Auteur Topic: laag niveau van foto's op het forum  (gelezen 12236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkvanzuylen

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #126 Gepost op: 29 juli 2012, 20:50:33 »
wat is groeien?

stel: ik maak alleen nog foto's van kippen....
die plaats ik hier en van lieverlee worden mijn foto's van kippen steeds beter....

na een jaar of wat ben ik een van de beste kippen-fotograaf.

Ben ik dan gegroeid...of ben ik juist steeds meer beperkt

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #126 Gepost op: 29 juli 2012, 20:50:33 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #125 Gepost op: 29 juli 2012, 20:32:35 »
Ben ook voorstander van verzameltopics....maar dan niet weggestopt in Xtra! Meetings and Specials omdat de admin de gebruikers te stupid vind om enig verschil te kunnen maken tussen verzameltopic en andere topics

Qua artistieke foto's......waar zou deze dan in vallen?

Walking in Liege (B) by Erik Visser (EviZ.nl), on Flickr

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #124 Gepost op: 29 juli 2012, 17:03:13 »
Een oplossing zou ook kunnen zijn: de indeling van foto's zoals het nu is en waar je 1 t/m 3 foto's kan plaatsen (voor de gevordende fotografen) en dezelfde indeling van foto's maar dan als verzameltopic. Bij een verzameltopic kan je imo reageren als 'o, wat leuk/mooi', of 'zo'n soort foto heb ik ook' en die plaats je er gewoon bij. Het mooie van zo'n verzameltopic is dat bij eenzelfde onderwerp verschillende soorten invalshoeken kan ontstaan waarvan je (eventueel) kan leren.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #123 Gepost op: 29 juli 2012, 16:06:08 »
... Op het "andere" forum zonder die indeling bekijk ik dus meestal foto's van leden waarvan ik weet dat ze mijn wereld verrijken en veel leden zie ik dus niks van (want geen zin in de ontdekkingsreis van of het een bloem of een bij-foto is).


Ooooooooooo, dat verklaart een hoop!  :-[  :D :D :D

 ;)
K-5 en wat lenzen

RonHendriks

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #122 Gepost op: 29 juli 2012, 15:07:34 »
Tsja, ik ben zelf iemand die niet altijd hetzelfde fotografeerd.

Als ik een weekend naar Parijs ga of een dag paardenrace dan vind ik het leuk om foto's daarvan te delen. Het liefst zelfs een grote stapel, waarvan je mag genieten of ze gewoon kunt overslaan. Zo kan ik ook wel eens genieten van een uitstapje dat andere leden maken en hier een verslag van achterlaten. Ik zie daar geen probleem in en ervaar het als een verrijking van het forum. Wie vind dat dat soort foto's gedumpt moeten worden op flickr moet zich door mijn mening daarover niet laten tegenhouden (alleen bekijk ik ze daar niet).

Een forum kan ook de functie van een fotoclub in zich herbergen en hoogstaande werkjes tonen. Daar is niks mis mee en niemand hoeft zich er door te laten afschrikken. Ook daar heb ik me nog wel eens aan bezondigt.

Ik toon ook wel eens een fotoserie, gewoon omdat ik het leuk vind om iets nieuws dat ik tegen ben gekomen te delen. Een sport die niet zo bekend is bv, maar voor een ander is dat misschien een kantklosfestival dat bezocht is. Zo kan een forum je wereld ook groter maken.

Het beoordelen van foto's is soms ook een moeilijke. Ik doe het soms uitgebreid (beperk me dan tot 1 foto) als ik daar zin in heb en het gevoel heb dat ik er iets aan kan toevoegen. Soms vind ik het leuk om te laten weten dat ik genoten heb en dat heeft ook een functie (denk ik).

