Over het laatste bericht: ik neem aan dat je vrij weinig hebt aan die flitser van 25 euro, zal qua specificaties en instelmogelijkheden niks zijn!
@Marcedwin: Hoe bevalt de Exakta tot nu toe? Wat kan je allemaal instellen en werkt p-ttl ook? Kan je FEC (flash exposure control geloof ik) ook instellen? Kan je de flitser in manual mode ook in verschillende outputs zetten?
Ik ben zelf dus op zoek naar een flister, vandaar dat ik hier nog even in reageer... Mijn reacties per flitser:
Pentax
Ik moet zeggen dat die pentax flisters er erg goed uit zien, maar de 540 vind ik en te duur, en bij beiden kan de kop maar in weinig standen versteld worden...
Metz
Verkrijgbaarheid was lastig begreep ik? Of heeft er iemand een site waar ie te bestellen is? Volgens metz zelf is hij pas in 2008 leverbaar voor pentax p-ttl... Specs zien er ERG goed uit iig!
Exakta
Mooie prijs, mooie specs, maar: instelbaarheid?
Sigma
De sigma ziet er ook goed uit, alleen de ST versie is qua output ook maar beperkt instelbaar, full of 1/16e en dat is het... De sigma 500 nogwat SUPER daarentegen wel...
Ik zou graag jullie reactie horen op mijn mening en wat zouden jullie mij naar aanleiding hiervan aanraden? bedankt!