Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch goed te begrijpen wat hij bedoelt.
De discussie is al eens een keer gevoerd, niet iedereen is geweldig in het correct neerzetten van zijn verhaal, sommige mensen hebben dyslexie, ADHD, slechte concentratie of hun school niet goed af kunnen maken.
Dus heel simpel als je wilt :
Heb vandaag mooi geluk gehad. kreeg voor weinig geld een tele objectief in handen, de oude vatting wel te verstaan, maar dat geeft niets, werk vaak toch met volledige handinstelling, schat eerst de afstand zo in dat je niet lang hoeft scherp te stellen.
Het leuke is dat veel mensen niet in de gaten hebben dat pentax wel digitale spiegelreflex camera's maakt, en daar heb ik mijn voordeel mee gedaan. Heb een spiegel teleobjectief van 1000mm in handen gekregen voor een habbekrats.
Hij heeft voor een prikkie een leuke lens met manuele focus (misschien wel P draad) gekocht omdat mensen niet weten dat die nog steeds goed bruikbaar is. Hij stelt dus eerst op afstand en gevoel in, zodat hij net voor het afdrukken alleen nog even het laatste stukje hoeft te scherpstellen.
Beste Meertens, laat je niet afschrikken door deze reacties, soms zijn we hier een beetje lomp of dom
of draven we een beetje door, maar het zijn verder schatten van mensen met ieder zijn eigen fouten en eigenaardigheden.
Er zijn er zelfs bij die een ander merk camera gekocht hebben, dus kun je nagaan
Gewoon blijven posten.
Ik wil wel eens zien wat die 1000 mm voor foto´s oplevert.
Met vriendelijke groet,
Albert