Ik vind een indeling van foto's wel een meerwaarde hebben. Ik heb namelijk niet alle dagen zin in het tegenkomen van architectuur- of natuur(lees bomen)foto's. Het is handig dat ik die categorie links kan laten liggen totdat er een middagje is dat ik er even doorheen blader. Op het "andere" forum zonder die indeling bekijk ik dus meestal foto's van leden waarvan ik weet dat ze mijn wereld verrijken en veel leden zie ik dus niks van (want geen zin in de ontdekkingsreis van of het een bloem of een bij-foto is).
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2012, 15:11:23 door RonHendriks »

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #121 Gepost op: 29 juli 2012, 13:56:24 »
Je ziet ook deze meer simpele indeling op "het andere forum". Ik vind het persoonljk een fijnere en beter werkende indeling. Nu moet ik teveel eerst zoeken waar ik een foto wil posten.

Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #120 Gepost op: 29 juli 2012, 13:30:53 »
Zo als we met ze allen zien, leeft er toch wel wat onder ons (wat de kwalieit van de foto's betreft).
Opbouwende kritiek is nooit weg, je leert er alleen maar van maar dat is met afkrakende kritiek precies het zelfde (als je het maar wilt lezen). Ik denk dat we allemaal wel eens een foto tegen komen dat je denkt "zelfs de prullebak is hier nog te zonde voor om te gebruiken" en daar mag best iets van gezegd worden om vervolgens weer gewoon verder te gaan op het forum.

Gr Ron

Ik denk dat je het geven van feedback - in welke vorm dan ook - en wat er verder met die feedback gebeurt, gescheiden moet houden. De persoon die de foto plaatst moet zich namelijk vrij voelen om met die feedback te doen wat hij of zij wil. Op die manier wordt feedback ontvangen iets leuks, immers, je hebt dan iets waarmee je kunt doen wat je wilt. Dit betekent ook dat het mogelijk is dat er niets mee gebeurt, bijvoorbeeld omdat de fotograaf zich er niet in kan vinden, of vanwege de manier waarop de feedback wordt gegeven. Dat laatste is misschien jammer, maar we hebben allemaal grenzen en het is belangrijk om die in de gaten te houden. Je kunt als iemand die feedback geeft ook niet verwachten dat de fotograaf doet wat jij denkt dat hij of zij ermee zou moeten doen.

Andersom neemt degene die feedback geeft wel de moeite om iets over de foto te zeggen. En wat je er ook mee gaat doen, dat is wel altijd een cadeautje van die persoon. Misschien is het soms de moeite waard om even het lelijke verpakkingspapier te negeren en te kijken wat eronder zit - als je dat zelf wilt.
Verfoond vanaf mijn iStuur

bbwijdieks

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #119 Gepost op: 29 juli 2012, 13:09:20 »
Kritiek
Citaat
Soms onderstreep ik mijn reactie met een voorbeeld en af en toe zelfs met een tekening of aanwijzing op de foto. Zo'n vijfentwintig jaar geleden was ik rayonvoorzitter van de BNAFV (fotobond) en kwam geregeld als beoordelaar of spreker bij fotoclubs. Daar heb ik geleerd dat kraken van foto's geen zin heeft en zelfs contraproductief werkt. Wees kritisch positief is daarom mijn stelling.  Maar soms val ik wel eens uit die rol bij gevorderden en door de wol geverfde leden van dit forum; maar daar weet ik dan ook van dat ze tegen een forse stoot kunnen. Pittig commentaar kan op zulke momenten dan ook.
Op een forum als dit, vind ik dat een ieder een of meerdere foto moet kunnen insturen. Dat hoeven van mij geen toppers te zijn.
Wil je de lat hoog hebben ga dan naar een fotoclub.
Op dit forum zijn er mensen die nog maar net met een camera bezig zijn en dus nog gebrekkig zijn met techniek en vormgeving. Dat is niet erg, nee in tegendeel zelfs. Dit forum kan nieuwe fotografen juist meer gaan entameren om met deze hobby aan de slag te gaan. Het divers werk van beginners en gevorderden vult elkaar juist aan.
Kritiek is natuurlijk altijd subjectief; ook al ben je het niet eens met de reactie van een forum lid, het is toch goed te proberen te visualisren wat er nu eigenlijk bedoeld wordt. Probeer toch, ondanks je bezwaren daar leerelementen uit te halen. Zonodig vraag om een voorbeeld. Bekijk niet alleen het commentaar op je eigen foto's, maar ook bij andermans topics vallen veel leerelementen weg te kapen.
Het is daarom dat ik bij het voorstel topic altijd zeg welkom op dit leerzame forum (leerzaam in de meest brede vorm)

Soorten gebruikers
Citaat
Je constatering is dat de "gevorderden" de laatste tijd minder werk laten zien. Gelukkig steek je de hand in eigen boezem want je geeft meteen toe dat je zelf ook al een tijd niet frequent gepost hebt. Dat zal vast voor meer oudgedienden gelden...

