Auteur Topic: prijsdaling?  (gelezen 1137 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:30:37 »
waar ik altijd van op kijk is bv zoiets,

Bij conrad kost bv de canon 24-70 €1475 bij cameranu kost deze lens €1129.
Nu vraag me wel eens af hebben ze dat zelf niet door ? of waarom gaan ze dit niet aanpassen of ook rond de €1200 zitten ?
Ik denk inderdaad, dat ze dit echt weten. maar dat de verkoop van objectieven een bijzaak is. Als ze een gek vinden die t er voor wil geven is het meegenomen. Maar geen noodzaak om een objectief voor minder te verkopen. ze halen hun omzetten wel uit andere zaken. .... als dit niet zo is zijn ze gebaat bij een andere commerciele man aan te stellen, want dan lopen ze echt achter de feiten aan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:prijsdaling?
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2011, 15:30:37 »

RonHendriks

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2011, 14:05:39 »
waar ik altijd van op kijk is bv zoiets,

Bij conrad kost bv de canon 24-70 €1475 bij cameranu kost deze lens €1129.
Nu vraag me wel eens af hebben ze dat zelf niet door ? of waarom gaan ze dit niet aanpassen of ook rond de €1200 zitten ?

Ik denk dat er met het volgen van de jaren steeds minder mensen zijn die dat soort zaken niet meer weten.

Mijn K20D heb ik gekocht bij Cameranu in Urk in januari 2009. In 2009 deden minder dan 50 % van de Nederlanders online aankopen (inmiddels geloof ik opgelopen tot 80 %). Met de komst van de K-7 heb ik die voor bijna hetzelfde bedrag weer verkocht aan iemand die al die online winkels niet vertrouwde en zo aan een goedkope K20D kon komen (bij zijn fotozaak nog 899 euro).

Dit soort zaken zijn van verdwijnende aard omdat we nu bijna allemaal de weg naar internet en goedkoop weten te vinden en winkels die er niet in meegaan gewoon geen toekomst meer hebben.

Serpiente

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2011, 13:43:42 »
waar ik altijd van op kijk is bv zoiets,

Bij conrad kost bv de canon 24-70 €1475 bij cameranu kost deze lens €1129.
Nu vraag me wel eens af hebben ze dat zelf niet door ? of waarom gaan ze dit niet aanpassen of ook rond de €1200 zitten ?
Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die zo stom zijn om €1475 te betalen ;)

kdj4

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2011, 13:26:35 »
waar ik altijd van op kijk is bv zoiets,

Bij conrad kost bv de canon 24-70 €1475 bij cameranu kost deze lens €1129.
Nu vraag me wel eens af hebben ze dat zelf niet door ? of waarom gaan ze dit niet aanpassen of ook rond de €1200 zitten ?

RonHendriks

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:18:21 »
Canon 5D zat vorigemaand op €2240 en nu €1949.
Canon 7D zat vorigemaand op €1450 en nu €1329.

Dit zijn de prijzen van cameranu. Die stijging had vast met Japan te maken.
De 7D is nog altijd €100 duurder dan waar ik hem vorig jaar voor heb gekocht.
Ik denk dat hier de Tsunami bepalend is en niet zo zeer prijstrends in electronica. Zoals je zelf zegd is het nu nog duurder dan vorig jaar.

DSLR's worden toch ook goedkoper? Door schaarste kan er wel eens een tijdelijke prijsverhoging voorkomen maar de prijstrend is over het algemeen naar beneden gericht.
Ook deze vergelijking gaat niet helemaal op. Dit is de prijs van een product door zijn levenscyclus en die daalt nu eenmaal. Je zou deze moeten vergelijken met de prijs van de K-7 en dan zul je zien dat de K-5 gemiddelt genomen duurder is en prijsvaster.

kdj4

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:06:54 »
Voorbeeld

Canon 5D zat vorigemaand op €2240 en nu €1949.
Canon 7D zat vorigemaand op €1450 en nu €1329.

Dit zijn de prijzen van cameranu. Die stijging had vast met Japan te maken.
De 7D is nog altijd €100 duurder dan waar ik hem vorig jaar voor heb gekocht.


Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:prijsdaling?
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2011, 10:23:40 »
DSLR's worden toch ook goedkoper? Door schaarste kan er wel eens een tijdelijke prijsverhoging voorkomen maar de prijstrend is over het algemeen naar beneden gericht.



Prijstrend Nikon D7000 (1 van de meeste verkochte DSLR's)



Prijstrend Pentax K-5



Prijstrend Pentax K-r

Alles dalend dus


Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re:prijsdaling?
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2011, 03:26:12 »
aan een prijsdaling moet je je zeker niet verwachten, een prijsstijging zal realistischer zijn hoor.

het kan alleen maar beter gaan...   :)

Serpiente

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2011, 01:58:22 »
Lenzen zijn toch geen elektronica of ben ik nu gek  ;)
Klopt.. Ik denk dat ze objectieven bedoelen, maar dat niet zeggen ;)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:prijsdaling?
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2011, 23:02:04 »
Lenzen zijn toch geen elektronica of ben ik nu gek  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

  • Gast
Re:prijsdaling?
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2011, 22:48:51 »
Wellicht in het P&S segment, maar ik heb niet de indruk dat voor dslr en lenzen de prijzen in de gehele lijn dalen. Althans niet voor ons. Wel als je de instappers van Canon/Nikon met een lens koopt bij de Media Markt. Die stunten echt enorm. Laatst was er de D3100 met 18-55 lens 90 euro goedkoper dan op Urk (die toch echt een scherpe prijs neerzetten). Ik denk dat de Media Markt zwaar teld in zo'n onderzoek.

Even wat dingen bekeken op tweakers en sommige producten hebben bijna een platte lijn als het gaat om de goedkoopste prijs, maar de gemiddelde prijslijn is wel dalende. Wellicht omdat we als consument gewoon altijd de goedkoopste weten te vinden en 2 jaar geleden nog maar nauwelijks.
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2011, 22:56:39 door RonHendriks »

Jeroen_Cox

  • Gast
prijsdaling?
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2011, 22:37:07 »
Hmm las net een bericht over dat de prijzen voor consumenten elektronika gedaald zoudenzijn , waaronder Camera's... waarom heb ik dan eerder berrichten gelezen op dit Forum dat het juist allemaal duurder wordt
http://www.nu.nl/economie/2582298/consumentenelektronica-daalt-flink-in-prijs.html

Wat vinden jullie?