Beste mensen,
Zoals in mijn intro/voorstelrondje heb ik jullie gemeld dat ik een k5 ga aanschaffen. Ik heb lang getwijfeld en gewikt en gewogen tov een canon 60d (voornamelijk door de grip).
Afijn, komt er zojuist een vriend, ik noem hem maar even J., van mij langs die een fotocursus volgt en ik heb wel eens gevraagd of hij wil vragen wat hij van de pentax vind en wat van canon.
Nou, de ogen van zijn leraar (een nikon-fan voor al 35 jaar) vielen er bijna uit en raadde J. ten zeerste de K5 af!!!! Moet je zeer zeker niet doen!!! Slechte sensor, veel plekken (had ik al gelezen over de eerste lichting k's, slechte kleuren en bladiebla nog meer. Maar deze sensor is toch hetzelfde als de canon en nikon gebruiken en komen van Sony af???
J. direct na de cursus naar mij toegekomen en dit verhaal verteld, hmmmm... ik zei: "ik heb m al besteld".
Nou, wij hele discussie dat BMW-rijders ook niks moeten weten van Mercedes en ga zo maar door.
Maar, trutje als ik ben, ga toch twijfelen...dussss....wat zijn jullie ervaringen tov kleur??? Wat ik van de foto's zie hier op forum ziet er goed uit.
Wat ik van vergelijkingsfoto's heb gezien op internet is dat de ene keer een canon mooier is , een andere keer een nikon en weer een andere keer een pentax.
Kwalitatief staat de k5 redelijk vaak boven aan "de lijstjes" maar is dat in de praktijk ook zo?
Ben ik teveel bezig met meningen van anderen, van profs die het dan maar beter weten? Dat er hier in zeeland nauwelijks pentax wordt verkocht en dat, in mijn ogen, de dealer er te weinig van af weet, wat ze zelf ook beamen..zodat ik eigenlijk te slecht wordt voorgelicht en het dus zelf maar moet uitzoeken? Terwijl als ik om een canikon advies vraag, ik het wél kan krijgen. Zit daar meer provisie op voor de verkopers???
Nu ja, mijn enige eigen twijfel bestaat uit de grip, die is minder dan de canon 60d, anders had ik de k5 vorig weekend al in huis. Dan kwam de D7 nog in beeld maar die is me gewoon te duur.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Is dit typisch een vrouwending?? Hahahaha! Vast niet!
Groeten, Monique