Op een forum heb je verschillende categoriën mensen.
Ik beperk me even tot vier categoriën waarmee ik geen compleetheid pretendeer.

Veelposters die ieder kiekje op het web slingeren om wat voor reden dan ook.
Veelpraters die commentaar leveren op van alles en nogwat.
Selectieveposters die hun best doen om een mooie foto te maken en daar feedback op willen krijgen.
Selectievecommentators die geholpen door meer kennis/ervaring/fotografische blik de laatste groep van feedback voorzien.

Creativiteit
Citaat
Wat ik persoonlijk mis op 't forum is creativiteit. Wat er mee bedoel is dat er mn. gekeken wordt hoe de foto technisch is geworden. Er worden mooie foto's van landschappen geplaatst maar owee als de horizon teveel in 't midden ligt. Maar als ik nu eens de horizon diagonaal laat lopen? Hoe zal er dan op gereageerd worden, terwijl ik dat heel interessant zou vinden, onderscheidend ook.
Er worden foto's geplaatst van dieren. Hier heb ik dus niets mee. Ik reageer hier niet op terwijl de foto technisch perfect kan zijn. Misschien wat naief van mij om te denken dat mensen op dit forum juist wat minder gangbare paden zouden bewandelen, maar niets is minder waar. Overigens, op het Nikon forum, waar ik ook bij zit, is 't niet anders.
Ik kan ook nog altijd weglopen met een klassieke, technisch goede foto, maar ik probeer toch te zoeken naar iets wat de foto interessanter kan maken. Daarom ben ik nog altijd een fervent volger van Flickr. Hier kom je dus alles tegen en omdat je zo kris-kras kunt klikken kun je de creatieve, artistieke foto's en fotografen zoeken/volgen.
Dus, tja, wat is nu hoog/laag nivo. Ik kan er in ieder geval geen oordeel over geven. Iedereen moet hier zijn ding kwijt kunnen en ook als zodanig becommentarieerd. Op iedere foto is wel wat op aan te merken, maar dit komt al snel in de 'smaak' sfeer. Ik probeer in te leven in 't oog van de fotograaf. Wat heeft hij/zij gezien wat voor hem/haar interessant is.

Ik had nog geen reactie geplaatst in dit topic.

De reacties van Eric, Raymond en René geven een aardig compleet beeld wat er speelt op een forum.
Nog een punt die ik hier aan wil toevoegen is Ambitie.

Er zijn een aantal leden op dit forum die constant bezig zijn om het meeste uit hun foto's te halen en die op zoek zijn naar verbeteringen/uitdagingen.
Deze groep mensen plaatsen minder foto's en zijn juist op zoek naar kritisch onderbouwde reacties (zoals C20v aangeeft).
Echter zijn er ook mensen die minder behoefte hebben om continue maar door te groeien en gewoon wat willen laten zien of tevreden zijn met het huidige niveau.
Deze gebruikers zijn in principe ook veelplaatsers en hebben minder behoefte aan kritiek en zullen dit ook minder op prijs stellen.
Of erger nog ze durven geen foto meer te plaatsen omdat ze zich afgekraakt voelen door de 'gevorderden', op termijn verlaten deze mensen het forum voorgoed.

