Heb ik ook in mijn fotografengroepje. Was een jongen die een nieuwe camera wilde hebben. Vroeg mij de beste opties ook eens uit te zetten.
Die kon hij dan vergelijken mijn zijn eigen ideeën. Ik kwam uiteindelijk uit op de K5 als winnaar met close second de D7000. K5 had hij niet aan gedacht en zijn winnaar
was de D7000. De reviews over de K5 waren geweldig dus hij wilde de K5 kopen. In de winkel nog eens wat info gevraagd waardoor het toch een D7000 werd.
(het meer lenzen en andere zooi verhaal). Nu een half jaar laten heeft hij enorme spijt van zijn aankoop. De D7000 geeft hele slechte belichting (luchten standaard overbelicht)
en werk voor de rest ook niet super. Zitten behoorlijk wat bugs in die niet verholpen worden met updates. Hij heeft helaas voor 1600 euro aan lenzen en andere spullen erbij gekocht dus kan nu niet terug. Hij baalt er alleen wel stevig van als mijn K-m (kostte 5 jaar geleden de helft van die D7000) betere foto's maakt qua belichting dan dat nieuwe dure ding van hemzelf. Hij kijkt hier ook wel eens als gast en ziet dan de K5 foto's voorbij komen wat dan best lastig is. (wacht maar tot hij de K30 van mij in handen krijgt als ik die gekocht heb
)