Auteur Topic: Pentax Cashback  (gelezen 18999 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #94 Gepost op: 16 november 2011, 22:03:02 »
Wat ik begreep is dat Ricoh er inderdaad een "exclusief" merk van wil maken.
Zag overigens dat er nu op de Ricoh website ook een verwijzing naar de Pentax website staat. Voor de rest merk ik overigens nog niet echt heel veel van de Ricoh invloed buiten de ene sponsoring in de VS.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Pentax Cashback
« Reactie #94 Gepost op: 16 november 2011, 22:03:02 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #93 Gepost op: 16 november 2011, 22:00:07 »
Afgelopen zondag bij hockey hier in het dorp. Komt een man naar me toe met de vraag hoe ik toch altijd die mooie sportfoto's maak? Echt voor het eerst dat er iemand bij bij komt trekken voor wat info. Tot nu toe ben ik zelf nog info aan het verzamelen. Heel leuk dus. Ik zeg, ach met een beetje goeie camera kom je al een heel eind. Hij kijkt naar mijn setje op tafel en zegd: "Ja, maar ik heb maar een Nikon." ??? :D ??? :D Meneer had bij de Media Markt dus een D3100 met tamron 18-200 gekocht en deed een cursus basisvaardigheden. Hij zag Pentax en dacht, die heb ik in de MM niet gezien, dus dat zal dan wel het "echte merk" zijn. Wat een gein.

Haha! Zo had ik 'm nog nooit bekeken. Misschien is dat de reden waarom Pentax niet bij de MM wil liggen :)
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #92 Gepost op: 16 november 2011, 21:52:56 »
Afgelopen zondag bij hockey hier in het dorp. Komt een man naar me toe met de vraag hoe ik toch altijd die mooie sportfoto's maak? Echt voor het eerst dat er iemand bij bij komt trekken voor wat info. Tot nu toe ben ik zelf nog info aan het verzamelen. Heel leuk dus. Ik zeg, ach met een beetje goeie camera kom je al een heel eind. Hij kijkt naar mijn setje op tafel en zegd: "Ja, maar ik heb maar een Nikon." ??? :D ??? :D Meneer had bij de Media Markt dus een D3100 met tamron 18-200 gekocht en deed een cursus basisvaardigheden. Hij zag Pentax en dacht, die heb ik in de MM niet gezien, dus dat zal dan wel het "echte merk" zijn. Wat een gein.

 :D :D :D :D :toppie: :toppie:
Die stond vandaag bij de MM te klagen waarom ze zo een B-merk als Nikon verkopen  :D :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #91 Gepost op: 16 november 2011, 21:52:27 »
Afgelopen zondag bij hockey hier in het dorp. Komt een man naar me toe met de vraag hoe ik toch altijd die mooie sportfoto's maak? Echt voor het eerst dat er iemand bij bij komt trekken voor wat info. Tot nu toe ben ik zelf nog info aan het verzamelen. Heel leuk dus. Ik zeg, ach met een beetje goeie camera kom je al een heel eind. Hij kijkt naar mijn setje op tafel en zegd: "Ja, maar ik heb maar een Nikon." ??? :D ??? :D Meneer had bij de Media Markt dus een D3100 met tamron 18-200 gekocht en deed een cursus basisvaardigheden. Hij zag Pentax en dacht, die heb ik in de MM niet gezien, dus dat zal dan wel het "echte merk" zijn. Wat een gein.

dat is echt gaaf!

hahahahahaha

Wel leuk om zo'n compliment te krijgen over je foto's by the way!

RonHendriks

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #90 Gepost op: 16 november 2011, 21:48:06 »
Niet echt verkoopbevorderend zou ik zeggen. Ik trek me er uiteraard niks van aan want eeeh, het is maar een Pentax toch?

