Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (10)  (gelezen 94640 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #162 Gepost op: 24 december 2011, 19:11:44 »
Net gekocht een Orig Pentax Mini Hot Shoe Keychain K-5 Limited Silver.

Om een geintje uit te halen voor een clublid begin Januari



Gr Peter

Waar zijn deze te koop??

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #162 Gepost op: 24 december 2011, 19:11:44 »

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #161 Gepost op: 24 december 2011, 18:42:20 »
Net gekocht een Orig Pentax Mini Hot Shoe Keychain K-5 Limited Silver.

Om een geintje uit te halen voor een clublid begin Januari



Gr Peter

grappig!

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #160 Gepost op: 24 december 2011, 18:41:56 »
Grrrrrrrrrrrrrrr  >:( >:(
Ben ik vanmiddag met de omkeerring, tussenringen en de 50 mm aan het klooien geweest......heb ik notabene een macroslede in de kast liggen  >:( :schaam: :schaam:
Goede tip Peter!!  :schaam: :'(

gewoon samen gebruiken....is alleen maar mooi

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #159 Gepost op: 24 december 2011, 18:17:39 »
Net gekocht een Orig Pentax Mini Hot Shoe Keychain K-5 Limited Silver.

Om een geintje uit te halen voor een clublid begin Januari



Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #158 Gepost op: 24 december 2011, 17:53:24 »
Carel dan moet Mio wel een heel vast hand hebben als ze macro wil graan fotograferen met een monopod, mij lukt het niet, zelf met een statief lig ik te klooien daarom heb ik een China voor weinig een instel slede  gekocht nu kan ik mijn statief laten staan en door de 3D slede kan ik alle kanten op bijstellen.

Gr peter

Grrrrrrrrrrrrrrr  >:( >:(
Ben ik vanmiddag met de omkeerring, tussenringen en de 50 mm aan het klooien geweest......heb ik notabene een macroslede in de kast liggen  >:( :schaam: :schaam:
Goede tip Peter!!  :schaam: :'(

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #157 Gepost op: 24 december 2011, 17:51:13 »
Carel dan moet Mio wel een heel vaste hand hebben als ze macro wil graan fotograferen met een monopod, mij lukt het niet, zelf met een statief lig ik te klooien daarom heb ik een China voor weinig een macro instel slede  gekocht nu kan ik mijn statief laten staan en door de 3D slede kan ik alle kanten op bijstellen.

Maar als monopod is het een fijne, ik heb dezelfde en gebruik die al een paar jaar.

Gr peter
« Laatst bewerkt op: 24 december 2011, 17:54:16 door staal571 »
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #156 Gepost op: 24 december 2011, 17:46:42 »
......En er is nog een bestelling binnengekomen: een Velbon RUP L43 type 2 monopod.
Dit was vooral een wens van vrouwlief (Mio), zij zal hier veel gebruik van maken met macrofotografie.
Best leuk monopodje compleet met balhoofdje

Hoor graag de bevindingen van Roos voor macro gebruik.
Zelf heb ik een klein macro statiefje van RedGed, maar soms zitten de poortjes in de weg....... :-\

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #155 Gepost op: 24 december 2011, 17:44:34 »
......En er is nog een bestelling binnengekomen: een Velbon RUP L43 type 2 monopod.
Dit was vooral een wens van vrouwlief (Mio), zij zal hier veel gebruik van maken met macrofotografie.
Best leuk monopodje compleet met balhoofdje
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #154 Gepost op: 24 december 2011, 17:29:31 »
Dáár heb ik niks aan natuurlijk.... ;D

Sorry  ;)

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #153 Gepost op: 24 december 2011, 17:17:14 »
Tja, of "gewoon" een KatzEye bestellen, met instelwig én AF Area Brackets!?  ;)

Dáár heb ik niks aan natuurlijk.... ;D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #152 Gepost op: 24 december 2011, 17:10:30 »
nog een ME kopen?  :D

Tja, of "gewoon" een KatzEye bestellen, met instelwig én AF Area Brackets!?  ;)

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #151 Gepost op: 24 december 2011, 17:07:17 »
Als ik zo jouw reactie lees en alle reacties op het internationale forum, is het zeker de investering waard?
Zeker in mijn geval waar ik regelmatig macro foto's maak en dus handmatig scherpstel?

nog een ME kopen?  :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #150 Gepost op: 24 december 2011, 16:55:14 »
Dat wist ik Edzo, ik heb zo'n matglas zoals jij aanhaalt in mijn K10/K20 gehad met al die opties erop/aan, van dat Optibrite heb ik trouwens niet veel gemerkt, in inderdaad  € 190,-- is veel geld, en daar komt als je pech hebt nog invoerrechten en BTW bij als de duane moeilijk doet.

Nee ik ben met mijn € 5,-- matglas erg tevreden.

