Auteur Topic: Pentax K-01 (even de titel van het topic aangepast)  (gelezen 39951 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

densch

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #129 Gepost op: 28 januari 2012, 21:49:20 »

Veel eigenwijze mensen gaan per definitie door de UITgang naar binnen, zo ook Ron.

Is dat zo Ron  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #129 Gepost op: 28 januari 2012, 21:49:20 »

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #128 Gepost op: 28 januari 2012, 20:18:19 »
Ah okay, wat ingewikkeld zeg...

Tja,

Simply Pentax...  ;D

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #127 Gepost op: 28 januari 2012, 19:16:04 »
Ah okay, wat ingewikkeld zeg...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #126 Gepost op: 28 januari 2012, 18:59:56 »
We hebben over microfoon ingang  ;)

Stefan,
kenmerk van veel Pentax liefhebbers is eigenwijs te zijn. Daarom kopen wij dat merk ook.
Veel eigenwijze mensen gaan per definitie door de UITgang naar binnen, zo ook Ron.

En om het nog wat spannender te maken, gaat hij met de microfoon naar binnen bij de video-uitgang.  8)

Eigenlijk snap ik niet, waarom we hem niet zien bij urbex-meets.
Daarbij doe/mag je alles wat niet mag.

Toch ???

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #125 Gepost op: 28 januari 2012, 18:44:15 »
Tsja zo'n video-mic uitgang is eigenlijk net zo basic als een HDMI uitgang tegenwoordig denk ik.
We hebben over microfoon ingang  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline D1N0

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 428
  • Geslacht: Man
  • prutser
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #124 Gepost op: 28 januari 2012, 18:01:51 »
Dat zie ik anders. Ik wil alles gebruiken waar ik voor betaal en ik wil geen videocamera in de vorm van een fotocamera, eigenlijk wil ik helemaal niet betalen voor een optie waarvan ik zeker weet dat ik het niet zal gebruiken. Er komen vast wel weer verhalen over die geweldige Cnon filmhandel maar als je ooit een serieuze filmer daarmee aan de slag heb gezien weet je dat je goed moet zoeken naar de camera. Daar wordt om te beginnen minstens een pistoollgreep ondergezet maar in de meeste gevallen een schouderstatief en een portie extra opties als microfoons en licht. Een Barnackmodel camera is gewoon niet geschikt om te filmen en ik zou liever zien dat ze de extra rekenpower die daarvoor nodig is gebruiken voor foto-opties, fatsoenlijke jpeg bewerking bijvoorbeeld.


Kan wel zo zijn, maar Pentax verkoopt weinig camera's meer als ze die video er niet instoppen. Pentax is en blijft een mainstream cameramaker, dan moet je mee met de markt of je verdwijnt. Video is eigenlijk gewoon een bijproduct van live view. Omdat een spiegelreflexcamera nu eenmaal een grotere en betere sensor heeft dan wat ze in de meeste camcorders stoppen heeft het een vlucht genomen. Eigenlijk had er natuurlijk allang een camcorder moeten zijn met een fatsoenlijke sensor die ook nog eens betaalbaar is.
K (5,10d)-AF zooms 17-70+70-300+18-55+28-105. MF zooms 35-105+75-205+70-210. AF primes 35+50. MF primes 20+24+28(2x)+35(3x)+50(6)x+55(2x)+58(2x)+85mm+100mm-macro-105-135(5x)+200(3x)+300

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #123 Gepost op: 28 januari 2012, 14:19:08 »
Wat weer een brokken speculaas....

Maar goed, dat mag....

bbwijdieks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #122 Gepost op: 28 januari 2012, 11:20:10 »
All Pentax FA lenses will work on the new K-01 with the exception of few models.

Het is goed mogelijk dat door de ingekorte registerafstand alleen Full Frame lenzen erop passen.
Zou wel een slim trucje zijn als het mogelijk is maar het kan evengoed een typefout zijn  :)
Geruchten, geruchten............

