Auteur Topic: Pentax Cashback  (gelezen 19721 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:Pentax Cashback
« Reactie #44 Gepost op: 15 november 2011, 15:28:09 »
heeft iemand al zijn of haar cash back terug?

ben benieuwd naar de looptijd!
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax Cashback
« Reactie #44 Gepost op: 15 november 2011, 15:28:09 »

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #43 Gepost op: 12 november 2011, 16:51:34 »
De man die na mij was had de K5 met 18-55 gekocht, gaat dus lekker die Pentax actie

Dat doet me goed te horen voor Mark....leuk voor hem!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #42 Gepost op: 12 november 2011, 16:49:59 »
Proficiat Edzo!.....dat is geen kattepis van een Kx naar een K5
Veel plezier er mee man!
(ook leuk voor Mark!)
Maar kan je niet beter even bellen naar de winkel??...anders ziet hij dat vanavond pas  ;D

Jij zit ook altijd vol met goed ideeën Henk  :D
Zojuist dus Mark even in de winkel gebeld  :)
De man die na mij was had de K5 met 18-55 gekocht, gaat dus lekker die Pentax actie  :toppie:.
Er wordt er nu voor mij eentje besteld.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Pentax Cashback
« Reactie #41 Gepost op: 12 november 2011, 16:41:22 »
Kogel is door de kerk.
Zojuist Mark een PB gestuurd om een K5 apart te leggen voor me  :D

Als die op voorraad is, sta ik volgende week zaterdag weer in Nunspeet  :)

Het is al zó vaak gezegd..... elk nadeel hep zun voordeel! Nu ook weer!

Gaat een trouwe en "proud owner" van de k-x  overstappen.....
Voordeel is wel dat de nieuwe dan bij Mark gekocht wordt en zijn bazin dan weer blij is met de verkoop, ondanks dat al die Pentaxianen zo nodig even moesten binnen wandelen. Maar het was niet alleen "kijke, kijke, nie kopuh", zodat er misschien nog wel eens zoiets in Nunspeet (of Heerde...) gaat gebeuren. Voor mij was het te vroeg, ik durfde die mooie teletoeters niet op mijn k-x (DIE IK NIET WEGDOE!) te doen vanwege de angst van het willen hebben! Daar is het de tijd niet voor.

Maar Edzo, van harte hoor! Ik gun je alle plezier er mee en weet dat je niet naast je schoenen zal gaan lopen. En hé, het is wel gewoon een PENTAX hè?

Veel plezier er mee!

 :P Wij tellen wel elke dag mee af: 7,6,5,.... :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #40 Gepost op: 12 november 2011, 16:36:53 »
denk dat niemand weet welke sensor gebruikt gaat worden.

Dat denk ik dus ook...hoeveel er ook over gespeculeerd wordt
Dat is het ook...niet meer als raden en gokken  :D

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Pentax Cashback
« Reactie #39 Gepost op: 12 november 2011, 16:34:57 »
Fijn om te lezen dat je nog nooit naar mijn foto's hebt gekeken :D De K-5 is echt een hele portie beter dan de K-x. Wil je echter rondlopen met een leuke kleine lichte camera dan is er ook de optie om te wachten op de opvolger van de K-r want die krijgt de sensor van de K-5 (alleen 12-bits en niet 14-bits). De cashback maakt het echter zeker interessant. Doen!

Beter, een hele portie beter is wel wat overdreven. Een K-r en K-x hebben al een fenomenale beeldkwaliteit, je mist alleen een aantal knoppen en wieltjes die het wat aangenamer fotograferen maken en verder natuurlijk zaken als WR en een betere bouwkwaliteit. Maar daar betaal je natuurlijk wel voor, qua prijs/kwaliteits verhouding blijft een K-x of K-r gewoon erg veel bieden.

Wat betreft de opvolger van de K-r, ik denk dat niemand weet welke sensor gebruikt gaat worden. Misschien komt er wel een hele nieuwe sensor in, tot nu toe heeft Pentax altijd zijn camera's onder het topmodel een sensor gegeven met minder Megapixels dan het topmodel. Lijkt me dat ze daar niet snel van afwijken.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #38 Gepost op: 12 november 2011, 16:32:10 »
Zojuist Mark een PB gestuurd om een K5 apart te leggen voor me  :D
Als die op voorraad is, sta ik volgende week zaterdag weer in Nunspeet  :)

Proficiat Edzo!.....dat is geen kattepis van een Kx naar een K5
Veel plezier er mee man!
(ook leuk voor Mark!)
Maar kan je niet beter even bellen naar de winkel??...anders ziet hij dat vanavond pas  ;D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #37 Gepost op: 12 november 2011, 16:27:13 »
Kogel is door de kerk.
Zojuist Mark een PB gestuurd om een K5 apart te leggen voor me  :D

