Maar jij zal ook wel eens werk zien waardoor je het gevoel krijgt dat je eigen progressie langzaam gaat, of langzamer dan je wil.
Ik bén gewoon langzaam
Zonder gekheid:
Ik heb soms weken achtereen dat ik helemaal nada fotografeer, simpelweg door opgeslokt door de beslommeringen van het werk en dagelijks leven...maar dat houdt het vuurtje wel op gang. Ik ben vooral natuurfoto-hobbybob, ik ga graag naar buiten op zoek naar dieren, landschappen en insecten. Het is voor mij hobby/ontspanning en ik probeer er juist geen obsessie of broodwinning van te maken omdat dat de lol voor mij bedreft (BTDT)
Natuurlijk moet er een stijgende lijn in zitten, anders zal de drive op den duur verdwijnen maar of die lijn nu een vals plat of een alp D`huez is, is (voor mij) totaal niet interessant.
En ja, sommige foto`s in het flimpje zijn zijn waanzinnig en ik zie vaak zat beter werk dan dat van mezelf maar op de eoa manier koppel ik dat niet aan mijn eigen progressie. Wie weet hoelang die mensen al fotograferen, hoelang ze op school ervoor hebben gezeten of hoeveel cursussen en of fotoreizen ze gedaan hebben? Andere factoren zijn geld, sponsoren, kansen, PR, etc. Ik heb 4 jaar geleden zonder enige vorm van kennis een bridge gekocht en wat op internet gelezen, ik heb geen enkele cursus of workshop gedaan en boeken zijn iets van het laatste jaar...Hoe kan ik mezelf dan vergelijken met deze Steve?
Dus nee, ik koppel m`n eigen progressie niet aan het werk van anderen, er zijn gewoonweg teveel variabelen om een goede vergelijking te maken. Ik zie zulk werk wel als een uitdaging en inspiratie