Auteur Topic: dia uit de oude doos  (gelezen 1386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2012, 21:19:11 »
Heerlijk licht. Knap gedaan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:dia uit de oude doos
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2012, 21:19:11 »

eddy p

  • Gast
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2012, 18:15:11 »
Hallo cire,

In andere posts heb ik reeds geschreven dat ik in principe nooit aan de beelduitsnit kom.  What you see is what you get.
Ons kleinbeeld verhouding is nu eenmaal 2 op 3.
Het uiterste venster rechts is afgesneden maar doelbewust om de toeschouwer duidelijk te maken dat het gebouw nog groter is.
Anderzijds heb ik de voorgrond gevuld met de reflecties van het gebouw en kun je de 2 rijen ramen zien.  Ik wens mij tenslotte aan de 2/3 verhouding te houden.
Ik heb de schaduw aan de rechterkant onder de bomen willen benutten als tegengewicht van de lichte partijen waar het bootje zich bevindt, op deze wijze heb ik geprobeerd het beeld in evenwicht te houden.  Indien je meer cropt loop je het gevaar dat het beeld links gaat doorwegen en daardoor uit balans geraakt.

In ieder geval bedankt voor je opmerking en de K-1000 was inderdaad een superb toestel.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2012, 12:22:20 »
Ik vind het een bijzonder mooie foto, prachtige sfeer, dat typische gouden licht van de vroege ochtendzon, fraaie schaduwen die voldoende doortekend zijn, rustig kijkbeeld.
Zelf zou ik onder en rechts (voor de beschouwer) wat weghalen, dat komt m.i. de compositie ten goede. Het bootje en de poort komen daardoor nog wat beter in beeld te staan. Daarnaast is het meest rechtse deel minder interessant.
Nogmaals boeiende foto.
Chapeau en een bewijs dat die oude k1000 absoluut geen slecht spul was.....
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

eddy p

  • Gast
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2012, 22:55:17 »
absoluut niet.  Is gewoon de tand des tijds.  In dit kleine dorpje verscholen langs het Gardameer heeft Winston Churchil een flink deel van zijn pensioen genoten door te schilderen en aan zijn memoires te werken.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2012, 22:31:40 »
is dat oorlogsgeweld daar rechts ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

eddy p

  • Gast
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2012, 22:16:36 »
copyright inderdaad.  Ik heb de rechten afgestaan aan vermeld bedrijf vandaar de vermelding.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:dia uit de oude doos
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2012, 22:11:23 »
lol ze zetten toen al hun naam inde exif

Copyright = Copyright © Studio Kristal Foto


 :-\

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

eddy p

  • Gast
dia uit de oude doos
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2012, 22:09:17 »


Een dia uit de oude doos.  Een opname die ik destijds maakte met een oude K 1000 in bruikleen van een vriend met een 50 mm F1,8 toen ik begin jaren tachtig rondtoerde in Italië.  Op een heel vroege morgen rond zonsopgang langs het Garda meer kwam ik in dit kleine haventje terecht.  De opname is gemaakt met de toenmalige Agfa professionele diafilm RS 100.  Deze dia heb ik volledig geroutecheerd en gerestaureerd vertrekkende vanaf een prof scan uitgevoerd door Elka Color.  Een mooie herinnering aan een prachtige tijd.  Eigenlijk mis de romantiek van het maken van opnames en dan vol goeie moed wachten tot de films terug kwamen van het labo.