Auteur Topic: Onze honden.  (gelezen 1193 keer)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Onze honden.
« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2008, 08:27:20 »
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een heerlijk gebied.

De eerste foto heb ik expres met 2.8 genomen omdat anders mijn vrouw met Ruby niet geisoleerd zouden worden. Jammer genoeg stong Kay net te verweg. Op het display leek het erop dat het helemaal gelukt was maar helaas niet dus.

De derde foto is inderdaad wat te blauw ik heb hem thuis aangepast maar kan hem nu even niet posten. Hij was overigens redelijk op gelijke hoogte genomen maar het zand ligt in een helling omhoog.

De foto van Ruby had wat lager gekunt maar het was daar net even te nat voor ;D.

Ik heb de panorama vervangen door een kleiner versie. Je kunt hem zo beter in het geheel beoordelen maar de kracht is er door de geringe hoogte wel vanaf. Daarom heb ik hem in tweede instantie wat groter gepost. Je moet dan wel browsen maar ik dacht dat toch wel bij een panorama hoort.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2008, 08:27:20 »

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2008, 23:22:37 »
Heerlijk gebied he om met de honden te wandelen... kom er ook regelmatig  ;)
Vind de eerste foto ook het beste. Alhoewel de 2e 3e  en 4e ook behoorlijk gelukt zijn als ik bedenk hoe weinig momenten er maar zijn dat een hond tijdens zo`n wandeling stil ligt..
De laatste kan ik niet goed beoordelen, wat te groot om in 1 keer te zien
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

koor

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2008, 19:17:44 »
Bob, ik zou met deze lens toch geen f2.8 kiezen.
Ga eens proberen met een kleiner diafragma, denk dat
het de scherptediepte ten goede zal komen.

Overigens hele mooie honden en vrouw!

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2008, 21:59:34 »
Nr1 is imho het best, mss net iets meer DOF om ook Kay scherp te krijgen, al weet ik niet of dat mogelijk is zonder dat de fraaie onscherpe achtergrond verloren gaat.
Foto 3 lijkt last te hebben van een blauwzweem (Kay lijkt me toch wel zwart?) en het vogelnest en ruby zouden mss beter uitkomen bij een laag/plat standpunt. Verder is de laatste foto is "iets" te groot, Bob  ;)

Da`s mijn (beperkte) visie, he? Ik heb weinig kaas van dit soort foto`s gegeten.

Het lijken me 2 leuke rakkers :)
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2008, 22:04:27 door C20v »

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Onze honden.
« Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2008, 21:38:57 »
Afgelopen weekend met onze twee honden naar de Loonse en Drunense Duinen geweest. Er is daar een speciale route waar ze lekker los kunnen lopen. De grote zwarte is "Kay" een Bernersener dame de kleine man is "Ruby" een Cavalier King Charles. Vanwege zijn jacht instinkt hebben we geleerd hem maar niet lost te laten want we zijn nog wel eens naar hem op zoek geweest. De belichting had het wel moelijk en het was door het felle licht ook niet echt goed op het display te beoordelen. Ik moet zeggen dat er zowel uitschieters naar overbelicht als onderbelicht bij zaten. De consistentie van de belichtings meter kan echt stukken beter moet ik zeggen en ik ben blij dat ik geen dia's meer schiet en er tegenwoordig nog goed wat aan te doen is. Genoeg excuses:

1. 135mm met 2.8 voor maximale scherptediepte. Het objectief heeft het hier toch wel moeilijk mee (veel contrast en maximale opening is een recept voor Chromatische abberatie en die heb ik er achteraf nog behoorlijk uit kunnen halen)

2. Portret van Kay

3. Kay in vogelnest?

4. Ruby

5. En tot slot een panorama (ik kon het niet laten)

Graag jullie commentaar.

Groeten, Bob
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2008, 08:28:24 door Anilla »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.