Gr Peter

Als ik zo jouw reactie lees en alle reacties op het internationale forum, is het zeker de investering waard?
Zeker in mijn geval waar ik regelmatig macro foto's maak en dus handmatig scherpstel?

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #149 Gepost op: 24 december 2011, 16:51:31 »
De KatzEye heeft de mogelijkheid van OptiBrite, die dus een lichter matglas geeft.
Tevens kun je de Pentax AF Area Brackets erop laten zetten en eveneens meerdere grid lines (zoals bijvoorbeeld rule of thirds grid lines).
Komt dan wel omgerekend in euri's op ongeveer € 190. Net even wat duurder dan jou omgebouwde ME-matglas  :-\
http://www.katzeyeoptics.com/item--Pentax-K-5-K-7-Focusing-Screen--prod_K7.html

Dat wist ik Edzo, ik heb zo'n matglas zoals jij aanhaalt in mijn K10/K20 gehad met al die opties erop/aan, van dat Optibrite heb ik trouwens niet veel gemerkt, in inderdaad  € 190,-- is veel geld, en daar komt als je pech hebt nog invoerrechten en BTW bij als de duane moeilijk doet.

Nee ik ben met mijn € 5,-- matglas erg tevreden.

Gr Peter

Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #148 Gepost op: 24 december 2011, 16:32:40 »
Tot nu toe zie ik geen probleem of verschil, ik heb vanmiddag vele manieren en met al mijn objectieven getest en ben er zeer tevreden over,
zoals gezegd had ik de indruk dat het zoeker beeld een fractie donkerder is, maar dan kan ik zo niet controleren , dan zou ik het originele matglas weer moeten monteren.

zie ook de uitleg hier op het andere forum http://www.pentaxian.nl/index.php/topic,1112.0.html

Gr Peter

De KatzEye heeft de mogelijkheid van OptiBrite, die dus een lichter matglas geeft.
Tevens kun je de Pentax AF Area Brackets erop laten zetten en eveneens meerdere grid lines (zoals bijvoorbeeld rule of thirds grid lines).
Komt dan wel omgerekend in euri's op ongeveer € 190. Net even wat duurder dan jou omgebouwde ME-matglas  :-\
http://www.katzeyeoptics.com/item--Pentax-K-5-K-7-Focusing-Screen--prod_K7.html

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #147 Gepost op: 24 december 2011, 16:29:41 »
Scheelt dit nog met de lichtmeting van de K5?

Tot nu toe zie ik geen probleem of verschil, ik heb vanmiddag vele manieren en met al mijn objectieven getest en ben er zeer tevreden over,
zoals gezegd had ik de indruk dat het zoeker beeld een fractie donkerder is, maar dan kan ik zo niet controleren , dan zou ik het originele matglas weer moeten monteren.

zie ook de uitleg hier op het andere forum http://www.pentaxian.nl/index.php/topic,1112.0.html

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #146 Gepost op: 24 december 2011, 16:18:51 »
Na een tip op het andere Pentax forum waar ik af en toe ook topics lees, gekocht en vandaag binnengekregen een hele oude versmeerde pentax Me body voor €5,--, ik heb hem meteen met grof geweld gesloopt en het matglas eruit gehaald, toen uit mijn K5 het matglas opgemeten en de maten afgetekend op het ME matglas waar ik eerst aflak plakband op had geplakt, toen met een schuurplankje net zolang geschuurd dat het aan de maat was en gelijk aan het K5 matglas.
Toen alles goed schoon en stofvrij gemaakt, dat was nog het meeste werk en het matglas in de K5 gezet.

Mensen wat een luxe, scherp stellen gaat nu manueel alsof het automatisch gaat, ik heb vroeger in mijn K10/20 een katz eye gehad maar was alweer vergeten hoe lekker zo'n instel deelwig werkt, ik kan het iedereen aanraden  als je nog ergens voor weinig een ME kunt bemachtigen.

Gr Peter

Scheelt dit nog met de lichtmeting van de K5?

Dit las ik over de KatzEye namelijk:
http://www.pentaxforums.com/forums/pentax-k-5-forum/132180-k5-spot-metering-working.html
Bij spot meting bij gebruik van lichtsterke lenzen (f/2.8) kan er sprake zijn van overbelichting.

Dat doet mij denken aan de problemen die ik heb bij gebruik van de 100 mm f/2.8. Die heeft zelfde probleem zeg maar, echter niet alleen bij spot meting.
« Laatst bewerkt op: 24 december 2011, 16:30:13 door Edzo »

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #145 Gepost op: 24 december 2011, 16:16:19 »
Dat klinkt spannend Peter  :D
Zal voor een K20D dan ook wel werken zeker? (ME heb ik wel een paar liggen, das het punt niet  ;D )

Dat gaat net zo goed voor je K20 werken, je bent nu al analoog bezig en de meeste analoge camera's hebben zo'n deel instelling dus je bent al gewend om er mee te werken., dus dan is het fijn als je digitale camera precies zo werkt.

