Auteur Topic: Hoe kom je snel van je K10d af....  (gelezen 1047 keer)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Hoe kom je snel van je K10d af....
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2013, 10:56:08 »
Handig, als je vliegtuig over 20 minuten vertrekt.

Daar doelde ik op ..  in zo'n situatie kun je dit gewoon niet gebruiken ... en loop je altijd risico op vervolg schade  ( gemiste vlucht en gezeik etc )
Maar goed te lezen dat er wel vergoed is ..  gefeli met je K5IIs

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2013, 10:56:08 »

marned

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2013, 10:37:13 »
Dank jullie wel voor de opbeurende en minder opbeurende reacties. Ik ga de vermelde reparateur bellen. O, ja: Schade is al geclaimd en vergoed, dus kwam ik niet zo duur aan de K5IIs, maar nu nog de K10D weer aan de praat te zien krijgen. De deukjes en krassen op de top en bottomcover doen geen kwaad. Was allang blij, dat de lens die op de K10D zat nog ongeschonden was ( 16-50mm f2.8 van een half jaar oud). Natuurlijk mijn gal gespuugd bij de luchthaven Düsseldorf. Heb van de luchthaven een consumptiebon gekregen voor bij mijn volgende bezoek en een formeel schrijven van de Bundespolizei dat ik het spul direct had moeten controleren en ter plekke een klacht had moeten indienen. Handig, als je vliegtuig over 20 minuten vertrekt.

densch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2013, 07:47:03 »
Ja, lijkt me ook een verzekeringszaakje.

+1

Tja ,dat is een dure les geweest.
Foto spulletjes gaan altijd mee als hand bagage.
En moeten ze door de scanner,ben ik er wel bij met mijn snufferd,wordt niet uit het oog gelaten >:( >:(
ze kunnen me wat ;C

+1

Toen ik nog regelmatig weg ging.......toen, zucht  :'(....... had ik speciaal een verzekering afgesloten voor dit soort incidenten.
Ik zou er eigenlijk nu verder niet meer zoveel aandacht aan besteden om het te laten repareren.
Ik bedoel dat ik je emoties snap bij het verlies van je camera, eentje die je helemaal van binnen en buiten kent en waarmee je waarschijnlijk al de halve wereld mee bent overgeweest. :'(
Maar bekijk het aan de andere kant. Nu heb je een leuke nieuwe K5 IIs en weer een uitdaging om het nieuwe monster te leren begrijpen en bedienen.  :)

Dennis

JohnnieS

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2013, 02:15:05 »
Tja ,dat is een dure les geweest.
Foto spulletjes gaan altijd mee als hand bagage.
En moeten ze door de scanner,ben ik er wel bij met mijn snufferd,wordt niet uit het oog gelaten >:( >:(
ze kunnen me wat ;C

Offline Micha D.

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2013, 17:57:17 »
Ja, lijkt me ook een verzekeringszaakje.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2013, 16:20:07 »
Is dat niet een verzekerings zaak?
Ik zal kijken of je verhaal kan halen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2013, 15:16:24 »
Je zou het hier eens kunnen proberen
www.camera-service.nl
Telefoontje kan geen kwaad lijkt mij
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2013, 15:09:31 »
Gadver ...   en kom er maar eens om .. om daar een klacht en genoegdoening te krijgen .. wat een horken ..   :no:  :nocheer:  ???  :nocheer: :no:

Je komt zo in ieder geval ook snel aan een K-5 IIs, gefeliciteerd daarmee.

Tja .. dat dan weer wel ....   :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2013, 15:07:37 »
Je komt zo in ieder geval ook snel aan een K-5 IIs, gefeliciteerd daarmee.

marned

• Gast
Hoe kom je snel van je K10d af....
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2013, 14:35:20 »
Heel eenvoudig. Maak een vliegreisje vanaf luchthaven Düsseldorf. Leg je fototas op de band naar de scanner van de veiligheidscontrole en wacht aan de andere kant met je broek zowat op je sokken ( Bertels af, schoenen uit) tot na lang wachten je fototas er weer uit komt rollen. Netjes dicht. De volgende morgen op onze vakantiebestemming cameratas opengemaakt. Wat een rotzooi!. Alle vakverdelers los gemaakt en alles er gewoon weer ingedonderd. Tegen elkaar aan. Mijn K10D body kapot functieschakelaar afgebroken en software door de war. Dat laatste heb ik weer kunnen herstellen, maar de functieschakelaar is echt kapot. Het apparaat werkt nog wel en met een paperclip kun je het asje bedienen van de functies. Bij thuiskomst ter reparatie aangeboden bij een officiële Pentaxdealer. Voor € 660,= zou die gerepareerd kunnen worden. Topcover vervangen, undercover vervangen hoofdcircuit vervangen enz. Duidelijk, dat een K10D dat niet meer waard is en wel veel zaken vervangen voor een simpel schakelaartje...en enigszins overhaast een K5IIs gekocht. Weet iemand een handige sleutelaar om de functieknop weer te repareren? Ben dolenthousiast over de K5IIs, maar wil mijn oude K10D eigenlijk niet kwijt. En fotograferen met een paperclips in je hand is ook niet alles.......