Pandaclub forum
Ik weet het nu
. Wel gaaf dat je hier ook tegen kom!
Leuk gebakkie
Een paar tips/aandachtspunten:
1: die verstopte slang zou ik me enige zorgen om maken, vaak is dit het gevolg van een anti-lek"pil" in de radiator. als zo'n slangetje verstopt raakt zijn er vaak ook kanalen in het blok verstopt. Wellicht verdient het de moeite om te onderzoeken of je het blok ergens mee kan spoelen.
2: Dergelijke gigantisch grijze bumpers krijg je weer netjes met een verfföhn. Voorzichtig op een onopvallende plek beginnen, als je de bumper voorzichtig warm stookt zie je dat hij een beetje gaat glimmen, brander niet te lang op 1 plek houden en voorzichtig beginnen. Op een gegeven moment krijg je wel gevoel bij wat je aan het doen bent. HET grote voordeel van deze methode, de kleur is net als vroeger uit de fabriek, het duurt erg lang voordat ze weer grijs worden en het kost niets behalve wat stroom.
Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Met enige pijn in het hart denk ik nog wel eens terug aan mijn eerste auto. Een tornadorode Golf II, 1.6 in Madison uitvoering. Veel plezier mee gehad!
Bedankt Wim, de slang was geen slang, maar het was de dop van de radiateur. De rubbers daarvan waren vergaan, dus in plaats van de koelvloeistof overdragen naar het expansievat, ging het naar buiten toe. De grijze bumpers ga ik gewoon rolleren, in dezelfde kleur als de zwarte onderkanten aan de zijkant. Ik heb het liever in één kleur
.
Gaaf autootje! Ziet er nog redelijk uit voor zijn leeftijd toch
De roestplekjes zou ik wel zo snel mogelijk behandelen. Onder roestblaasjes zit vaak meer roest dan je denkt. Kaalborstelen en inkwasten met een anti-roestmiddeltje is zo gedaan. Bij mijn oldtimer stroomde er water via het dakgootje naar binnen, en door de deur kon je zo heenprikken! En het leken maar een paar blaasjes roest.
Als ik een tip mag geven, meld je aan op een Fiat Panda forum en dan kom je al een heel eind
Ben wel benieuwd naar de voortgang hoor
Bedankt Ivo, de roest ben ik niet zo bang voor, behalve de roest onder het voorraam. Dat is in ieder geval de ergste plek, die gaat er hopelijk deze zomer nog uit. In de winter zal de auto binnen staan, dus dan roest het niet.
Ik zit al op het forum van de Pandaclub, dus dat gaat helemaal goed komen.
Leuk ding , ik heb dezelfde gehad (PL-24-nogwat)! Niet warm te krijgen in de winter , bij tegenwind niet harder dan 90 km per uur en als je vorige wagen een Alfa 33 1.5 QV was toch ook maar een beetje oppassen in de bochten :lolk:. Maar hij startte altijd , was een gewilde verhuiswagen en de kosten waren om te lachen.
Haha, klinkt herkenbaar
. Bedankt Guus
.
Dit is eigenlijk al een oude update, maar ik wou hem hier toch ook nog even plaatsen. Let dus niet op de aanduidingen 'vandaag'
.
Zo, vandaag eens lekker aan de slag gegaan. Omdat het linkerslot was vervangen door een Marbella slot en ik van diezelfde Marbella ook het slot had van de achterklep en van de passagiersdeur leek het me een goed plan om die vandaag maar eens erin te gaan zetten. Te beginnen met het slot van de achterklep. Geen probleem, met drie boutjes was het slot eruit. Nu het andere slot erin. Hmm, dat past niet.
Nee, dat past echt niet, daar moet even een andere oplossing voor komen.
IMGP9893 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Nou, dan maar het slot van de passagiersdeur vervangen, dan kan ik in ieder geval een sleutel gebruiken voor links en rechts. De bekleding zat vast met van die leuke plastic dopjes, dus na flink trekken kwamen die los (geen eentje kapot, jeej), plastic matje wat erachter zat eraf getrokken en toen het slot los gemaakt (zat vast met een metalen schuifje aan de binnenkant van de deur.
Nou, dat ziet er allemaal nog wel prima uit.
IMGP9901 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Eigenlijk zou voor de goeiigheid ook eens het raammechanisme gesmeerd moeten worden, maar daar kon ik nu even niet zo handig bij.
Van binnen zit het allemaal netjes in de tectiel en geen roest, prima dus.
IMGP9907 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Prima, ‘nieuw’ slot erin en alles weer opbouwen.
IMGP9916 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Prachtig
.
IMGP9917 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Volgende ‘klus’, motorkap scoop eraf. Dat was een kwestie van vier schroefjes. Zonder heeft mijn voorkeur.
Van:
IMGP9897 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Naar:
IMGP9899 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Dan de linker deur. Het slot daarvan gaat lastig terug als je hem in druk, even kijken of we daar wat aan kunnen doen.
Het paneel aan de linkerkant zat trouwens vast met drie schroefjes, niet erg netjes, kijken of daar een nieuw paneeltje voor te vinden is.
IMGP9906 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Ook daaronder nog ik goede staat.
IMGP9907 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Hmm, aan het slot zelf kon ik weinig geks ontdekken. Dan zal het wel aan de bevestiging liggen, die is natuurlijk wat ontwricht door de inbraakpoging. Het leek mij wel handig om verdere roest te voorkomen in dit geval, dus ik heb er maar even hammerite opgezet, niet erg mooi, wel effectief.
IMGP9918 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
Even laten drogen en het slot kan er weer in.
IMGP9921 (klein) by
Micha Panda, on Flickr
De binnenbekleding heb ik er maar even uitgelaten omdat ik binnenkort toch die inbraakschade weg wil werken om het slot weer helemaal goed vast te zetten.