Auteur Topic: Katwijk spui  (gelezen 1045 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Katwijk spui
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:35:47 »
Wauw, inderdaad erg rustgevende plaat zeg.
Heb er even tijdjes naar zitten kijken en denk dat het de combi is van lucht en strak water.
De "bewegende" wolken en het strakke wateroppervlak lijken in tegenspraak met elkaar, maar geven de foto aan de ene kant rust (onderste helft) en aan de andere kant dynamiek (bovenste helft).
Door de draaiing in de rechter oever en de dijk die van rechts naar links loopt, wordt je blik naar links in de foto getrokken. De donkerte aan de linkerkant van de foto, zorgt dat je blik snel naar rechts in het lichte deel trekt, waardoor je in de voornoemde curve/beeldlijn terecht komt.
Erg mooie compositie!!

Blij dat je weer terug bent Alwin  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:35:47 »

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:59:47 »
Welkom terug Alwin! Hier en daar zitten een paar sensorvekjes maar deze plaat mag er zeker zijn.
De beweging (in de lucht) door de lange sluitertijd voegt veel toe aan deze foto.
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2012, 12:03:08 door Berend »

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Katwijk spui
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:44:41 »
Dit is dat mijn eerste posting sinds mijn hernieuwde inschrijving. Deze is gemaakt met de B+W 10 stops filter. Door de lange sluitertijd wordt het water zonder rimpels en krijgen de wolken beweging. De kleur krijgt naar mijn subjectieve beoordeling ook een andere zweem en er treedt bij 10 mm vignettering op. Al met al heeft dit op mij een verstillend effect wat mij zeer kan bekoren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Als je overigens doorklikt naar de Flickr pagina krijg je een veel grotere versie te zien.

Sigma 10-20 mm f/4.0-5.6 | 20.1 sec | ISO 100 | f/16

Katwijk spui by 2011*Alwin, on Flickr

mvg. Alwin.
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2012, 11:47:52 door Alwin »
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)