Allemaal waar natuurlijk maar het is altijd zo geweest dat huizen meer waard werden.. en nu dus niet meer.
Overigens zijn een nette badkamer/keuken maar voor een heel klein deel verantwoordelijk voor de verkoopprijs, op een huis van 200K zal dat 5k zijn.. het wil namelijk niet zeggen dat netjes de smaak is van de volgende eigenaar.. als ik me niet vergis wordt er met 750 euro per meter gerekend voor nette keuken. Uitzonderingen zijn wel de merk keukens .. dan wel neutraal.. een blauwe siematic van 40.000 zal een nieuwe eigenaar er met veel plezier uitslopen.
Zomaar verkopen en verhuizen gaat niet zo 1-2-3, huizen staan een jaar te koop.. ik heb de buffer er niet voor om een dubbele hypotheek te betalen. Dus blijven we lekker zitten. Woon ook prima verder..
Start van het verhaal was evengoed dat de verlaging van de OB en hoe deze betaald wordt met het laten verdwijnen van het spaarloon, en zo is iedereen, of je een eigen huis hebt of je huurt, wil verhuizen of blijft zitten de dupe van de regeling als je die kant bekijkt.