Leuk verhaal...maar als het aan de upload lag zou het gras en het blik niet wel scherp zijn, en de man niet
Het spijt me Jordy....maar ik kan er niks anders van maken
Tja...ik wil je toch nogmaals vriendelijk verzoeken om de grotere versie te bekijken en daarbij eventueel een bril op te zetten. Hier is toch echt duidelijk te zien dat het gras en de bak op de voorgrond niet scherp zijn, het gras is misschien zelfs lichtjes bewogen, de man is wel scherp.
Als je een afbeelding maar genoeg verkleind blijven er zo weinig pixels over dat het op den duur lijkt alsof er zeer weinig detail is. Een gezicht met ogen, neus, mond kan dan al snel één grote waas lijken. Grotere onscherpe voorwerpen, met simpele vormen, kunnen bij verkleining juist scherper lijken. We kennen allemaal wel de reclames op gebouwen/bussen die uit hele grove pixels bestaan en vanaf een afstand een scherp beel vormen. Kortom, het gras kan hier scherper lijken, maar is dat niet. De man kan onscherp lijken, maar is dat niet.
Geen probleem hoor
Het kan wel eens voorkomen dat iets in eerste instantie niet helemaal juist te zien is. Maar het is vervelend als er tot twee keer toe een onjuiste uitspraak wordt gedaan, terwijl ik nog mijn best doe om materiaal aan te leveren dat voor extra opheldering zorgt. Anderen zijn het blijkbaar ook niet met je eens.
Kleur voor mij en een mooie sfeerfoto die je het gevoel geeft erbij te zijn. Niet om het één of ander, maar kan je het stukje uitgebeten lucht linksbovenin wat kleur teruggeven (misschien mergen met een onderbelichte versie van de raw?).
.
Bedankt, ik had het al geprobeerd, maar dat was geen succes. Er zit echt geen informatie meer in het uitgebeten stuk, onderbelichten levert een onnatuurlijk ogend donkergrijs stuk op. De K5 doet het zeer goed wat betreft het dynamisch bereik in de schaduwen, de highlights laten nog wel eens wat te wensen over en zijn moeilijk te herstellen.
Mooi beeld heb je hier gevangen waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de zwart-wit versie.
Naar mijn idee zie ik toch teveel foto, ik zou meer de nadruk leggen op de man en de (prullen)bak op de voorgrond.
Ik ben benieuwd naar meer
Ik nodig je uit om een eigen crop te maken! Ik heb het geprobeerd, maar vond dat de foto wat diepte mist zonder het huisje links op de achtergrond.