Afgelopen zondag bij hockey hier in het dorp. Komt een man naar me toe met de vraag hoe ik toch altijd die mooie sportfoto's maak? Echt voor het eerst dat er iemand bij bij komt trekken voor wat info. Tot nu toe ben ik zelf nog info aan het verzamelen. Heel leuk dus. Ik zeg, ach met een beetje goeie camera kom je al een heel eind. Hij kijkt naar mijn setje op tafel en zegd: "Ja, maar ik heb maar een Nikon." ??? :D ??? :D Meneer had bij de Media Markt dus een D3100 met tamron 18-200 gekocht en deed een cursus basisvaardigheden. Hij zag Pentax en dacht, die heb ik in de MM niet gezien, dus dat zal dan wel het "echte merk" zijn. Wat een gein.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #89 Gepost op: 16 november 2011, 21:47:17 »
Ach Edzo...ik zit ook maar te stangen  :D :D

Ik gun het jullie van harte!...geniet er van!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #88 Gepost op: 16 november 2011, 21:45:53 »
en jij kan OOK nog gewoon naar Bali??!?!?

hoofdschuddend, in elkaar gezakt aan mijn oude, krakkemikkige bureautje zit ik me (in mijn gescheurde broek met een vergeeld hemd, 2 maten te klein) af te vragen wat ik toch verkeerd heb gedaan  :dash1: :dash1:

Tja Henk, wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat we allebei niet verkeerd verdienen (maken uren genoeg en hebben er koppijn genoeg van), daarnaast moet iemand de economie steunen (ik offer me graag op  :D) en als we volgend jaar de Neuro, Zweuro, of gulden krijgen is het maar net de vraag wat onze Euro's van nu nog waard zijn  :D Dus minimaal twee maal per jaar op vakantie, waarvan één verre bestemming en wat leuke spulletjes houd de mens nog op de been  ::)


Oude meuk kopen, 70mm F2.4, Pentax 67 en werken hooo maar!  :D

 :D :D :D :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #87 Gepost op: 16 november 2011, 21:30:27 »
hahahaha.....

en dank u!

Buksbeest

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #86 Gepost op: 16 november 2011, 21:28:34 »
geef mij je 06 eens Mark..bel ik je elke ochtend wel even als in mijn autootje stap  :)

verslaap jij je ook nooit meer  :D :D

Hoewel mijn bazin wel erg blij mee zou zijn, bedank ik liever!  :D

Vandaag je kaartje weer gevonden! Veilig in mijn fototas  :D
Gelijk de website even bekeken. Nice!  ;D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #85 Gepost op: 16 november 2011, 21:26:31 »
werken hooo maar!

geef mij je 06 eens Mark..bel ik je elke ochtend wel even als in mijn autootje stap  :)

verslaap jij je ook nooit meer  :D :D

Buksbeest

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #84 Gepost op: 16 november 2011, 21:23:07 »
hoofdschuddend, in elkaar gezakt aan mijn oude, krakkemikkige bureautje zit ik me (in mijn gescheurde broek met een vergeeld hemd, 2 maten te klein) af te vragen wat ik toch verkeerd heb gedaan  :dash1: :dash1:

Oude meuk kopen, 70mm F2.4, Pentax 67 en werken hooo maar!  :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #83 Gepost op: 16 november 2011, 21:09:09 »
op Bali denk ik geen kerstboom

en jij kan OOK nog gewoon naar Bali??!?!?

hoofdschuddend, in elkaar gezakt aan mijn oude, krakkemikkige bureautje zit ik me (in mijn gescheurde broek met een vergeeld hemd, 2 maten te klein) af te vragen wat ik toch verkeerd heb gedaan  :dash1: :dash1:

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #82 Gepost op: 16 november 2011, 20:43:58 »
gisteren was het 4 dus vandaag .... ook 4.... of (4-1=.....)

O nee, 3!! :D

Maar voor mij geen K5 op dit moment, heb net de K!

Tja, ik heb de K-x ook nog "maar" 1 ½ jaar, maar dit was meer "an offer you can't refuse".
K5 nu wel erg goedkoop en wellicht beur ik voor mijn K-x nog wel iets meer dan voordat die straks 3 modellen achter loopt.

En helemaal niets onder de kerstboom is ook zo kaal hè (hoewel we op Bali denk ik geen kerstboom in ons optrekje hebben staan ben ik bang  :-[)

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Pentax Cashback
« Reactie #81 Gepost op: 16 november 2011, 20:30:24 »
Gefeliciteerd Kees???

Want voor mij is het nog maar 3 nachtjes slapen namelijk.
Welke fotozaak is er op zondag open trouwens? Dan wel bezorgd PostNL ook op zondag?  :D :D

gisteren was het 4 dus vandaag .... ook 4.... of (4-1=.....)

O nee, 3!! :D

Maar voor mij geen K5 op dit moment, heb net de K!

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #80 Gepost op: 16 november 2011, 20:14:42 »
Ik heb Corros ook eens aangesproken op een dergelijke reactie bij Kamera Express in Capelle.
Een collega van me is daar naartoe gegaan en ik had hem de K5 geadviseerd. Bij Kamera Express wisten ze te melden dat Pentax een zeer slechte keus is, dan liever nog een Olympus of Sony werd gemeld.
Nu heeft hij uiteindelijk de Canon 7D met enorme focusproblemen. Zuur voor hem, maar ik moet er stiekem toch wel om lachen eigenlijk  :D :D

Om die reden is Kamera Express bij mij eveneens exit.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #79 Gepost op: 16 november 2011, 20:08:53 »
Als die kerel dat tegen mij had gezegd in de winkel, dan had ik de camera direct aan 'm terug gegeven om aan de overkant van de straat er een te kopen.

+1


newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #78 Gepost op: 16 november 2011, 20:06:19 »
Aparte reactie en een beetje raar dat ze dan wel Pentax verkopen. Als die kerel dat tegen mij had gezegd in de winkel, dan had ik de camera direct aan 'm terug gegeven om aan de overkant van de straat er een te kopen. Sowieso dom om als verkoper je negatieve mening te geven als iemand iets bij je aanschaft.

Nou ja, negatief was het ook weer niet, het was meer ongeinteresseerd schouderophalend "als je dan persé een Pentax wil, dan moet dat maar" en aan de overkant van de straat is niks. Ik wou gewoon die K-5 en ik wou hem voor die prijs en ik wou hem <stampvoeten>nu</stampvoeten>.  :D

Ze hebben ook best wel veel voor Pentax, het is misschien net de verkoper die je treft maar het blijft niet OK natuurlijk. Viel me trouwens op dat ze de body verkopen door de 18-55 en de 50-200 uit de dual-lens set doos te halen. Van mij mag het maar ik vraag me af of Pentax dàt nou zo leuk vind.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Pentax Cashback
« Reactie #77 Gepost op: 16 november 2011, 20:00:27 »
Aparte reactie en een beetje raar dat ze dan wel Pentax verkopen. Als die kerel dat tegen mij had gezegd in de winkel, dan had ik de camera direct aan 'm terug gegeven om aan de overkant van de straat er een te kopen. Sowieso dom om als verkoper je negatieve mening te geven als iemand iets bij je aanschaft.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #76 Gepost op: 16 november 2011, 19:58:34 »
Om die reden heb ik de K5 dan ook bij Mark gekocht. die doen moeite voor een Pentax Experience en goede service en zijn niet vooringenomen over bepaalde merken. Dan heb ik daar graag een paar tientjes méér voor over dan bij die arrogante dozenschuivers bij Cameraland. Zo, dan ben ik even kwijt  :D :D

Het is dat ze practisch om de hoek zitten èn dat ik toch bang was dat dit een leegverkoop van de K-5 zou worden en niet achter het net wou vissen. Mark was me net even te ver weg dit keer maar vanaf nu doe ik graag mijn boodschapjes bij hem! Ik ben er ook klaar mee eigenlijk. De K20D kwam indertijd bij Coolblue (digicamshop.nl) vandaan maar de DA*50-135mm heb ik ook in Alkmaar gekocht en achteraf bezien was ook dàt niet echt een great customer experience.

