Auteur Topic: Ricoh  (gelezen 1007 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Ricoh
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2012, 10:45:53 »
Gisteren in het nieuws dat Ricoh Nederland in Den Bosch 100 van de 1400 banen schrapt. Het gaat minder goed in de repro-branche, o.a. vanwege de opkomt van de iPad en het steeds meer digitaliseren van archieven en daar heeft Ricoh last van.

Ricoh was een paar jaar geleden al actief met het leveren van digitale archiverings systemen, van afdelings niveau tot company niveau. Archiveren is echt iets anders dan backups/copieën maken. Idee was dacht ik dat als je iets op het copieer apparaat legt je ook de optie kreeg om dat "document" meteen te archiveren. Heb geen idee hoe sterk ze momenteel in die archiverings markt staan.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Ricoh
« Reactie #5 Gepost op: 2 februari 2012, 10:45:53 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ricoh
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2012, 22:11:29 »
Overigens gingen er 150 banen weg maar voor ca. 50 mensen zou intern een nieuwe functie beschikbaar komen. (vertegenwoordiging Pentax ? :D)

Groeten,
J@@P


Zou importeurschap van camera's niet gewoon bij De Beuk blijven denk je?
Maar als ze er inderdaad 50 man op zetten zou dat echt bijzonder zijn ja  :D Dan hebben ze echt wilde plannen  :D :D
Over twee tot drie jaar loop je dan voor schut met een Canon of Nikon om je nek  :D :D

Overigens las ik dat Sony een nieuwe CEO krijgt. Sony gaat zich meer richten op onder andere fotografie.
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2012, 22:15:20 door Edzo »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Ricoh
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2012, 22:07:36 »
Overigens gingen er 150 banen weg maar voor ca. 50 mensen zou intern een nieuwe functie beschikbaar komen. (vertegenwoordiging Pentax ? :D)

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ricoh
« Reactie #2 Gepost op: 1 februari 2012, 21:29:37 »
Ze zijn bezig om een heel nieuw kantoorpand neer te zetten in de buurt van het station, langs de nieuwe randweg. Daar kan dus een verdieping vanaf begrijp ik  :-\

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Ricoh
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2012, 19:44:00 »
Gisteren in het nieuws dat Ricoh Nederland in Den Bosch 100 van de 1400 banen schrapt. Het gaat minder goed in de repro-branche, o.a. vanwege de opkomt van de iPad en het steeds meer digitaliseren van archieven en daar heeft Ricoh last van. Het bedrijf zegt nog steeds winst te maken, maar om dat te kunnen blijven doen dient er wel gesaneerd te worden. Wereldwijd, maar ook in Nederland dus. Het gaat dus, zoals gezegd om de printers- en copierstak, wat dit voor de fototak betekent vermeldde het bericht niet.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)