RonHendriks

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #121 Gepost op: 28 januari 2012, 10:45:26 »
En daar eindigt mijn belangstelling  :(

Tsja zo'n video-mic uitgang is eigenlijk net zo basic als een HDMI uitgang tegenwoordig denk ik.

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #120 Gepost op: 28 januari 2012, 04:50:29 »
Een extra optie is dan toch niet meteen een reden een camera niet te willen hebben? Je bent niet verplicht hem te gebruiken
Dat zie ik anders. Ik wil alles gebruiken waar ik voor betaal en ik wil geen videocamera in de vorm van een fotocamera, eigenlijk wil ik helemaal niet betalen voor een optie waarvan ik zeker weet dat ik het niet zal gebruiken. Er komen vast wel weer verhalen over die geweldige Cnon filmhandel maar als je ooit een serieuze filmer daarmee aan de slag heb gezien weet je dat je goed moet zoeken naar de camera. Daar wordt om te beginnen minstens een pistoollgreep ondergezet maar in de meeste gevallen een schouderstatief en een portie extra opties als microfoons en licht. Een Barnackmodel camera is gewoon niet geschikt om te filmen en ik zou liever zien dat ze de extra rekenpower die daarvoor nodig is gebruiken voor foto-opties, fatsoenlijke jpeg bewerking bijvoorbeeld.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #119 Gepost op: 27 januari 2012, 22:51:42 »
Wat de toekomst ook zal brengen.... Er komen erg veel nieuwe leden hier die allemaal erg tevreden zijn met hun Pentax camera dus dat is erg goed nieuws.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #118 Gepost op: 27 januari 2012, 22:47:27 »
en naar grote waarschijnlijkheid een FF camera.
Volgens mijn wordt dit elk jaar geroepen  ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #117 Gepost op: 27 januari 2012, 22:10:29 »
OK... We weten iets meer van Pentax.

Mirrorless..

Ik heb nu nog mijn K10D maar hoe gaat het met de vervanging van de K5 ? Oftewel komt er nog een camera met een spiegel ?
Zoals andere forumleden ook al aangeven "Zitten we hier op te wachten ?"

Zou er nog wat meer komen ?

Groet Harry

Zie overige berichten hier Harry.
Er schijnt in 2012 heel veel aan te komen..... de opvolger van de K5 en naar grote waarschijnlijkheid een FF camera.
De geruchten spreken over de maand mei, of op de Photokina in september.
Ik kan me niet voorstellen dat Pentax in één keer de spiegel overboord gooit en naar mirrorless gaat voor alle camera's, maar je weet meer nooit.
We gaan het beleven.

Offline Harry Wubbels

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
    • Harry Wubbels Foto
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #116 Gepost op: 27 januari 2012, 21:57:34 »

OK... We weten iets meer van Pentax.

Mirrorless..

Ik heb nu nog mijn K10D maar hoe gaat het met de vervanging van de K5 ? Oftewel komt er nog een camera met een spiegel ?
Zoals andere forumleden ook al aangeven "Zitten we hier op te wachten ?"

Zou er nog wat meer komen ?

Groet Harry
K3, K10D , Pentax DA 1:4 -5.8 55-300mm ED, Pentax DA 18-55 kitlens, Sigma DC 17-70mm 1:2.8-4 macro HSM

asplx

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #115 Gepost op: 27 januari 2012, 21:37:49 »
Neem aan dat ze bedoelen AF i.p.v. FA of gaan ze de FA-lijn nieuw leven in blazen? (buiten de reeds verkrijgbare limiteds).

Wie weet ???