Ik denk zelf dat dit te verwijten is aan de fotohoek indeling met al die sub-boards.
Het zou vanuit mijn optiek beter zijn om de fotohoek op te splitsen in een kritisch gedeelte en een niet-kritisch gedeelte.
Ik vind het namelijk ook vervelend dat ik tijd en moeite in kritiek steek en dat het dan volledig genegeerd of afgepoeierd word.
Anderzijds kan ik me voorstellen dat gebruikers die iets willen plaatsen om 'te laten zien' het werk niet (zwaar) beoordeeld willen hebben.
Als forumbeheerder lijkt mij dat je ernaar moet streven om voor zoveel mogelijk doelgroepen open te staan anders slinkt je 'actieve ledenaantal' in.
Met de huidige indeling wordt er meer gericht op de gevorderde doelgroep en dit zie je ook terug in het aantal actieve leden in de fotohoek  :angel:

Het zit elkaar in de weg en daarom is het niet gek dat er nu een discussie over gestart is.
Ik ben inmiddels ook een actief gebruiker op het forum van de nikon-club en zij gebruiken ook zo'n soort indeling en het werkt uitstekend: van amateur totaan professionele fotografen geen geklaag.
Per sub-board zijn er regels opgesteld dus de gebruiker weet wat hij/zij kan verwachten en dat zou hier ook moeten gebeuren.
Je geeft leden dan ook meer keuzes want als een amateur fotograaf op een gegeven moment denkt om meer met fotografie te doen dan kan hij/zij ook eens wat plaatsen in het kritische gedeelte.
Zo breng je het niveau van een aantal ambitieuze gebruikers omhoog en kan de pure hobbyist gerust zijn gang gaan.

Basta.

JohnnieS

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #118 Gepost op: 29 juli 2012, 12:38:55 »
Dat is ook de Kracht van dit Toffe Forum Stefan ;-)
anderen helpen met goede Tips en verbeteringen voorslaan.
anders blijf je maar wat aan klooien :D :D

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #117 Gepost op: 29 juli 2012, 12:28:27 »
Wat ik met die laatste zin bedoelde is dat we het voor onze plezier doen dus laten we zeker de lol er in houden.

Jij geeft nu al duidelijk aan wat feedback te willen hebben maar sommige willen gewoon hun fotos en ervaring delen, natuurlijk is feedback leuk maar het is niet altijd nodig of het uitgangs punt.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #116 Gepost op: 29 juli 2012, 12:12:15 »
Waar komt het idee trouwens van dat we commentaar moeten geven.
Plaats er hier nu niemand foto's om de simpele reden om ze aan anderen te laten zien?

Wat we hier doen is toch het delen van een hobby en meer niet...

Ja dat klopt wel Stefan, maar ik heb toch wel graag enige vorm van Feedback nodig.
andere fotografen zien wat er beter kan ,en dan ben ik toch wel blij met iedere Tip die ik krijg.
Kijk maar eens bij dieren  ,vogelshow 2e dag  dan zie je wat ik bedoel.
ik vind het prettig als men de moeite neemt om verbeteringen voor te slaan,want de meeste van mijn Foto's is Bagger.
mvg, JohnnieS

Offline zwitser

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 764
  • Geslacht: Man
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #115 Gepost op: 29 juli 2012, 11:11:06 »
Zo als we met ze allen zien, leeft er toch wel wat onder ons (wat de kwalieit van de foto's betreft).
Opbouwende kritiek is nooit weg, je leert er alleen maar van maar dat is met afkrakende kritiek precies het zelfde (als je het maar wilt lezen). Ik denk dat we allemaal wel eens een foto tegen komen dat je denkt "zelfs de prullebak is hier nog te zonde voor om te gebruiken" en daar mag best iets van gezegd worden om vervolgens weer gewoon verder te gaan op het forum.

Gr Ron
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2012, 12:16:01 door zwitser »
2X Sony A7RIII

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #114 Gepost op: 29 juli 2012, 10:39:39 »
Kunnen we het woordje "Kritiek" misschien vervangen door "advies"? Klinkt wat vriendelijker!  ;)

Ook omdat niet iedereen hetzelfde (wil/kan & vooral hoeft te) fotograferen.

Als iedereen hetzelfde doet wordt het ook maar saai of niet?

Ik heb er verder overigens totaal geen moeite mee, laat dat duidelijk wezen.  Ik leer er graag van!
Geef het beestje een naam :)
Met kritiek bedoel ik uiteraard "opbouwende kritiek" en niet afkraken.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #113 Gepost op: 29 juli 2012, 10:14:02 »
Feedback is belangrijk, hoe weet je anders of anderen jouw foto's ook goed vinden of niet. Daarvoor is het een forum en geen Flickr.

Als iemand anders feedback wil plaatsen over een foto die ik post, prima. Maar ik maak zelf wel uit of ik het belangrijk vind of een ander die foto goed vindt. Daarvoor ben ik een persoon en geen machine.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #112 Gepost op: 29 juli 2012, 10:07:33 »
Tjonge wat een verhalen allemaal.

Even terug naar de vraag van Jordy.

Je constatering is dat de "gevorderden" de laatste tijd minder werk laten zien. Gelukkig steek je de hand in eigen boezem want je geeft meteen toe dat je zelf ook al een tijd niet frequent gepost hebt. Dat zal vast voor meer oudgedienden gelden...

Op een forum heb je verschillende categoriën mensen.
Ik beperk me even tot vier categoriën waarmee ik geen compleetheid pretendeer.

  • Veelposters die ieder kiekje op het web slingeren om wat voor reden dan ook.
  • Veelpraters die commentaar leveren op van alles en nogwat.
  • Selectieveposters die hun best doen om een mooie foto te maken en daar feedback op willen krijgen.
  • Selectievecommentators die geholpen door meer kennis/ervaring/fotografische blik de laatste groep van feedback voorzien.

Ik ben hier 4 jaar geleden begonnen als veelposter. Voor het eerst een DSLR en alles was fantastisch -dat dacht ik tenminste.
Geholpen door de feedback van de selectievecomentators heb ik anders leren kijken en ben ik veel selectiever gaan fotograferen en niet te vergeten: selectiever gaan posten.
Op een gegeven moment merk je dan dat het commentaar gaat veranderen: er is minder op aan te merken en voor aanvullende tips om je eigen techniek te verbeteren zul je je heil elders moeten zoeken. Dit wil niet zeggen dat je hier niets meer kunt leren: het tegendeel is waar. Je zult alleen minder grote sprongen maken dan in het begin.
Na verloop van tijd zou je wat terug kunnen doen voor het forum dat je heeft helpen groeien door een selectievecommentator te worden. Dat trekt het nivo van de geplaatste foto's omhoog omdat je nieuwe leden helpt hun fotografische blik te ontwikkelen.

Dat lijkt me een mooie rol voor jou en mij. Ik heb niet de illusie dat we ons kunnen meten aan een nestor als Cire, maar proberen kunnen we het allicht, nietwaar. ;)

Verder denk ik dat een forum altijd golfbewegingen doormaakt. Dat mensen na verloop van tijd verdwijnen lijkt me niet meer dan normaal. Dat hun bijdragen daarmee ook verdwijnen is helaas de consequentie. Sommige mensen komen na een tijd van radiostilte weer terug. Jij en ik zijn daarvan ook levende voorbeelden. Ook dat lijkt me OK.

Mooie foto's posten dus en goed onderbouwd commentaar geven op geplaatste foto's. Dat maakt het forum van binnenuit beter en waardevoller.

Vriendelijke groet, René

Offline orandajin

  • Junior Member
  • Berichten: 41
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #111 Gepost op: 29 juli 2012, 02:05:58 »
Je kan plaatsen met elke bedoeling die je wilt maar, zoals je in de fotohoek regels had kunnen lezen, iedereen mag en kan daar kritiek op geven. Dat is destijds ook de reden geweest om de fotohoek op te richten...niet alleen tegenwoordig. Delen doe je op social media, hier loop je (grote) kans dat er kritiek op wordt geven.

Kunnen we het woordje "Kritiek" misschien vervangen door "advies"? Klinkt wat vriendelijker!  ;)

Ook omdat niet iedereen hetzelfde (wil/kan & vooral hoeft te) fotograferen.

Als iedereen hetzelfde doet wordt het ook maar saai of niet?

Ik heb er verder overigens totaal geen moeite mee, laat dat duidelijk wezen.  Ik leer er graag van!
- Asahi Pentax Spotmatic/Takumar 55mm f2.0

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #110 Gepost op: 28 juli 2012, 16:28:16 »
Delen doe je op social media, hier loop je (grote) kans dat er kritiek op wordt geven.

En zolang dat opbouwend is ..  wordt niemand daar minder van  :angel:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #109 Gepost op: 28 juli 2012, 16:18:48 »
Je kan plaatsen met elke bedoeling die je wilt maar, zoals je in de fotohoek regels had kunnen lezen, iedereen mag en kan daar kritiek op geven. Dat is destijds ook de reden geweest om de fotohoek op te richten...niet alleen tegenwoordig. Delen doe je op social media, hier loop je (grote) kans dat er kritiek op wordt geven.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #108 Gepost op: 28 juli 2012, 16:11:33 »
Wat ik probeer te zeggen is dat niet alle foto's wordt geplaats om feedback te krijgen maar om simpel weg met de andere op de forum te delen.
Dat kan toch gewoon, of je mag tegenwoordig alleen maar foto's plaatsen als je advies wilt krijgen?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline D1N0

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 428
  • Geslacht: Man
  • prutser
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #107 Gepost op: 28 juli 2012, 15:59:34 »
Feedback is belangrijk, hoe weet je anders of anderen jouw foto's ook goed vinden of niet. Daarvoor is het een forum en geen Flickr.
K (5,10d)-AF zooms 17-70+70-300+18-55+28-105. MF zooms 35-105+75-205+70-210. AF primes 35+50. MF primes 20+24+28(2x)+35(3x)+50(6)x+55(2x)+58(2x)+85mm+100mm-macro-105-135(5x)+200(3x)+300

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #106 Gepost op: 28 juli 2012, 15:07:51 »
?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #105 Gepost op: 28 juli 2012, 14:27:26 »
Waar komt het idee trouwens van dat we commentaar moeten geven.
Plaats er hier nu niemand fotos om de simpele reden om ze aan anderen te laten zien?

Wat we hier doen is toch het delen van een hobby en meer niet...
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11419.0

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #104 Gepost op: 28 juli 2012, 14:16:29 »
Waar komt het idee trouwens van dat we commentaar moeten geven.
Plaats er hier nu niemand fotos om de simpele reden om ze aan anderen te laten zien?

Wat we hier doen is toch het delen van een hobby en meer niet...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline artmure

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Man
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #103 Gepost op: 27 juli 2012, 21:33:13 »
De lage drempel van dit forum gaf mij indertijd de moed om hier mijn beelden te tonen.

Daniël
Piepen kan nooit kwaad, zei de muis.

newmikey2

  • Gast
Re: laag niveau van foto's op het forum
« Reactie #102 Gepost op: 27 juli 2012, 21:12:58 »
Sorry mannen (en dames als ze meedoen/meelezen) maar ik vind het géén discussie. Ga nu eens kijken naar het hoe en waarom; meer mensen hebben Pentax als merk gevonden en zijn verleid om in een DSLR te "stappen", in ieder geval meer dan de vorige jaren het geval was. Dat betekent dat we een hoop enthousiaste en leergierige "nieuwe" fotografen hebben. Dat daar wel eens wat tussenzit wat het niet helemaal haalt...soi! Ik kan daar uitstekend mee leven. Ik geef misschien wat minder commentaar dan in het verleden maar dat kan ook aan de drukte in mijn werk en privé leven liggen.

Zeker als je begint is het zien van je foto's op zo'n forum als dit een aansporing en een leuke ervaring. Ga dat nu niet afstoppen, forumruimte kost toch géén geld? Laat iedereen gewoon z'n hobby beleven zoals hij/zij wil. Niet iedereen kan of wil altijd alleen maar toppers plaatsen. Ruzie erover maken en leden verliezen is al helemaal uit den boze; zowel nieuwe leden die afhaken als oude rotten die het voor gezien houden? Jammer!

Niet doen! Nivo's fluctueren nu eenmaal, dat is niet altijd constant. Fact of life, end of story.