Als die op voorraad is, sta ik volgende week zaterdag weer in Nunspeet  :)

Offline Hano

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Re:Pentax Cashback
« Reactie #36 Gepost op: 12 november 2011, 15:59:05 »
K-5 op 26 oktober gekocht. Ik denk ga het toch proberen of ik in aanmerking kom. De Beukelaer NL verwijst mij naar België voor de cashback. Al 3 mailtjes naar België gezonden. Geen enkele reactie, behalve een keer een automatic reply.
Kortom volledige radiostilte bij de vertegenwoordiging van Pentax Benelux :'( :'(
Hano
Pentax K-5 | Pentax DA 17-70

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #35 Gepost op: 12 november 2011, 15:33:09 »
Jongens en meisjes. Even voor de duidelijkheid: ik begrijp ook wel dat de K5 beter is dan de K-x en vele malen méér mogelijkheden heeft.
Aan de andere kant moet ik er qua fotokwaliteit wel een hele stap op vooruit gaan, anders wacht ik (wat eigenlijk ook de bedoeling was) liever even op de opvolger van de K5.
Dat is mijn overweging dus: nu K5 of wachten op de opvolger.

Zowel de K-x als de K5 heeft een Sony sensor, dus in die zin wilde ik de verschillen eerst wel eens zien.
Dat heb ik net zitten doen dus en die zijn er in ieder geval (voor zover ik K-x RAW kan vergelijken met K5 JPEG).

Dus eens gaan rondneuzen wat ik voor een K-x van 1 1/2 jaar oud, met 18-55 mm en 16.000 clicks nog kan vragen.


Fijn om te lezen dat je nog nooit naar mijn foto's hebt gekeken :D De K-5 is echt een hele portie beter dan de K-x. Wil je echter rondlopen met een leuke kleine lichte camera dan is er ook de optie om te wachten op de opvolger van de K-r want die krijgt de sensor van de K-5 (alleen 12-bits en niet 14-bits). De cashback maakt het echter zeker interessant. Doen!

Ron, die zie ik regelmatig en zie dan inderdaad ook wel verschil uiteraard (zie uitleg hierboven).

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #34 Gepost op: 12 november 2011, 15:32:21 »
Het is bij thuis trouwens volop cash-back tijd. Mijn ingediende bezwaar tegen het betalen voor een nieuwe identitijdskaart is gegrond verklaard en ik krijg mijn 43,85 terug. Mijn lijfrentes vervallen, allemaal genomen voor de belastingvoordelen en door de spreiding komen ze voor de 100 % uitgekeerd (in 3 jaar tijd) weer bij me terug Kan er weer een K-3 vanaf (doe mij maar Josje ;D).

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2011, 15:22:56 »
Ik was vanochtend bij Mark in de winkel om eens wat lenzen te testen.
Ben aardig aan het twijfelen geraakt en wellicht dat ik toch gebruik ga maken van de cash-back actie en de K5 ga aanschaffen.........

Ga nu even de foto''s bekijken en zien of de K5 nu echt kwalitatief betere foto's geeft dan de K-x.
Fijn om te lezen dat je nog nooit naar mijn foto's hebt gekeken :D De K-5 is echt een hele portie beter dan de K-x. Wil je echter rondlopen met een leuke kleine lichte camera dan is er ook de optie om te wachten op de opvolger van de K-r want die krijgt de sensor van de K-5 (alleen 12-bits en niet 14-bits). De cashback maakt het echter zeker interessant. Doen!

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #32 Gepost op: 12 november 2011, 15:21:35 »
Kogel ---Kerk----->


:good:

Nu Edzo nog! Het is wel meer dan alleen iets betere ISO-prestaties en overall beeldkwaliteit hoor :) een K5 is gewoon een hele andere klasse camera dan een K-x. Bediening, instelmogelijkheden, interface, bouwkwaliteit, etc. Daar ga je voor 700 euro (als je het kan missen) zeker geen spijt van krijgen! Zou ik daarnaast wel ook nog een leuke prime of standaardzoom aanschaffen naast je huidige lens lineup, dan komt de camera echt tot zijn recht :) Met die macro zit dat sowieso al wel goed natuurlijk, moet je echt ongelofelijk scherpe platen mee kunnen krijgen op de K5.

Ik denk inderdaad ook dat de prijs niet veel verder gaat zakken, de K7 is ook nooit echt onder de 700 euro gekomen voor zover ik weet.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2011, 15:25:38 door jjw »
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2011, 15:09:43 »
Kogel ---Kerk----->

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #30 Gepost op: 12 november 2011, 15:07:36 »
je maakt zekers een grapje dat de k-x misschien beter is dan een k-5.
vergelijk k-r met k-x ???