Voor wat het waard is: Mark je hebt er een toekomstige klant bij, voorlopig wel met lege portemonnee, vrees ik... :(

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Pentax Cashback
« Reactie #75 Gepost op: 16 november 2011, 19:54:50 »
Ik vond ze trouwens bij Cameraland erg matjes. Nog gevraagd of er véél verkocht waren - "mwaaah meneer, het is maar Pentax hè, dat wordt toch nooit een merk. Het is dat er een paar mensen zoals u verknocht aan zijn maar verder..."

Niet echt verkoopbevorderend zou ik zeggen. Ik trek me er uiteraard niks van aan want eeeh, het is maar een Pentax toch?

Dat valt me toch ook wel tegen van deze zaak. Heb er in het verleden best wel wat gekocht en ze hebben ook best wat op voorraad, zowel van Pentax als Sigma/Tamron voor Pentax. En eigenlijk nooit een negatief woord gehoord over Pentax van ze.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #74 Gepost op: 16 november 2011, 19:52:33 »
Ik vond ze trouwens bij Cameraland erg matjes. Nog gevraagd of er véél verkocht waren - "mwaaah meneer, het is maar Pentax hè, dat wordt toch nooit een merk. Het is dat er een paar mensen zoals u verknocht aan zijn maar verder..."

Niet echt verkoopbevorderend zou ik zeggen. Ik trek me er uiteraard niks van aan want eeeh, het is maar een Pentax toch?

Ik heb vorig jaar op de Photokina staan praten met de eigenaar van Cameraland. Wat een zelfingenomen arrogante kwast is dat zeg.....
Dat hoor ik trouwens van meer mensen die hem kennen, dus sta niet alleen in mijn opinie.

Daarnaast staat Cameraland nu niet bepaald bekend als "Pentax minded" fotozaak en om voornoemde twee redenen zal ik er dus ook nooit iets kopen, al bieden ze het bijna gratis aan. Daar ben ik heel principieel in.
Om die reden heb ik de K5 dan ook bij Mark (Foto Veldman) gekocht. Die doen moeite voor een Pentax Experience en goede service en zijn niet vooringenomen over bepaalde merken. Dan heb ik daar graag een paar tientjes méér voor over dan bij die arrogante dozenschuivers bij Cameraland. Zo, dat ben ik even kwijt  :D :D

newmikey

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #73 Gepost op: 16 november 2011, 19:45:50 »
Ik vond ze trouwens bij Cameraland erg matjes. Nog gevraagd of er véél verkocht waren - "mwaaah meneer, het is maar Pentax hè, dat wordt toch nooit een merk. Het is dat er een paar mensen zoals u verknocht aan zijn maar verder..."

Niet echt verkoopbevorderend zou ik zeggen. Ik trek me er uiteraard niks van aan want eeeh, het is maar een Pentax toch?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Pentax Cashback
« Reactie #72 Gepost op: 16 november 2011, 19:37:44 »
Heb jij er ook een gekocht dan Kees?!?


Gefeliciteerd Kees???

Want voor mij is het nog maar 3 nachtjes slapen namelijk.
Welke fotozaak is er op zondag open trouwens? Dan wel bezorgd PostNL ook op zondag?  :D :D

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Pentax Cashback
« Reactie #71 Gepost op: 16 november 2011, 19:23:46 »
Nog maar 4 nachtjes slapen....... :o

Heb jij er ook een gekocht dan Kees?!?

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4253
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Pentax Cashback
« Reactie #70 Gepost op: 16 november 2011, 19:23:10 »
Body's schijnen op dit moment zeldzaam te zijn.......
Was het maar alvast zaterdag........ :-\

Nog maar 4 nachtjes slapen....... :o