011, 18:08:29 »
tnx ....

zal wel goed komen denk . :respect:

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2011, 17:47:56 »
Welkom op ons Forum"Heline

mooi dat je de K5 hebt aangeschaft,is ook een pracht Camera. :toppie:
Veel plezier en natuurlijk Leerzame momenten gewenst.

Grt, JohnnieS

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2011, 16:02:04 »
Allereerst van harte welkom op dit meestal gezellige en soms zelfs leerzame forum, Heline.
Is dat de vrouwelijke uitgangsvorm van Helium ???
 ;D
Komt maar gelijk binnen met een K5... Toe maar. :cheer:
Mooi hoor.

Dat vragen vrij staat is jou al duidelijk gezien je 2e posting en het antwoord daarop geef ik je hieronder.

Foto's plaatsen:
Op dezelfde manier als plaatsen op het forum, maar dan delink invoeren in de daarvoor bestemde ruimte in je profiel.

Kijk zo nodig voor het plaatsen van foto's even in de FAQ's..

Sorry voor dit wat korte antwoord, mar ik moet nog een paar boodschappen doen...

Groetjes,
Ruurd

Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 4 juli 2011, 16:09:42 door asplx »

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2011, 15:57:09 »
ja dat heb ik ook wel.......was best moeilijk maar wil gewoon iets goeds hebben en niet dat ik elke keer 5 minuten moet wachten toch  :D

maar uhmmm vraagje hoe krijg ik hier een foto bij mijn naam? ben niet eens blond maar lukt nog niet grrrr..

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2011, 15:46:22 »
Dag Heline,
nou je hebt eens diep in de zakken getast met de K-5, gefeliciteerd ermee. Zeker een mooie camera, maar dat was die Sony ook al. Veel plezier met de fotohobby en we zien je bijdragen en vragen vanzelf wel in het forum.
Groet Ron.

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • groetjes heline
even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2011, 15:43:08 »
hallo dan allemaal

ben Heline en ben 39 jaar en doe al enige tijd aan hobby fotografie ..

mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar portretten en dieren ...maar sinds kort ook macro en landschappen uhmmmm toch wel alles.....

heb al verschillende opdrachten gekregen bij scholen ..dus ja vind het steeds leuker te worden en hoop ..er meer mee te kunnen doen....

ben sinds afgelopen weekend in bezit van een pentax k5 ....wow. ???

Ik had hiervoor heen een sony a700 ,,verder niks mis mee...alleen het was mij te traag voordat hij een keer scherp had gesteld enz....was het onderwerp of al weg

of het was zat om te blijven staan :D

moeilijke keuze..ja ...pentax had ik wel eens van gehoord maar goed ..de merken zijn toch wel zoals ze dat altijd leuk zeggen de cannon en de nikon......

nou niet dus.....heb nu eindelijk wat ik wilde en hoop er heel veel mooie plaatjes mee te kunnen schieten

verder waarom heb ik me hier aangemeld nou omdat het me enorm leuk lijkt om in aanraking te komen met het zelfde toestel en ja gewoon van elkaar leren ..gewoon gezellie..en kijken wat voor foto's jullie ermee maken ...enz...

ik ga eens op mijn gemak kijken

maar moet zeggen wil denk geen andere camera meer wow wat zuiver zijn de foto's ben heel erg blij en begin pas met de k5 :D :D :D