Mooie discussie met een antwoord dat afhangt van de persoon.
Je hebt nu eenmaal volgers, eigenwijze, bijzondere en creatieve geesten op dit forum.
Iedereen kan hier technische kennis opdoen om te kunnen bereiken wat ze voor ogen hebben.
Heb je het gereedschap in de hand, van maken tot bewerken, ben je zelf de onderscheidende factor.
Blijft natuurlijk een 'probleem' dat iets onderscheidends niet iedereen zal aanspreken.
De inschatting dat 1% met zijn foto's onderscheidend kan zijn en 'Kunst' maakt....
Tja, is het wel van belang? Die andere 99% heeft toch wel lol en plezier in foto's maken.
Van die groep zal het overgrote deel helemaal geen behoefte hebben om Kunst te maken.
Die groep is blij als ze foto's maken die door hen zelf en anderen worden gewaardeerd.
Dan kom je dus automatisch op een vrij gemiddelde benadering uit.
Gelukkig kun je op dit forum zien hoe breed en gevarieerd het resultaat dan nog wordt.
Ik ben daar al blij mee en verwacht hier ook geen 'onbegrijpelijke' Kunst.'
Als een foto tegen de regels is en toch 'iets' heeft, zal er toch wel waardering voor komen.
Conclusie?
Ik denk dat dit of elk forum je creativiteit zeker niet hoeft te beknotten.
Een creatieve en experimentele geest zal zijn weg wel vinden.
Ik verwacht wel dat deze 'liefhebbers' zich ergens anders beter thuis kunnen voelen....
( ik weersta de verleiding hier te tikken, mijn 2cts, zo volgzaam ben ik nu ook weer niet
)