Iedereen weer bedankt voor de reacties. Het filmpje is in iMovie (een standaard meegeleverde app op de Mac) gemaakt op basis van een standaard template zodat je niet al teveel aanpassingen hoeft te doen (kan natuurlijk wel, maar hoeft niet). Dit filmpje nam alles bij elkaar toch al snel 2 uur in beslag voor 1 1/2 minuut film. Wel erg leuk om te doen overigens!
Erg gaaf! Muziek is uitstekend en maakt het geheel spannend. Mooie beelden alleen jammer dat de film zo kort is...
De fragmenten kunnen langer (had ik eerste instantie ook, 3 min film) maar dan gaat al snel de dynamiek verloren. De muziek en de overgangen zaten al in de template en ik vond deze wel goed. Als echte videobewerker zal je alles zelf willen editen (heb ik vroeger op de Windows PC ook wel gedaan) maar dan ben je wel een veelvoud aan tijd kwijt en dat had ik er nu even niet voor over.
Erg mooi gemaakt, mooie muziek. De titels vind ik niet hinderlijk.
Ik ga dat ook eens proberen. Hoe bewerk/maak je zo een filmpje eigenlijk?
Hieronder een screendump van iMovie met wat uitleg. Voor de Windows omgeving is er bijvoorbeeld software van Magix (Magix Video DeLuxe, werkt op ongeveer dezelfde wijze.
De gele lijntjes in de tijdlijn onderaan zijn de gekozen fragmenten.
....Wat tips:
- De fancy effecten zoals de slides en de titels tussendoor zou ik gewoon weg laten, dit geeft een hoog home-video gehalte (tenzij dit het doel was natuurlijk). Gewoon een harde cut naar het volgende shot, er is bijna geen film te bedenken waarin ze dat soort overgangen tussen shots gebruiken, hooguit een fade, het is alleen maar afleidend.
Nu ik dit schrijf krijg ik gelijk weer zin om weer een nieuw filmpje te maken, ik zal je tips dan zeker meenemen