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #114 Gepost op: 27 januari 2012, 21:19:07 »
Ook is een camera met een EVF (waar de geruchten overgaan) veel interesanter voor video, het zal stom wezen als ze die functie niet goed verzorgen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

  • Gast
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #113 Gepost op: 27 januari 2012, 21:04:44 »
Bij pentax ziet de functie op de modus wiel, hoewel dat geen knop is hoef je niet het menu in dus is wel een beetje zeiken om niks bij die reviews...
Wel ja alleen kost een video camera met ongeveer dezelfde functies zo rond de €15.000... dus ja dan maar genoegen nemen met een DSLR van €1000 met video functie  ;)
Je ziet dat het met de 5D mark II geen wind eiren heeft gelegd, veel indie film makers met een klein budget gebruiken de 5D nu dus er is toch echt wel een markt voor.
Inderdaad.. Een DSLR is een hele goedkope videocamera voor de kwaliteit die je kunt bereiken! Zoek inderdaad maar eens een videocamera met verwisselbare lenzen, goede CMOS etc.voor €1000  ;)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #112 Gepost op: 27 januari 2012, 19:38:49 »
Bij pentax ziet de functie op de modus wiel, hoewel dat geen knop is hoef je niet het menu in dus is wel een beetje zeiken om niks bij die reviews...

Ik ben het volledig met Roeland eens. Je koopt naar mijn idee een DSLR om te fotograferen, niet om te filmen. Dan kun je namelijk beter een videocamera kopen toch?
Wel ja alleen kost een video camera met ongeveer dezelfde functies zo rond de €15.000... dus ja dan maar genoegen nemen met een DSLR van €1000 met video functie  ;)
Je ziet dat het met de 5D mark II geen wind eiren heeft gelegd, veel indie film makers met een klein budget gebruiken de 5D nu dus er is toch echt wel een markt voor.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #111 Gepost op: 27 januari 2012, 19:31:51 »
Een extra optie is dan toch niet meteen een reden een camera niet te willen hebben? Je bent niet verplicht hem te gebruiken

Het is wel zo dat Pentax camera's in de laatste testen steeds werden "afgemaakt" vanwege o.a. het feit dat ze geen "extra knop" hadden om de video functie direct aan te zetten.
Totale onzin, maar je moet natuurlijk als blad iets vinden als je door Canon e/o Nikon gesponsord wordt (m.a.w. die de hoogste advertentie omzet in je blad hebben). Als Pentax dat zou zijn, zouden ze Canon en Nikon slechter beoordelen.

Ik ben het volledig met Roeland eens. Je koopt naar mijn idee een DSLR om te fotograferen, niet om te filmen. Dan kun je namelijk beter een videocamera kopen toch?

Maar goed, ik kan me voorstellen dat Pentax toch iets met die kritiek wil.
Zo zie je bij mobiele telefoons ook de "pixel oorlog" losbarsten. Ook onzin, een telefoon in om mee te bellen, SMS'en en tegenwoordig om te internetten.
Nog even en we lopen met één apparaat rond, dat  kan bellen, SMS'en, internetten, fotograferen, video's kan maken, waarop je je maaltijd kunt klaarmaken, in kunt autorijden, fietsen, computeren, spellen kunt spelen, je eten kunt koel houden, etc, etc.  ;) Gaat naar mijn idee niet werken. Dat zie je bij al die software ook gebeuren. De meeste "all in one" producten hebben het ook niet echt gehaald.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #110 Gepost op: 27 januari 2012, 19:29:35 »
K5 heeft ook video en mic in maar die zitten fotografie gedeelte echt niet in de weg.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #109 Gepost op: 27 januari 2012, 19:02:35 »
Een extra optie is dan toch niet meteen een reden een camera niet te willen hebben? Je bent niet verplicht hem te gebruiken


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #108 Gepost op: 27 januari 2012, 18:54:17 »
Hoezo eindigt daar je belangstelling?
Als ik video's wil maken neem ik een videocamera
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #107 Gepost op: 27 januari 2012, 18:32:33 »
Citaat
All Pentax FA lenses will work on the new K-01 with the exception of few models.

Neem aan dat ze bedoelen AF i.p.v. FA of gaan ze de FA-lijn nieuw leven in blazen? (buiten de reeds verkrijgbare limiteds).

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #106 Gepost op: 27 januari 2012, 18:07:03 »
Hoezo eindigt daar je belangstelling?


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:CES geruchten over nieuwe Pentax camera
« Reactie #105 Gepost op: 27 januari 2012, 18:01:16 »
The K-01 will have an external mic output for video recording
En daar eindigt mijn belangstelling  :(
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams