Auteur Topic: Flickr....PhotoBucket......  (gelezen 3393 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2012, 09:19:46 »

mtb by JohanER, on Flickr



Ik heb alle beide. Bij flickr zat ik ook al snel aan de limiet van 200. Bij Photobucket gaat de teller gewoon door(nu zo'n 400foto's). Ik lees wel eens dat bij photobucket het beeld slechter door komt. Maar ik zie geen verschil.
Succes met je keuze.

grJohan

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2012, 09:19:46 »

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2012, 09:03:12 »
Ik gebruik nu ook foto-emmer inderdaad, voor mij werkte het prima. Mijn account is gewoon verborgen, dus niemand kan bij m'n foto voor de rest. Verder werkt het gewoon super snel, foto's selecteren, hij gaat uploaden en je gaat ondertussen iets anders doen als het erg veel foto's zijn. Je kunt er ook nog een titel en commentaar bij zetten zodat je ze gemakkelijk terug vind. Verder geen moeilijk gedoe, gewoon less is better wat mij betreft.

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2012, 00:05:44 »
Keer wat anders dan vrouwen  ;)
Maar eerlijk is eerlijk die eerste is wel heeeeel mooi   :)
Die eerste hoort er eigenlijk niet bij, want speeld voor Peelpush en zat in het publiek. Ondertussen ken ik wel veel speelsters in de competitie dus ontsnappen is er niet meer bij. :D

kdj4

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #12 Gepost op: 10 maart 2012, 23:35:37 »


Play-Offs: IrmatoVCWeert - Taurus

Keer wat anders dan vrouwen  ;)
Maar eerlijk is eerlijk die eerste is wel heeeeel mooi   :)

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2012, 22:56:57 »
Dropbox tegenwoordig, snel met uploaden en dropbox doet helemaal niks aan je foto's
Wat wil je nog meer?

Ander voordeel is dat je niet "aansluit" bij een gemeenschap dus geen gezeik of commentaar van andere op de hosting site.

Ik gebruik dropbox ook voor foto's hier. Flickr gebruikte ik voor wat fotomapjes, een keertje voetbal (maar die gaan nu via een voetbalsite) en hockey van lokale club. Nu eens volleybal geplaatst waar ik vanmiddag was. Alleen nu is de pret alweer voorbij, aangezien ik maximaal 200 foto's kan tonen. Met bijplaatsen worden ze niet gedelete, maar zijn even niet meer zichtbaar. Dus een volgend setje verdringt het vorige.

Play-Offs: IrmatoVCWeert - Taurus
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2012, 23:04:27 door RonHendriks »

kdj4

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2012, 22:49:51 »
Ja ik gebruik Photobucket al jaren, ik zou haast zeggen ik weet niet beter.
Ik heb net nog gekeken maar er staan nog foto's op van het begin dat ik hier foto's plaatste, totaal 1533 foto's.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2012, 22:49:02 »
en aangezien picasa me niet duidelijk de mogelijkheid bied om op een gewenste formaat op te slaan zal dat niet snel veranderen.

klopt daar was ik inmiddels van op de hoogte ( was al me ingefluisterd )
dus zodra ik me verwerkings programmatuur ge-up-grade heb naar één die dat wel mogelijk maakt,
zal de geinterseerde in exif info, even wat kliks moeten doen.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2012, 22:47:17 »
Dropbox tegenwoordig, snel met uploaden en dropbox doet helemaal niks aan je foto's
Wat wil je nog meer?

Ander voordeel is dat je niet "aansluit" bij een gemeenschap dus geen gezeik of commentaar van andere op de hosting site.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Ghanz

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 622
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2012, 22:44:41 »
ben gisteren pro gegaan op flicker omdat ik dacht dat exif dan in de foto zat .. maar tis nog steeds niet zo.


Hoi Thoran, net even gekeken op je Flickr stream. Er zit wel degelijk exif info in je foto's. Flickr heeft alleen de instellingen zo dat ze alleen zichtbaar zijn op de speciale exif pagina (te vinden via het "actions" menu-tje) of als je de originele foto bekijkt. De door Flickr naar 1024px geschaalde foto heeft de informatie niet.

Wil je dus exif in de foto die je hier op het forum toont, moet je de originele foto in 1024px uploaden en deze linken met de BBCode voor Original.

Ron, denk niet dat ik je met je keuze kan helpen, ben totaal niet bekend met Photobucket, maar ben wel erg tevreden over Flickr.

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2012, 22:38:45 »
Wat is fotoemmer ?

photobucket

kdj4

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2012, 22:38:19 »
Wat is fotoemmer ?

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2012, 22:34:47 »
Ik kan je niet helpen want sinds ik vijf jaar geleden ben begonnen met fotografie gebruik ik allen maar photobucked.

Je kunt de voordelen eens opnoemen. Dat helpt ook. Gebruik je ook fotoemmer om hier op het forum je foto's te hosten?

kdj4

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2012, 22:33:29 »
Ik kan je niet helpen want sinds ik vijf jaar geleden ben begonnen met fotografie gebruik ik alleen maar photobucked zonder problemen, ook nog nooit opgeschoond.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2012, 22:17:51 »
Photobucket ben ik niet bekent mee ... nooit gebruikt..
Flickr is 1 van de grootste zo niet de grootste op dit gebied maar heeft wel wat gekke regelementen voor wat betreft copyrights etc .. maar goed zover is ik nog nie
ben gisteren pro gegaan op flicker omdat ik dacht dat exif dan in de foto zat .. maar tis nog steeds niet zo.
en aangezien picasa me niet duidelijk de mogelijkheid bied om op een gewenste formaat op te slaan zal dat niet snel veranderen.

als photobucked wel altijd het exif mee geeft zal ik overstappen denk ik ..  jammer van die € 25 


maar goed ..  dat was dus voor mij de rede om pro te gaan met flickr.

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

RonHendriks

  • Gast
Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2012, 22:12:16 »
Tsja mijn Flickr zei me dat ik toch moest upgraden, want een van de limieten bereikt. Nu ben ik niet te beroerd om ergens eens iets te betalen, maar dan is het wel handig om te weten welke te kiezen. Ik plaats daar eigenlijk foto's voor anderen op het moment en minder voor mezelf. Al kan ik het account ook gaan gebruiken voor foto's naar hier te linken.

Dus wie adviseerd wat en waarom?