Auteur Topic: Oystercatching by moonlight  (gelezen 858 keer)

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re: Oystercatching by moonlight
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2012, 09:38:57 »
De flare kun je wel wegshoppen toch? Vindt wel dat de maan een beetje op de zon lijkt zo, dus ik vraag me nog een beetje af of deze wat toevoegt aan de foto...
Je kan je ook afvragen wat de foto doet zonder. Er is geen wolkje aan de lucht, zonder de maan wordt het 1 groot monotoon blauw vlak. En juist de maan met weerspiegeling op het water en het wad omringt door die zoekende mensen is juist hetgeen dat de scene voor mij aantrekkelijk maakt.

Het wegshoppen is wat lastig, er zit daar een behoorlijk subtiel verloop van de kleuren en lichtsterkte. Ik zag nog eens kijken.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2012, 09:38:57 »

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2012, 07:15:32 »
De flare kun je wel wegshoppen toch? Vindt wel dat de maan een beetje op de zon lijkt zo, dus ik vraag me nog een beetje af of deze wat toevoegt aan de foto...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Alwin

• Super Pentaxian
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2012, 21:49:46 »
Ik vind het een mooie, rustieke foto. De foto op flickr met de grijze achtergrond ondersteunt dat.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline OudjesEric

• Super Pentaxian*Ltd
  • Deel en leer, elke keer
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2012, 20:43:24 »
Ik heb er gisteren even naar gekeken, maar toen vond ik het moeilijk om er iets van te zeggen.
Een nadere blik op Flickr in het zwarte kader levert wel een mooi plaatje op.
De stralenkrans van de maan is mooi, de flare niet, maar dat had je zelf ook al gezien.
De kleuren, met name van de lucht, zijn prettig en doen zoals Joop zegt denken aan winter.

Ik vind het geheel niet super, maar wel prettig om naar te kijken, lekker rustgevend.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Joop96

• Super Pentaxian*Ltd
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2012, 20:12:42 »
Mooi hoor, het heeft imo wel de sfeer van hartje winter.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
Oystercatching by moonlight
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2012, 17:35:36 »
Op de terugweg van de sessie van de Zeelandbrug zag ik ook nog deze mooie avondscene in Bruinisse, toch maar even stoppen voor een plaatje :)
Eenmaal op de parkeerplaats bleek dat er mensen op het wad aan het werk waren. Thuis wat gegoogled en ik denk dat ze oesters aan het rapen waren.

Al met al een aparte combi van landschap, LE en menselijke activiteit. Ik ben zelf alleen niet zo happy met die flare van de maan.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Op- en aanmerkingen zoals gewoonlijk welkom.

Grtz Jacco
(ps: op flickr staat een 1200px versie)

Oystercatching by moonlight
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2012, 21:42:14 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-