Dat zei ik niet, dat de K-x beter is dan de K5.
Ik wil kijken of het qua kwaliteit van de foto's een stapje of een hele stap voorwaarts is........
Qua ISO prestaties zal het niet zo een stap zijn als van mijn oude *istDs naar de K-x vorig jaar.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:Pentax Cashback
« Reactie #29 Gepost op: 12 november 2011, 14:25:58 »
Ik was vanochtend bij Mark in de winkel om eens wat lenzen te testen.
Ben aardig aan het twijfelen geraakt en wellicht dat ik toch gebruik ga maken van de cash-back actie en de K5 ga aanschaffen.........

Ga nu even de foto''s bekijken en zien of de K5 nu echt kwalitatief betere foto's geeft dan de K-x.

je maakt zekers een grapje dat de k-x misschien beter is dan een k-5.
vergelijk k-r met k-x ???
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #28 Gepost op: 12 november 2011, 14:08:10 »
Ik was vanochtend bij Mark in de winkel om eens wat lenzen te testen.
Ben aardig aan het twijfelen geraakt en wellicht dat ik toch gebruik ga maken van de cash-back actie en de K5 ga aanschaffen.........

Ga nu even de foto''s bekijken en zien of de K5 nu echt kwalitatief betere foto's geeft dan de K-x.

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #27 Gepost op: 11 november 2011, 15:38:22 »
Als je wacht op kortingen of prijsdalingen kun je beter stoppen met het kopen van electronica.
Mijn oplossing is:
Kopen als de prijs het jouw waard is ;C


+1 ! Helemaal mee eens. Cash-back acties kunnen 2 doelen hebben: de verkopen van een nieuwe release bevorderen of winkelvoorraden van een end-of-life model opruimen. Voor wat betreft de Q is het duidelijk wat het doel is. Het is een geweldig leuke camera waarvan het potentiele prijsnivo misschien net te hoog werd ingeschat door de marketing afdeling. De cashback aktie brengt het prijspeil op een aanvaardbaarder nivo.

Als je jijkt naar het historisch prijsverloop van de K-5 op tweakers bijvoorbeeld dan zie je dit:


De K20D werd aangekondigd in januari 2008, de K-7 in mei 2009, de K-5 in september 2010. Het is koffiedik kijken maar mij valt op dat er telkens een jaar en 4 maanden tussen de modellen zit. Dat zou kunnen betekenen dat er een nieuw topmodel zit aan te komen in januari 2012 als opvolger van de K-5.

(De andere serie van K200D, K-M en K-R gaat met wat kortere tussenpozen dus daar gaat de logika van géén kanten op  >:()

Even voortbordurend op de historie van de K20D die ongeveer werd ingezet op hetzelfde prijspeil waarmee de K-5 ter markt ging: nieuwe K20D's verdwenen van de planken nadat er in de winkels een maand lang gestunt werd met prijzen rond het €600 punt, minder dan de helft van de release prijs. Een paar maanden daarna kon je alleen nog refurbs en occasions krijgen. Dat heeft veel winkels pijn gedaan en hun bereidheid om met Pentax zaken te doen verminderd. Nu geeft Pentax winkeliers de kans om op kosten van Pentax de plank schoon te vegen.

Niemand kan koffiedik kijken natuurlijk maar ik voorspel dat de K-5 hierdoor niet zover zal dalen als de K20D deed op het laatst omdat er veel druk van de winkels af is. Als je nu kijkt dan is €709 na de cashback mogelijk, ik verwacht dat de prijs na 31 december misschien nog iets doorzakt richting €650 zonder cashback waarna de K-5 voorgoed uit de schappen is verdwenen en er alleen nog maar showmodellen over zullen zijn (en occasions natuurlijk).

Dit in ogenschouw nemend en ongeacht dat de K-3 of hoe hij dan ook moge gaan heten vast wéér een klapper van een camera zal zijn, is nu helemaal géén slechte tijd om de K-5 aan te schaffen. Het is nog steeds een beest van een camera waarmee je jaren vooruit kan en het risiko dat je je nieuwe investering binnen maanden met honderden euros ziet kelderen is er niet meer - het zullen hooguit nog enkele tientjes zijn.

Ik zat zelf ook op de wip maar wordt zeker de laatste tijd weer steeds blijer van de K20D waarmee ik weinig niet kan. Hij is nog géén 3 jaar oud met zo'n 22000 kliks en zou dus nog met gemak één upgrade cyclus van Pentax mee kunnen tot bijvoorbeeld mei 2013 waar mijn glazen bol zegt dat ik de opvolger van de opvolger van de K-5 mag verwachten.

Aanschaf van de K-5 zou bij mij slechts één doel dienen: uitbreiding van mijn hoog-ISO vermogen. Ik heb ook niet echt wensen voor nog meer glas erbij - ik ben nu tussen de 8mm en de 135mm gedekt met kwaliteitsglaswerk (189mm als je de Tamron1.4X meerekent) -en een zwaargewicht flitser waar ik pas net begin te leren hoe ik er het meeste uithaal.

