Poe, wat een verhalen al zeg.
Eigenlijk heb ik geen tijd om dat allemaal te lezen want ik ben druk bezig om het ideale licht, standpunt, compositie en vooral onderwerp te vinden.
Dit om zelf ooit eens een geweldige opname te maken die ik eerder gezien heb in een boek, tijdschrift of site. Want daar haal ik vooral mijn inspiratie vandaan.
Maar wat ik vooral NIET wil is foto's maken die in de eenheidsworst categorie vallen.
Daar kunnen
goede commentaren een bijdrage aan leveren en dat mis ik dan weleens hier op het forum.
Soms worden, en sorry dat ik het zeg, in mijn ogen kiekjes vaak van "geweldig" en "toppie" commentaar voorzien en daar zullen nooit betere foto's uit ontstaan.
Iemand die via juiste commentaren op de hoogte gebracht wordt van bijvoorbeeld zoiets als de gulden regel, zal later diezelfde gulden regel ook bewust kunnen gaan negeren. Maar dan wel met een bepaald doel, namelijk een betere foto.
Terugkijkend naar al die prachtige foto's in boeken, bladen en dergelijke die niet in de eenheidsworst categorie vallen, voldoen de meeste toch aan bepaalde regels:
Perfect licht, ideale compositie, juiste DOF, apart standpunt etc.
Dus geef mij toch maar commentaar. Positief of negatief, maar wel waar ik iets aan heb.
Alvast bedankt,
Cees