Gewoon doen het is binnen een uurtje gefikst, kost je alleen een oude ME of ander type waar een deelwig matglas in zit.

gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #144 Gepost op: 24 december 2011, 15:50:45 »
Na een tip op het andere Pentax forum waar ik af en toe ook topics lees, gekocht en vandaag binnengekregen een hele oude versmeerde pentax Me body voor €5,--, ik heb hem meteen met grof geweld gesloopt en het matglas eruit gehaald, toen uit mijn K5 het matglas opgemeten en de maten afgetekend op het ME matglas waar ik eerst aflak plakband op had geplakt, toen met een schuurplankje net zolang geschuurd dat het aan de maat was en gelijk aan het K5 matglas.
Toen alles goed schoon en stofvrij gemaakt, dat was nog het meeste werk en het matglas in de K5 gezet.

Mensen wat een luxe, scherp stellen gaat nu manueel alsof het automatisch gaat, ik heb vroeger in mijn K10/20 een katz eye gehad maar was alweer vergeten hoe lekker zo'n instel deelwig werkt, ik kan het iedereen aanraden  als je nog ergens voor weinig een ME kunt bemachtigen.

Gr Peter

Dat klinkt spannend Peter  :D
Zal voor een K20D dan ook wel werken zeker? (ME heb ik wel een paar liggen, das het punt niet  ;D )

Offline staal571

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 446
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #143 Gepost op: 24 december 2011, 15:46:40 »
Na een tip op het andere Pentax forum waar ik af en toe ook topics lees, gekocht en vandaag binnengekregen een hele oude versmeerde pentax Me body voor €5,--, ik heb hem meteen met grof geweld gesloopt en het matglas eruit gehaald, toen uit mijn K5 het matglas opgemeten en de maten afgetekend op het ME matglas waar ik eerst aflak plakband op had geplakt, toen met een schuurplankje net zolang geschuurd dat het aan de maat was en gelijk aan het K5 matglas.
Toen alles goed schoon en stofvrij gemaakt, dat was nog het meeste werk en het matglas in de K5 gezet.

Mensen wat een luxe, scherp stellen gaat nu manueel alsof het automatisch gaat, ik heb vroeger in mijn K10/20 een katz eye gehad maar was alweer vergeten hoe lekker zo'n instel deelwig werkt, ik kan het iedereen aanraden  als je nog ergens voor weinig een ME kunt bemachtigen.

Gr Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #142 Gepost op: 24 december 2011, 15:46:37 »
Bij CameraNu op Urk.

Die van mij waren dus niet goedkoper  :-\
Maar wel van metaal (merk JJC).
Thnx heren :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #141 Gepost op: 24 december 2011, 15:29:31 »
wat moet je met 2x dezelfde draadontspanner? maar leuk prijsje!

een reserve...ze willen nog wel eens knikken nl.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #140 Gepost op: 24 december 2011, 13:41:44 »
Zo weer terug. Weer heerlijk om daar door de winkel te lopen (Cameranu)

Gekocht:

- witte flitsparaplu (70 cm)
- 2 x 2700mah Jupio batterijen (mijn oude Hama's waren na 3 jaar af)
- Cactus V5. Heerlijk om mee te werken. Moest even een instelling omzetten aangezien hij eerst geen signaal van de camera kreeg maar die was snel genoeg gevonden.
Werkt perfect!

Helaas viste ik achter het net met de slaveflitser die ik wilde hebben. (Smith Victor PG250S). Kom er binnenkort nog wel eens in de buurt dus dan komt die wel weer.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #139 Gepost op: 24 december 2011, 12:14:13 »

En veel plezier ermee Carel, dat is waarschijnlijk nav de amazon actie dat je hem toch maar gekocht hebt?
Nee, niet echt. Ik was al een tijdje van plan de DA35mm F2.4 te gaan kopen. Dat zal me hoogstwaarschijnlijk het oude, vertrouwde analoge standaardlens gevoel teruggeven.
Eigenlijk wilde ik bij Cameranu langs om daar de lens te kopen en nog een paar dingetjes, maar dat kwam er tot nu toe gewoon nog niet van. En toen kwam die amazonactie ertussen, en ik baalde er zo van dat ik achter het net viste, dat ik nu maar dichter in de buurt de lens besteld heb. Ach je betaald 100 euro meer, maar als er iets is heb ik wel Nederlandse garantie. :-X ;) :D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

patrick91

  • Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (10)
« Reactie #138 Gepost op: 24 december 2011, 08:53:58 »
Je weet nooit wat het eindbod was geworden.. die 9 euro is het werkelijke verschil dus niet!

En veel plezier ermee Carel, dat is waarschijnlijk nav de amazon actie dat je hem toch maar gekocht hebt?