Het is erg verleidelijk om nu de overstap te wagen maar het heeft ook zijn charme om te kunnen werken met een werkpaard waar de schoonheidsfoutjes al uit zijn en waar je door en door vertrouwd mee bent.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Pentax Cashback
« Reactie #26 Gepost op: 11 november 2011, 14:55:46 »
Als je wacht op kortingen of prijsdalingen kun je beter stoppen met het kopen van electronica.
Mijn oplossing is:
Kopen als de prijs het jouw waard is ;C
En vervolgens niet meer achterom kijken want dat gaat gegarandeerd zeer doen :(

Groeten, Bob (die alles ook tevroeg - lees duur -koopt ;C)

precies, ik hoorde ook een week na het kopen van de K-x van het uitkomen van de K-r. Even op je achterhoofd krabben maar geen moment achterom gekeken en geen moment spijt gehad.

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Pentax Cashback
« Reactie #25 Gepost op: 11 november 2011, 14:43:20 »
Als je wacht op kortingen of prijsdalingen kun je beter stoppen met het kopen van electronica.
Mijn oplossing is:
Kopen als de prijs het jouw waard is ;C
En vervolgens niet meer achterom kijken want dat gaat gegarandeerd zeer doen :(

Groeten, Bob (die alles ook tevroeg - lees duur -koopt ;C)
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #24 Gepost op: 11 november 2011, 14:03:28 »
Pffff, ja, achteraf heb je altijd gelijk.  ::) Waarom heb jij dan niet ergens gepost dat er in de USA een cash-back actie liep, voor al die mensen die daar niet lezen of 't gemist hebben? Zo logisch is 't trouwens volgens mij niet dat er voor dezelfde camera voor de tweede keer een cash-back is. Kortom: ik vind 't een beetje een flauwe - to put it mildly - opmerking.

Allerminst flauw bedoeld hoor... Als ik al 7 maanden roep dat ik een LCD tv wil kopen maar aan het wachten ben tot de prijs zakt, dan ga ik toch ook niet vlak voor sinterklaas/kerst er eentje ophalen. Met beetje gezond verstand kan je bedenken dat er dan actieprijzen aankomen, zoals elk jaar rond die tijd bij de meeste electronica. Dan kan die maand wachten er ook nog wel bij.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Charles

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 109
  • Geslacht: Man
    • Charles Webster Fotografie
Re:Pentax Cashback
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2011, 21:50:39 »
Voel ik me dus dubbel gelukkig.  :good:
Eergisteren de k5 gekocht en zonet de hele boel ingevuld, geknipt, geplakt enz.

Nu versturen en afwachten.

Charles (die als een kind zo blij is met zijn nieuwe topgear)

Pentax K-5|SMC-DA 18-55mm|50-200mm AL WR|Metz 50 AF

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:Pentax Cashback
« Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2011, 23:56:10 »
Pffff, ja, achteraf heb je altijd gelijk.  ::) Waarom heb jij dan niet ergens gepost dat er in de USA een cash-back actie liep, voor al die mensen die daar niet lezen of 't gemist hebben? Zo logisch is 't trouwens volgens mij niet dat er voor dezelfde camera voor de tweede keer een cash-back is. Kortom: ik vind 't een beetje een flauwe - to put it mildly - opmerking.
K-5 en wat lenzen

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:53:52 »
Mooie actie en dit had iedereen kunnen verwachten denk ik, in de USA hebben ze namelijk al een tijdje een cashback actie lopen. Ik ging er sowieso wel vanuit dat er in december tegen de feestdagen een zou komen, hij komt nu wat vroeger.

Als mensen 8 maanden wachten tot de prijs zakt, dan snap ik niet dat je ook niet even die laatste maand tot december hebt gewacht. Het is toch redelijk bekend dat vrijwel in alle consumenten-electronica-takken er dan leuke kortingen te vinden zijn? Zo ook bij de spiegelreflexen en bij Pentax :)

Ondertussen heb ik er voor 250 euro meer al bijna een jaar plezier van :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re:Pentax Cashback
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2011, 14:13:09 »
Dat is toch geen logische plek om een melding van een cashback actie te hebben staan! Temeer daar de actie ook voor de K5 is bedoeld. Misschien had dit bericht nog beter in "Pentax nieuws.." kunnen staan. Weer een mooie actie van Pentax! Wel jammer (maar helaas) voor diegenen die net voor de actie een K5 hebben gekocht. Als dat net een week geleden is, zou je kunnen proberen toch voor de cashback in aanmerking te komen. Nooit geschoten is altijd mis!  :)

een verbeterde nota b.v.

is dit een pentax hoya actie of een pentax ricoh actie?
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II